COOKIT, מיזם המתמחה בערכות קולינריות להכנה ביתית, השיק לכבוד חנוכה מארז להכנת סופגניות ודונאטס עם מגוון מילויים וציפויים מיוחדים. המארז כולל תערובת לבלילה, מסננת לאבקת סוכר, פיפטות להזרקת רטבים, רוטב בייגלה מלוח, סירופ חמוץ מתוק, קרם מסטיק, פצפוצי שוקולד, מיני אוריאו, שוקולד לבן, שברי בייגלה, סוכריות צבעוניות, פקאן מסוכר ועוד הפתעות. זהו מארז מושלם למי שמארח ורוצה להרשים ולפנק את האורחים. על שקית התערובת לבלילה יש הוראות פשוטות למדי להכנת הסופגניות, שכל אחד יכול לעקוב אחריהן. הסופגניות יוצאות רכות ואווריריות, עם מתיקות קלה. בעינינו, היתרון של הערכה הוא בכמות העצומה של הציפויים שמגיעים איתה. כך כל אחד יכול להכין לו סופגנייה שגם מצטלמת טוב, לפי טעמו. 

מחיר: 180 שקלים (כולל משלוח) באתר

סופגניות COOKIT (צילום: שי בן אפרים)
סופגניות COOKIT (צילום: שי בן אפרים)

קסם של סופגניות, מארז להכנת סופגניות ביתיות, הוא מיזם של עמותת "גדולים מהחיים", רשת שופרסל וחברת HOT, שנוצר במטרה לגייס תרומות לעמותה (חמישה שקלים ממחיר כל מארז יועברו כתרומה לעמותת גדולים מהחיים). המארז, שנמכר תחת המותג הפרטי של רשת שופרסל, מכיל 400 גרם אבקה המספיקה לפי דבריהם להכנת 12־10 סופגניות בטיגון. זהו רעיון מקסים שיגרום למשפחות רבות לבלות זמן משותף במטבח ולהכין סופגניות מתוקות. האבקה נוחה לעבודה, והכנו ממנה עשר סופגניות בגודל בינוני.

מחיר: 15 שקלים

קסם של סופגניות (צילום: יחצ)
קסם של סופגניות (צילום: יחצ)

ליאת חתוכה, אלופת אירופה בעיצוב עוגות ראווה ובעלת המותג "מלכת הג'לי", מציעה תערובת להכנת סופגניות שמגיעה בצנצנת פלסטיק. כל מה שצריך לעשות זה להוסיף מים לצנצנת ולהמתין שהשמרים יתפחו ושהבצק יהיה מוכן לטיגון. התערובת מספיקה להכנת כ־13 סופגניות, תלוי בגודל. זהו רעיון מעולה למי שמחפש סופגנייה ביתית שמכילה פחות סוכר ושמן מסופגנייה קנויה. אחרי הטיגון אפשר לקשט או להוסיף מילוי, אך הסופגניות מתקתקות כך שאפשר להסתפק גם בתוספת קלה של אבקת סוכר.

מחיר: 38 שקלים באתר "מלכת הג'לי"

תערובת להכנת סופגניות של מלכת הג'לי (צילום: יחצ)
תערובת להכנת סופגניות של מלכת הג'לי (צילום: יחצ)

קולקציית פריטים מעוצבת באווירת חנוכה הגיעה לרשת ג'מבו סטוק. תמצאו שם חנוכיות, סביבונים מחומרים שונים, נרות צבעוניים ומתנות לילדים. ניסינו את חנוכיית הקריסטל שבה אפשר להדליק נרות רגילים או שמן. החנוכייה מעוצבת, יציבה, קלה לניקוי ודקורטיבית. בהחלט שווה.

מחיר: 3.90־89.90 שקלים

ג'מבו סטוק חנוכיית קריסטל (צילום: יחצ)
ג'מבו סטוק חנוכיית קריסטל (צילום: יחצ)

Pictionary air", מציירים באוויר", המשחק הנוסטלגי והאהוב שבו המשתתפים צריכים לנחש מה בציור לפי תנועות באוויר, מציג גרסה חדשה ועדכנית. הפעם בני המשפחה יכולים לשחק יחד בעזרת אפליקציה חינמית שעוקבת אחרי התנועות של הציור באוויר ומעבירה אותן לצג המכשיר החכם. ממש כמו במשחק הישן והמוכר, כל משתתף מצייר בתורו את הנושא שכתוב על הקלף, וחברי הקבוצה מנסים לנחש את מושא הציור שמופיע להם על המסך. ערכת המשחק כוללת עט מאיר לציור באוויר, 112 קלפי משחק דו־צדדיים וקישור למכשירים חכמים. ההפעלה קלה ופשוטה, כך שמדובר באחלה רעיון למשחק משפחתי, שיכול להיות מתנה מושלמת לחנוכה.

מחיר: 129.90 שקלים

pictionary air (צילום: יחצ)
pictionary air (צילום: יחצ)

לקראת חנוכה ועונת החורף, השיקו קבוצת משחקי יצירה אורדע ומותג פליימוביל מגוון משחקים חדשים לעידוד היצירתיות ולהנעמת הזמן המשפחתי. בין המשחקים: "פאזל בתוך פאזל", סדרת פאזלים חדשה לקטנטנים המציעה 24 חלקים גדולים, שבתוכם מסתתרים חלקים קטנים יותר; "גופים הנדסיים דלוקס", משחק לפיתוח מוטוריקה עדינה, הבחנה חזותית, יכולת התאמה ודמיון; ערכה להכנת חנוכייה של פו הדב; משחקי סריגה, ועוד. נסיין בר מזל כבן 4 נבחר לנסות את סדרת "אמנות בתלת ממד" בנושא דינוזאורים. באמצעות ארבעת הטושים הצבעוניים בערכה ומסך אור המופעל באמצעות נורת לד, מציירים תמונות המתעוררות לחיים. הופתענו לראות את הילד מצייר בדיוק רב איורים מקסימים של דינוזאורים. משחק מושקע, שמעודד ריכוז ודיוק.

מחיר: 25־59 שקלים באתר הצעצועים אמיגו

פאזל בתוך פאזל (צילום: יחצ)
פאזל בתוך פאזל (צילום: יחצ)

חברת ישראטויס השיקה שלל משחקים שיכולים להחליף את דמי חנוכה. חלק מהמשחקים הם בנושא החג, למשל "חנוכייה לי", ערכה ליצירה, עיצוב ויציקה בגבס של חנוכייה, כד וסביבונים ומשחק רביעיות העוסק בנושאי החנוכה. משחקים חדשים נוספים שכדאי להכיר הם "דאבל טי", משחק חידות מעץ; "צבע וחצי", ארבעה משחקי צבעים בקופסה אחת; "תפוס גמד", משחק מגניב של זריזות ותפיסה מהירה; וגולת הכותרת - "מסביב לעולם", משחק עסקים חדשני שהצליח להלהיב את המבוגרים והצעירים כאחד.

מחירים: 24.90־149 שקלים

צבע וחצי (צילום: סטודיו ישראטויס)
צבע וחצי (צילום: סטודיו ישראטויס)

משפחת ספיר שמוכרת לדור הצעיר מהיוטיוב, השיקה אתר מכירה שבו אפשר למצוא מארז משחקי קופסה בכיכובה. המארז כולל משחק זיכרון, משחק לוטו ופאזל. עוד באתר - משחק הקופסה "אתגר הממלכה, המרוץ לכתר", שלדבריהם מכר עוד לפני השקתו אלפי יחידות. למשפחת ספיר יש קהל מעריצים רחב, כך שזה היה עניין של זמן עד שהם יציעו משחקים ממותגים. המשחקים עצמם קלאסיים, אך הילדודס בוודאי יעריכו אותם יותר במיתוג הייחודי.

מחיר: 199 שקלים

מארז המשחקים של משפחת ספיר (צילום: יחצ)
מארז המשחקים של משפחת ספיר (צילום: יחצ)