עושים בית ספר לקניות: לחופש אולי אין מחיר, אבל לחזרה ללימודים יש

אצל הקטנים חוזרות המפיות לקופסאות האוכל, ואצל הגדולים, שילמדו בעיקר בזום, בונים סביבת עבודה שתצטלם יפה לאינסטוש. הקניות לקראת החזרה ללימודים מעולם לא היו כה מגוונות

אילנה שטוטלנד צילום: פרטי
סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים של עצמל'ה
סט שולחן כתיבה ויחידת מדפים של עצמל'ה | צילום: שחר פליישמן
6
גלריה

הקורונה ומתווה החזרה ללימודים במסגרת תוכנית "לומדים בביטחון" - שלפיה כיתות א'־ד' ילמדו במוסדות החינוך, ואילו ה'־י"ב ישלבו למידה מרחוק ולמידה במוסדות החינוך יומיים בשבוע - אומנם לא גרמו לטלטלה עזה בשוק ציוד "החזרה לבית הספר", אך סל הקנייה בהחלט קיבל תפנית מסוימת בהתאם למצב ולצרכים.

מוצרי דיסני
מוצרי דיסני | צילום: סטודיו

רשת קרביץ מונה כ־80 סניפים ברחבי הארץ ומפעילה אתר סחר עם אלפי מוצרים. לפי הערכות הרשת, שוק ההצטיידות לבית הספר מוערך ב־350 מיליון שקלים בשנה. "קודם כל, השנה הלקוחות באים הרבה יותר מדויקים, כדי לא להתעכב בחנות יותר מדי", אומרת שבתאי, "אם הם רוצים תיק, הם כבר יודעים מראש איזה תיק הם בוחרים, איזו דמות הם רוצים. פתחנו גם שירות 'קו זהב לגיל הזהב', המיועד לסבים וסבתות שפעמים רבות קונים באופן מסורתי לנכדים את התיק לבית הספר. רצינו לשמור עליהם, שלא יגיעו פיזית לחנויות, ואפשרנו להם להתקשר בטלפון, להגיד איזה תיק הם רוצים ואנחנו שולחים אותו".

מפיות אוכל ומסיכות של רשת YOLO
מפיות אוכל ומסיכות של רשת YOLO | צילום: צילום YOLO
שולחן מתכוונן למחשב נייד ברשת קרביץ
שולחן מתכוונן למחשב נייד ברשת קרביץ | צילום: יחצ

ערך הסל שמציינת שבתאי הוא כאמור ללא המחשבים עצמם, שתלמידים רבים יזדקקו להם לצורך הלמידה מרחוק. "עלות מחשב נייד יכולה לנוע מ־900 שקלים ועד 3,000 שקלים, בהתאם לצורך ולמותג", היא אומרת, "מלבד הצמיחה במחשבים, רואים גם צמיחה גדולה מאוד בטאבלטים, שרובם מגיעים עם מצלמה. יש לנו למשל ערכה שבנינו עם טאבלט 8 אינץ', בעל מצלמה קדמית ואחורית, עם אוזנייה ומטען נייד ב־699 שקלים. זה מחיר משוגע".

שבתאי מציינת שבקרב הכיתות הגבוהות, למרות העלייה בקניית מוצרים הקשורים בלמידה מרחוק, עדיין "הנערות מכיתה ו' ומעלה אוהבות לפנק עצמן במוצרים לימודיים אופנתיים, למשל של המותג Pixie, שלו יש מחברת פרווה מגניבה, עטים עם סקוושי, קלמרים עם פאייטים, לנשמה".

הקורונה, לדבריה, גם הביאה לצמיחה אדירה בקטגוריה של בקבוקים וקופסאות אוכל. "אם פעם חלק מההורים שמו לילד אוכל בשקית, אז היום, בגלל ההכרח לשמור על היגיינה, מקפידים על קופסה", היא אומרת. "כך גם הבקבוקים. אם בעבר היו משתמשים בבקבוק רגיל של מים מינרליים, היום מעדיפים לקחת בקבוק שהילד יזהה שהוא שלו לעומת הבקבוקים האחרים בכיתה".

עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא של רשת קרביץ
עמית שבתאי, מנהלת סחר ויבוא של רשת קרביץ | צילום: יח''צ

ברוך מציינת כי זו המגמה המסתמנת לעת עתה, "אבל לא יודעים איך זה יסתיים בסוף אוגוסט. אולי ייקנו פחות תיקים כי לפי המתווה החדש, חלק גדול מאוד מהתלמידים יגיעו רק באופן חלקי למוסדות החינוך. עד כה עיקר הקונים היו גילי גן ויסודי. הבוגרים מצטרפים לקניות ממש עכשיו, באמצע אוגוסט ועד סופו. למשל מותג Touch, המיועד לתלמידים היותר בוגרים ולסטודנטים, הקנייה שלו תתעצם החל מאמצע החודש".

ברוך מציינת: "המטרה שלנו היא לחדש ולרגש את הצרכנים. היום עולם של בית הספר הוא עולם ומלואו. זה לא רק לקנות מה שצריך. זה עולם שאת יכולה להתפרע בו", היא אומרת, "למשל השנה ייסדנו את המותג Stylush, כשהרעיון הוא ליצור טוטאל־לוק. ליצור התאמה בין התיק לבקבוק, למחברת, למחזיק מפתחות - מה שמצטלם יפה בעידן האינסטגרם. במיוחד כשתלמידים רבים ילמדו השנה מהבית בזום, אז הם גם יעלו סטטוסים איך הם נראים, איך האביזרים שלהם נראים, זה חלק מהפרסנוליזציה".

עינת ברוך, סמנכ''ל שיווק פלפוט
עינת ברוך, סמנכ''ל שיווק פלפוט | צילום: סטודיו פלפוט

לדברי ברוך, נכון לעכשיו, חמשת המוצרים הנמכרים ביותר הם תיקים וקלמרים, מחברות, יומנים ואביזרי תיוק (קלסרים ותיקיות גומי). כמו כן, ובנסיבות הקורונה, יש ביקוש לאלכוג'ל ("חשוב לשים לב שקונים בניחוח נעים לילדים, עם אישור משרד הבריאות") וגם ביקוש למפיות אוכל שמגיעות גם ממותגות, כמו אלו של דיסני. "אלה מפיות קטנות מבד שנמכרות בשלישיות ונותנות מענה לכך שכיום בבתי הספר אסור להניח את הכריך על השולחן", מבהירה ברוך.

מתווה הלמידה מרחוק כנראה עושה טוב לענף הריהוט המשרדי לבית: "אנחנו רואים גידול של כ־20% לעומת אשתקד ברכישת שולחנות כתיבה, כיסאות וספריות", אומר אריאל תובל, מנכ"ל רשת עצמל'ה, ריהוט לילדים ולנוער.

תגיות:
פתיחת שנת הלימודים
/
החזרה ללימודים
/
זום
/
קורונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף