אלפי צרכנים שרכשו כרטיסים להופעות של ניק קייב, שהיו אמורות להתקיים בקיץ שעבר, התאכזבו לגלות כי המופעים התבטלו - והתאכזבו עוד יותר כאשר גילו כי הם אינם מקבלים החזר כספי, אלא שוברים למימוש בעתיד. אבי, אחד הרוכשים, סיפר היום (חמישי) לאלון גל ולליאת רון בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, כי הוא מקווה לקבל החזר כספי בתום זמן מימוש השובר, ובהמשך עורכת הדין הדס יעקובסון ארידור, יועצת משפטית במועצה לצרכנות, התייחסה להיבטים המשפטיים בנושא.

רון: ההופעה בוטלה אבל רוכשי הכרטיסים לא יכולים לקבל החזר כספי על הרכישה. אבי ספר לנו.
אבי: "אני שילמתי כרטיס ל'גולדן רינג' בעלות כוללת של 709 שקלים. קיבלתי הודעה כמו שאר הלקוחות מ'איוונטים' שמכיוון שההופעה בוטלה אנחנו מקבלים ואוצ'ר שתקף ל-18 חודשים החל מהמועד המקורי של ההופעה".

רון: לא נשמע רע.
אבי: "לא נשמע רע זה נכון, אבל אני לא יודע איזה הופעות יהיו, אם זה יתאים לי, איך תהיה ההתמודדות שלהם עם ערך הכרטיס של ההופעה שאני ארצה לקנות".

רון: לקוחות שהזמינו טיסות לא קיבלו כלום, אולי שווה לקחת את הוואוצ'ר?
אבי: "אני פניתי ל'איוונטים' ואמרתי שאין לי בעיה שהוואוצ'ר הוא ל-18 חודשים ואני רק מבקש בתום ה-18 חודשים שאם אני לא מממש את הוואוצ'ר - לקבל את הכסף בחזרה".

רון: מה את אומרת על זה עו"ד הדס יעקובסון ארידור?
הדס: "זה לא שליבי אדיש למצוקת מארגני המופעים, הסיטואציה שלהם באמת לא פשוטה, וחמורה מאוד. כמו תמיד, אנחנו אומרים – הפתרון הוא פתרון שהמדינה צריכה לספק ולא הצרכנים. משרד המשפטים הציג מתווה – זיכוי ל-12 חודשים אבל בתום אותם 12 חודשים מתחייב אותו מארגן מופע להשיב את הכספים במלואם. כאן 'איוונטים' עשו דין לעצמם, וגם הפכו את זה ל-18 חודש".

רון: שוקי ויס מארגן המופע אמר כי 'כל האופציות ישקלו בעתיד הקרוב. נדרשת מהקהל סבלנות בזמן שאנחנו וצוותי חו"ל עמלים לתפור את בעיות הכספים'.
אבי: "אני מבין שיש מצוקה והוא זקוק לכספים כרגע אבל בשם ההגינות, אם בתום תקופה לא מימשנו את הוואוצ'ר אני חושב שמן הראוי ומן ההגינות שיחזירו את הכסף בחזרה".

גל: פה המדינה צריכה להיכנס לנעלי המפיק ולתת ביטחון; רון: ואם היא לא?
הדס: "אם היא לא עושה את זה עם כל הכבוד הוראות הדין מאוד ברורות. לא קיבלתי שירות? אני מקבל את הכסף שלי בחזרה. אין כאן המצאה חדשה".

גל: 'איוונטים' עושים דין לעצמם בניגוד להנחיות החוק?
הדס: "הם במצוקה. אם צרכן מוכן לזרום עם העניין ולהמתין אנחנו מברכים על כל פשרה. אדם שצריך את הכסף ולא מעוניין להשתמש בזה - זכאי לפעול".