חג הפורים ייחגג השנה בסוף פברואר ועדיין לא ברור באיזה מתכונת, אך הוודאות היחידה המסתמנת היא שגם השנה ככל הנראה לא נחגוג בחגיגות המוניות או בתהלוכות עדלאידע ברחובות הערים. שנה לפרוץ מגפת הקורונה, ניתן לומר שזו האחרונה נותנת ללא ספק את אותותיה גם על התמהיל של התחפושות הנרכשות באתר איביי.

לאחר שנה ללא השקות סרטים חדשים בקולנוע רואים באיביי כי ילדי ישראל בוחרים בכוכבי דיסני המוכרים ואהובים כאשר בראש רשימת התחפושות המובילות נמצאת הנסיכה אלזה שמחזקת את מעמדה שנה אחר שנה.

מגמה מעניינת שעולה מקניות באתר מגיעה מצד המבוגרים שרכשו אלפי חליפות וואנזי, עלייה של כ-20% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, לראשונה לרשימת חמשת התחפושות המובילות בהזמנות מבוגרים נכנסה דמות האחות שתעניק בפורים הזה ייצוג לצוותים הרפואיים שהיו בראש הכותרות השנה.

 איליה קרטוב מנכ"ל איביי למדינות השווקים המתפתחים (ביניהן: מזרח אירופה, ישראל, רוסיה ואפריקה) אמר: "משבר הקורונה שמלווה את העולם כבר כמעט כשנה ניכר היטב בתמהיל התחפושות שהוזמנו על ידי ישראלים הן לילדים ולהן למבוגרים. השנה האחרונה שאופיינה בסגרים, ביטול כל אירועי התרבות, השקת סרטים וכד' גרמה לכך שלא "נולדו" גיבורי תרבות חדשים שניתן לחקות, והילדים בוחרים בגיבורי דיסני האהובים כאשר הנסיכה אלזה עומדת בראש הטבלת ברכישות והפכת לנסיכה הנצחית והאהובה על הילדים".

איליה קרטוב מנכל איביי לשווקים המתפתחים  (צילום: באדיבות איביי)
איליה קרטוב מנכל איביי לשווקים המתפתחים (צילום: באדיבות איביי)

"תופעה מעניינת שלא ניתן להתעלם ממנה היא הזמנת אלפי חליפות וואנזי מצד מבוגרים שנערכים לחגיגות בתוך התא המשפחתי ובכך מחזקים את המגמה שראינו עם פרוץ המשבר ולאורך כל השנה האחרונה במעבר לקטגוריות קנייה שמכוונות לשהייה בבית דוגמת משחקי קופסא, פריטים לטיפוח ועיצוב הבית, מוצרי כושר לבית ועוד. כך שמבחינה זו אזרחי ישראל ללא ספק נערכים לחגיגות פורים באווירה ביתית".