בזבוז מזון הוא בעיה עולמית - בעיה השוקלת 1.3 מיליארד טון בשנה. מדובר בערך ב-30% מן המזון המיוצר לצריכה אנושית בכל רחבי העולם. בזמן שיש מיליוני אנשים רעבים, טונות של פירות, ירקות ושאריות רבות במקררים הביתיים, נזרקים לפח. אסף מוטלו, מנהל מוצרים קטנים של בוש, מספק טיפים כיצד כל אחד יכול לתרום באמצעות פעולות פשוטות כדי להפיק את המירב מן שאריות המזון, ואיך להימנע מזריקת מזון לפח, כדי שנפעל כולנו ליצירת עתיד בר-קיימא.

קנייה חכמה מסייעת להארכת חיי המדף
אחד המפתחות לקנייה חכמה ויעילה הוא לתכנן מראש ולדעת כיצד לאחסן מזון בצורה הנכונה כדי להפיק את המירב מחיי המדף שלו. קחו לכם מעט זמן וחשבו מה המנות שתרצו להכין בשבוע הקרוב. לאחר מכן, הסתכלו במקרר שלכם. כנראה שתופתעו לגלות אריזת גבינה סגורה שאתם לא זוכרים שקניתם בשבוע שעבר, או מעדן שנשכח אי שם מאחור. לאחר שעשיתם את הבדיקה, הכינו רשימת קניות של המרכיבים שאינם נמצאים ברשותכם ושאתם זקוקים להם כדי להכין את המתכונים שאתם מתכננים לשבוע הקרוב. מומלץ לבחור מנות עם מרכיבים משותפים. כך תוכלו להבטיח, שתנצלו את הכרובית הגדולה, גביע השמנת או הירקות שלכם עד תום.

שיטת FIFO - First in first out
מדובר בדפוס חשיבה פשוט אך אפקטיבי שיכול לעזור לכם להימנע מבזבוז מזון - לסדר את המקרר שלכם. כאשר אתם מאחסנים את המצרכים שקניתם, בצעו סבב של המזון במקרר ובארונות שלכם, כך שהמצרכים האחרונים שקניתם - ושחיי המדף שלהם ארוכים יותר - יעברו לחלק האחורי של המדף, ואילו המוצרים הישנים יותר יעברו קדימה. גם ניקוי סדיר של המדפים במקרר יעזור לכם להיות מודעים למה שנמצא בפנים, ויסייע לכם לשמור על מקרר נקי והיגייני.

אחסנו ושמרו את המזון שבישלתם מראש
כדי שתוכלו ליהנות מהארוחות בהן השקעתם הרבה אהבה ומאמץ – יש  לאחסן אותן באופן בו יישמר הטעם והטריות של המנה. אחת האלטרנטיבות הפופולריות ביותר לשמירה על טריות המזון היא באמצעות מערכת אחסון בוואקום. למעשה, מדובר במוט בלנדר של המותג בוש עם מנוע של W1000 , המגיע עם משאבת וואקום המתחברת למנוע של המוצר, מיכל אחסון ושקיות וואקום מקוריות עם רוכסן. באמצעות משאבת הוואקום, האוויר נשאב החוצה, כמו גם החמצן, מפתח האוורור האינטגרלי של הקופסא או השקיות, ובכך שומר על טריות המזון עד פי שניים (בהשוואה לאחסון ללא וואקום).

האריזה בוואקום לא רק שומרת על הטריות של הירקות והפירות, בשר ודגים טריים וכן שאריות המזון שלכם למשך זמן רב יותר, אלא גם על הטעם והערך התזונתי שלהם. הקפאת מנות קטנות יותר של אותה הארוחה מבטיחה שכל מה שתצטרכו לעשות הוא להפשיר את הכמות שאתם צריכים, וכך להפחית עוד יותר את הבזבוז.

הפיקו את המירב מהשאריות שלכם
זה הזמן המושלם להיות יצירתיים וליצור משהו חדש מהשאריות הטעימות שלכם באמצעות תוספת של מרכיב נוסף. למשל, אם נשאר לכם קצת עוף וירקות צלויים של סוף השבוע, אתם יכולים להשתמש במרכיבים האלה וליצור ארוחה חדשה. כל מה שאתם צריכים זה להוסיף קצת פסטה, רוטב שאתם אוהבים, תבלינים ולערבב יחד. וכך, יש לכם מנת פסטה ייחודית עם השאריות של סוף השבוע.