כשחנוכה כבר מאחורינו, רובנו כבר מסתכלים לעבר ערב השנה החדשה, אך עוד לפני כן, רבים ברחבי העולם ישבו תחת עצי אשוח ויחגגו את חג המולד. היום (שלישי), שוחח יוסי שליו, סמנכ''ל השיווק של רשת 'טיב טעם' עם ענת דוידוב ב-103FM והתייחס למגמה שרואים בשנים האחרונות, במהלכה יהודים רבים מציינים אף הם את החג הנוצרי.

לדבריו, רואים עלייה ניכרת במוצרי חג המולד שנמכרים ברשת. את העלייה במכירות מייחס שליו לתקופת הקורונה: "אנשים לא אכלו במסעדות ולא יצאו לחו''ל אז הם מנצלים את זה לקולינריה".

אנחנו מבינים שגם ישראלים מהמגזר היהודי קונים עצי אשוח, המון אלכוהול שזה בדרך כלל אבל איך אתה מסביר את זה?
"קודם כל אתם מבינים נכון זה המצב, מזה מספר שנים ניכרת מגמה שישראלים ותיקים ולא תמיד מה שמקובל לחשוב יוצאי חבר העמים או אירופה שחוגגים את חגי סוף השנה האזרחית, זה קורה בשנים האחרונות, השנה ביתר שאת".

לא צריך אשוח לדבר הזה, או שסתם קונים את זה כי זה יפה?
"תראי זה יפה, זה פריט נוי וזה חלק מהגאדג'טים שמסמלים את השנה האזרחית החדשה. מבחינת מי שקונה את זה, הוא רוצה לשמוח ולהרגיש כמו שהוא קונה גם קונפטי או בובות סנטה".

כלומר, בגלל שאין לנו מסיבות סילבסטר בחוץ, אז עושים את המסיבות האלה בבית ומי יודע מה ילך בבתים כלומר כמה אנשים יצטופפו יחד. הצפיפות זה מה שמדאיג אותי.
"תראי, אני מקווה שאנשים ינהגו באחריות מלאה במסגרת מגבלות הקורונה אבל צריך להבין שאין מסעדות ויכולת לבלות בחו"ל גם בגלל הסגר הצפוי".

בואו ניתן לאנשים לשמוח, סבבה. בכמה אחוזים אתה מעריך את העלייה בקניית האלכוהול ועצי האשוח?
"בטיב טעם הגאדג'טים, זה עצי אשוח, סמלי אייל, גרבי חג, בובות סנטה, קונפטי ותאורה, השנה ניכרת מגמה של 100% גידול אל מול השנה הקודמת. ביין ואלכוהול, שזה חלק מהייחוד שלנו ברשת, רואים 60% גידול אל מול הביצועים בשנה שעברה, במחלקות הבשר, המעדנייה, הגבינות, רואים גידול של בין 30%-40% מול השנים הקודמות. הסיטואציה מאוד ברורה, אך העובדה שאנשים לא הוציאו את כספם במסעדות ובילו בחו"ל, אז אצל חלק מהקהלים בהחלט יש הכנסה פנויה והם מנצלים את זה לקולינריה. אצלנו ברשת זה מאוד מתאים".