רשתות הקמעונאות והחשמל מדווחות על זינוק במכירות בימים האחרונים, זמן קצר לפני שיוטל ככל הנראה סגר מלא בעקבות משבר הקורונה.
במסגרת ההכנות לסגר, שצפוי להתחיל כבר ביום שישי הקרוב ולהימשך כמה שבועות, נערכו רשתות הקמעונאות בהתאם. הרשתות - בהן שופרסל, בניהולו של איציק אברכהן, ויוחננוף - הודיעו על הארכת שעות העבודה כמו גם פתיחת סניפים חדשים. רשת שופרסל הפעילה במוצאי השבת האחרונה 105 סניפים וגם הודיעה על פתיחת שישה סניפים חדשים של שופרסל דיל. בו־זמנית, תגברו הרשתות את מערך כוח האדם ודיווחו כי בדומה לסגר הקודם, גם הפעם עיקר הקניות התמקד במוצרי מזון, בהם קופסאות שימורים, אורז, סוכר ומוצרי חלב.

קורונה - המשטרה אוכפת את השמירה על התקנות. צילום: דוברות המשטרה

לירון כץ סמנכ"ל רשת מחסני חשמל עדכן כי בעקבות פרסום התוכנית להטלת הסגר בחגים חלה עלייה משמעותית בסוף השבוע האחרון, הן בתנועת המבקרים בחנויות עצמן והן בכניסתם לאתרי הסחר המקוונים. לדברי כץ, היקף המכירות שבר שיא בן חמש שנים כאשר הקטגוריות המובילות היו "מוצרים לבנים", שגדלו ב־20% בהשוואה לממוצע היומי ברשת. רוב המכירות היו של מקפיאים (גידול של 78% בהשוואה לממוצע היומי). עוד מסר כץ כי בקטגוריית המזגנים והמחשבים נרשם זינוק של 40%, העלייה במכירת שואבי אבק הסתכמה ב־35%, הבלנדרים ב־32% ומחלקת מוצרים לבית ולמטבח ב־15% - כל זאת בהשוואה לימים כתיקונם.

עוד הדגיש כץ כי לאור הניסיון מהסגר קודם, נערכו מחסני חשמל ברמה התפעולית והלוגיסטית וזאת על מנת לספק את המוצרים בתוך 48 שעות ועד לכניסת הסגר בסוף השבוע הקרוב. רשת מוצרי החשמל א.ל.מ. בניהולו של אורי להב דיווחה אף היא על מגמות דומות. מיה שלו שרוני סמנכ"לית השיווק הצביעה על גידול ניכר שנרשם במכירות בחנויות ובאתר המקוון. לדבריה, בימים האחרונים נרשם גידול של יותר מ־40% במכירות מסכים, "מוצרים לבנים", בהם תנורים, מקררים, מכונות כביסה, ומוצרי טכנולוגיה כמו סמארטפונים וקונסולות מחשב. 
עוד נמסר כי בכוונת א.ל.מ. לחדש את הפעלת "הקו החם" והגדלת כוח האדם באתר המקוון על מנת לעמוד בדרישה המוגברת לקראת הסגר המתוכנן.

אסי ארביב מבעלי יבואנית מוצרי החשמל "קלינטון סחר" סיפר כי "אנחנו רואים מגמת גידול בקניית מקררים ומקפיאים לאחסון מזון ועלייה בביקוש למוצרי חשמל קטנים שמקצרים זמני הכנה כמו בלנדר מוט, קוצצים ומסחטות מיץ". עוד הוסיף ארביב כי "כאשר יציאה מחוץ לבית הופכת להיות כעת מסורבלת וטומנת בחובה סיכונים שונים, הרי שהביקוש למוצרים ביתיים גדל. חצי שנה לאחר תחילת משבר הקורונה ואנו רואים מגמה ברורה - הקורונה הובילה להשקעה גוברת בעיצוב ואבזור הבית". 

גם הקניונים ומרכזי הקניות בארץ מנצלים את הימים האחרונים עד לחג והסגר הצפוי על מנת לצאת במבצעי מכירות מקיפים לצד הרחבת מערכי משלוחים, ירידי מכירות עם מלאים שעוד נותרו מחג הפסח האחרון ומבצעים יצירתיים, וכל זאת במטרה להרחיב את סל הקנייה של הצרכן. רשת קניוני עופר בולטת בתחום זה כאשר לצרכנים מוצעים שוברי מתנה על כל קנייה במגוון חנויות נבחרות בקניונים. קניון שער הצפון מעניק שוברים של 50 שקלים על כל קנייה ברשת המזון במקום.

מתחם העיצוב דיזיין פלוס בבאר שבע מרחיב את ירידי החג ומשתף פעולה עם יבואנים של מוצרי חשמל וטקסטיל במכירת עודפי מלאי מפסח. למבצעים שותפים יצרני יין ושמן זית מיישובי עוטף עזה, אומנים ויצרנים. קניון שבעת הכוכבים הרצליה מעניק 75 שקל מתנה על קנייה מצטברת יומית של 500 שקל לחברי מועדון ולמצטרפים חדשים. מתחם אושילנד בכפר־סבא מעניק 50 שקלים מתנה על כל קנייה ב־199 שקלים.

קניון עיר ימים בנתניה מעניק מתנות חג לרוכשים בסכום מצטבר יומי של 699 שקל, לדוגמה: תבנית פיירקס עם מכסה, מעמד הגשת עוגה מעוצב ועוד מתנות מתחומי האירוח והבישול. רשת מוצרי הגברים ג'נטלמן הרחיבה את שירות המשלוחים עם אפשרות להזמנה מהאתר ומעמוד הפייסבוק של החברה. טל רז מבעלי הרשת הוסיף כי "בעקבות הקורונה, אנו צופים שגם קהלים שהעדיפו עד כה קנייה פיזית יעברו לקנייה מקוונת. בנוסף, בעלי עסקים שמחפשים מתנת חג לעובדים יעדיפו מניסיוננו שירות נגיש יותר ולכן הקמנו מערך הזמנות אונליין".