נתוני חברת כרטיסי האשראי ויזה כאל מגלים כי למרות משבר הקורונה וצמצום ניכר בימי המסחר, רכישות הישראלים בכרטיסי אשראי בישראל ירדו ב־2020 ב־0.7% בלבד בהשוואה ל־2019 והסתכמו ב־349 מיליון שקל. נתוני ויזה כאל, שפעילותה מהווה כשליש משוק כרטיסי האשראי, חוזרים על עצמם גם בקבוצת ישראכרט וגם בקבוצת מקס (לשעבר לאומי קארד). עם זאת, הנתונים לא משקפים את תמונת המצב המלאה, בשל העובדה כי בעבר הקניות באשראי גדלו מדי שנה ב־5%.
על פי הנתונים, בשנת 2020 צנחו הקניות בחו"ל ב־39% בהשוואה לשנת 2019 והסתכמו ב־18 מיליארד שקל. הסיבה העיקרית לכך היא צניחה של 90% בהיקף התיירות הנכנסת והיוצאת וירידה בהיקף השימוש במכשירים סלולריים בחו"ל. הקניות בישראל ובחו"ל ירדו בסיכום השנה החולפת ב־4% בהשוואה ל־2019 והסתכמו ב־346 מיליארד שקל. עסקה ממוצעת בכרטיס אשראי עמדה על 228 שקל, בהשוואה ל־220 שקל ב־2019.
מנגד, ענף המסעדות צנח ב־23% לעומת שנת 2019, לעומת זינוק של 103% בקניות המקוונות בענף לעומת השנה שעברה. הקניות בענף האופנה ירדו ב־17% לעומת הקניות המקוונות, שזינקו ב־99%.