חברת Kendago, הפועלת מישראל, משווקת את Trim Down Club לדוברי אנגלית ושפות נפוצות נוספות ברחבי העולם. בבסיס התוכנית טכנולוגיה המתאימה תפריטי תזונה אישיים, על בסיס קומבינציות מזון מיטביות, העדפות הקהל ומגבלות אישיות וכך מאפשרת לרדת במשקל באופן שמאפשר להתמיד בתהליך הדיאטה לאורך זמן.

המערכת שמבוססת על מחקרים, לומדת לאורך זמן אילו תפריטים יותר אהובים על המשתמשים ומציעה להם תפריטים ומזונות שהם יכולים להתמיד בהם לאורך זמן. שלב נוסף הוא מעקב ובחינה אחר היישום והתוצאות שהבחירות מייצרות בירידה במשקל. מסלולי התפריטים והדיאטה מתחשבים במשקל, גיל, אורח חיים, העדפה לגבי סגנון הכנת האוכל המועדף כמו האם יש העדפה מתכונים פשוטים, או לתהליכי הכנה מורכבים וארוכים יותר. בתוך המערכת שולבו הדיאטות הכי פופולריות כיום בעולם, כמו דיאטת קיטו ודיאטה של צום לסירוגין. הדיאטות שמשולבות במוצר, תמיד מפוקחות כך שהמשתמשים יקבלו במסגרתן את התזונה היומית המומלצת מבחינה בריאותית.

במוצר משתמשים כיום כ-2 מיליון צרכנים מרחבי העולם, כ-1.5 אזרחי ארה"ב והיתר ממדינות דרום אמריקה, ניו זילנד, אוסטרליה ועוד. המשתמשים בטכנולוגיה מקבלים תמיכה של דיאטניות אונליין שמעניקות מענה על שאלות וצרכים במקרים מסובכים ובעיות מורכבות, כאשר התשלום החודשי הוא  10 דולר בלבד, סכום פעוט לעומת שעת ייעוץ של דיאטנית בארה"ב העומדת על 100-150 דולר. התמחור הנוח של התוכנית מאפשר גם לאנשים ממעמד סוציו אקונומי נמוך לרכוש אותה ולרזות.

המשתמשים במוצר מדווחים על ירידה ממוצעת של 5% בחודש ממשקלם, שמתייצבת לאחר מספר חודשים. המערכת הטכנולוגית מצידה, מדווחת למשתמש מתי הוא השיג את היעד והגיע למשקל הנכון ביחס למבנה הגוף שלו.

בעקבות הקורונה והריחוק החברתי חלה עלייה משמעותית בשימוש ב- Trim Down Club בשל השמירה על ריחוק חברתי והימנעות ממפגשים פיזיים, תוך הסתכנות בהדבקה, לצד הצורך הגובר בהקפדה תזונתית.

"תופעה מעניינת נוספת שראינו במהלך הקורונה היא שבגלל הפיטורים והנזקים הכלכליים בכל רחבי העולם, צרכנים העדיפו לעבור למוצרי מזון זולים יותר. כפי שידוע, מוצרי מזון זולים הם במקרים רבים גם פחות בריאים וכאן הטכנולוגיה שלנו נכנסה לתמונה ומזערה את אפקט הפגיעה בבריאות. הצלחנו לאפשר לאנשים להמשיך במסלול הירידה במשקל למרות האתגרים", מספר רפי מגן מנכ"ל Kendago.

"אם יצרת תפריט והוא אינו מוצא חן בעיניך, תוכל לראות את השיקולים שעומדים מאחורי התפריט שהציעה הטכנולוגיה של המערכת, זאת תוך שהיא שומרת על הערכים התזונתיים שקיבלת. מצד אחד יש לך גמישות לשנות את מה שאתה אוכל, אבל אתה מוגן על ידי אלגוריתם שדואג שתקבל את הצריכה הקלורית המתאימה לך ושהמזון יכיל את אבות המזון הדרושים לך. למשל, מי שזקוקים לתזונה עשירה יותר בחלבונים יקבלו את הערכים התזונתיים המותאמים להם, וגם למצב הבריאותי וכמות האנרגיה שמוציא הפרט. משקל, גובה וגיל נלקחים בחשבון. ברגע שיש שינוי במשקל, הצרכן מעדכן והוא יכול לייצר תפריט חדש שמותאם למצב שהשתנה", מסביר מגן.