למרות הסגר, הממשלה אישרה כי ניתן יהיה לטוס לחו"ל, אך רק בטיסות שאושרו עד כה מראש. מנכ"ל איסתא הולידייס, רונן קרסו, סיפר בתוכנית "איפה הכסף" עם ליאת רון ואלון גל כמה יעלה כרטיס למי שינסה לטוס, והתייחס גם למשבר בענף התיירות

ליאת: רונן, בוא נתחיל מהסוף - כמה עולה כרטיס טיסה ליוון בתחילת הסגר? אם אפשר להשיג בכלל. 
רונן: "המחירים מאוד מאוד גבוהים. אנחנו מדברים על בין 600 ל־700 דולר לכרטיס טיסה לאתונה. בשוטף, מחיר של כרטיס לאתונה עולה בסביבות 250 עד ל־300 דולר. מה שקרה בעצם זה שנקלעו לאיזו מצוקה מסוימת, גם הממשלה, ושאלו מה עושים עם נמל התעופה בן גוריון בשעה שמלונות בארץ נסגרים. אי אפשר היה לסגור את זה כי האישורים ניתנו כבר מחברות התעופה זמן רב לפני. הלכו על פתרון יצירתי, אבל נוראי ואמרו שיטוסו אך ורק טיסות שכבר אושרו. זאת אומרת, שלא משנה כמה מקומות נמכרו עליהן, אבל הטיסות שאושרו הן אלה שיצאו. זה באמת יצר מצב של קיבולת מקסימאלית כי אי אפשר להרים טיסות חדשות, לעומת ביקושים עצומים". 

ליאת: וגם הגבלה על כמות הישראלים שיכולים להגיע למדינות ירוקות בהן מוכנים לקבל אותן.
רונן: לגמרי נכון, למרות שאני יכול להגיד לך שכרגע הנושא של הסגר קצת טרף את הקלפים. נגיד ואת רוצה לנסוע הערב באופן ספונטני לארה"ב, ותשובי אחרי 10 ימים את צריכה להיות בבידוד שבועיים, אבל הבידוד יכול להתלבש לך על הסגר אז המצב לא כזה נורא". 

ליאת: אתה בענף ואני באמת רוצה לפרגן לכם, אבל האם לא נראה לך אבסורדי שהמלונות בארץ והצימרים סגורים, ואנשים יכולים לעבור את מגבלת ה־500 מטרים, לעבור את המחסומים, ולהגיע לנמל התעופה? 
רונן: "חד משמעית. צורם, עצוב, לא נכון, לא הגון. כל אמירה מתאימה לסיטואציה הנוכחית". 

ליאת: העניין הוא לא רק נתב"ג העניין הוא האיפה ואיפה. 
אלון: רונן אני אשאל אותך, אפרופו התקהלויות, יש היגיון בצעד הזה?



רונן: "תראה, בעייתי מאוד שבתי מלון בארץ סגורים ושולחים אנשים לחו"ל. ליאת צודקת, בואו לא נשכח שאם אנחנו מדברים על היבט החיובי אז ישראל עושה חמישים אלף בדיקות, אבל בקרואטיה יש אלפים בודדים. זאת אומרת, שהמדידה לא אחידה. נניח, שמדינה לא בודקת, אבל היא אדומה, אבל בגלל שהיא לא אדומה לפי הכללים אז הכל ברדאק, אין שאלה בכלל".

ליאת: אני לא מבינה ואני אגיד לכם חברים למה לא החליטו שיש סגר וסגרו את השמיים. מי שקנה כרטיס טיסה יקבל פיצוי כמו שהשאר מקבלים פיצוי. יש פה בעיה. 
רונן: "הם לא רוצים להיכנס לנושא הפיצויים לחברות התעופה שכבר קיבלו אישורים" 

ליאת: לא רצו להסתבך עם מירי רגב זה מה שלא רצו. 

אלון: האם הייתה לכם התאוששות, ואיך אתה רואה את מה שעתיד להיות בהמשך?

רונן: "לא הייתה התאוששות, זה היה פיק מאוד קצר לתקופה שהיא...ממש כלום. איך הולך להיות בהמשך? הולך להיות רע מאוד בחודשים הקרובים עד שנמצא פתרון".