ביטוח נסיעות לחו"ל היא כנראה ההצטיידות הכי חשובה שלכם לקראת כל יציאה לחו"ל. מלבד כרטיסי הטיסה ומצב רוח טוב, כמובן. את כל שאר הדברים אפשר לקנות או להזמין גם ברגעי האמת – ממברשת שיניים ועד חדר במלון, חוץ מביטוח, שאם לא נרכש מראש – רגע האמת יהיה קשה במיוחד. ברגע שנכנסתם לגבולותיה של מדינה זרה, החברות בקופת חולים כמו גם ביטוח הבריאות שלכם אינם תקפים וכל אותם מקרים בהם ביקרתם במרפאה או בבית חולים בעלות אפסית, יעלו בחו"ל כסף רב עד כדי הון עתק. 

לא די שדברים השתבשו ובמהלך הטיול נאלצתם להידרש לרופא, אתם גם עלולים לשלם על כך ביוקר. ביטוח נסיעות לחו"ל, שעלותו אגב בסך של כמה שקלים בודדים ליום של חו"ל, מכסה אתכם מפני הוצאות של מאות, אלפים ומאות אלפי שקלים. 

ולא רק בכסף מדובר, שכן מבוטח שמטייל בחו"ל ימצא בקלות יותר רופא או מרפאה, בית מרקחת או בית חולים בעזרת חברת הביטוח שלו, יותר מזה – בעזרת האפליקציה הייעודית שקיבל מחברת הביטוח שלו עת רכש את פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל. לא עניין של מה בכך כשאתם שוהים במדינה זרה.

מה כוללת פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל בימי קורונה?
פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל כוללת את הרובד הבסיסי שהוא הביטוח הרפואי. הכיסוי על ההוצאות הרפואיות שעלולות לצוץ בחו"ל. מצורך במרשם מרופא, דרך פגיעה או פציעה, ביקור בחדר מיון או אשפוז בבית החולים ועד צורך בחילוץ ובהטסה רפואית. זה כולל גם טיפולי חירום לשיניים מחד והטסת גופה לארץ, חלילה מאידך. אלה סעיפים הנכללים בכיסוי הרפואי הבסיסי, גובה גבול ההחזר של כל אחד מהם יצוין בפוליסה ותוכלו לראות שמדובר בסכומים גבוהים עד להפתיע. 

ובימים של מגפת הקורונה, בדיקת קורונה או אשפוז כתוצאה מהידבקות במחלה נכללים בו וזה מידע חשוב ומרגיע לטסים לחו"ל בימים כאלה. 

בנוסף לפוליסה הבסיסית מוצעות לכל הנוסעים לחו"ל אי אלו הרחבות הקשורות למצבים רפואיים (ביטול טיסה בעקבות הידבקות בקורונה, למשל), שקשורים לאופי הטיול (ספורט אתגרי, למשל), למדינת היעד (מדינת עולם שלישי, למשל עם שירותי רפואה בלתי מתקדמים) ושקשורים במצבו הבריאותי של המבוטח (הריוניות, למשל או אנשים במצב שעלול להידרדר או להחמיר בחו"ל). שימו לב, שגם אם ספורט אתגרי הוא לא חלק משגרת הטיול שלכם ואתם למעשה מתכוונים לנפוש לחופו של ים תכול, פעילות ספונטנית כמו שכירת אופנוע ים או "בננה" קשורה לסירת מנוע נחשבים לספורט אתגרי וכדאי לכסות את עצמכם מראש בפוליסה. 

איזה עוד כיסויים מומלץ לרכוש?
כמו כן, ניתן ואף מומלץ לרכוש כיסוי לכבודה, למזוודה שלא מגיעה עם הטיסה, אובדן של מסמכים, כיסוי למכשירים אלקטרוניים וכדומה. מזוודה שמאחרת עלולה לגרור הוצאות של שחזור חפצים ומסמכים ואובדן או גניבה של מחשב או טלפון נייד בחו"ל זה דבר שכדאי לפחות להיות מפוצים עליו כספית.

בימי מגפת הקורונה מוצע ביטוח נסיעות לחו"ל ייחודי המתייחס לביטול נסיעה עקב הידבקות בקורונה או הופעת תסמינים שאינם מאפשרים עלייה לטיסה מישראל, קיצור נסיעה עקב יציאה מהירה לפני סגר במדינת היעד או הארכת השהות בחו"ל בעקבות הידבקות במחלה או הופעת תסימינים  בחו"ל, לפני העליה למטוס בחזרה.

מה עוד חשוב שתדעו?
בעת רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל תתבקשו לענות על שאלון רפואי מפורט שיוודא כי הנכם אנשים בריאים בד"כ וכי אינכם במצב רפואי ייחודי שיצריך התאמה של הפוליסה. על בסיס תשובותיכם בשאלון תוכל חברת הביטוח לתמחר את הפוליסה שלכם. חשוב מאוד לענות בכנות על כל השאלות, שכן מידע לא נכון שנמסר על ידכם מסכן את תוקפו של הכיסוי הביטוחי. ובמילים אחרות, חברת הביטוח לא תפצה אתכם על טיפול רפואי שקשור באותו מצב שהחלטתם להסתיר. למשל, אישה בהריון שאינה מדווחת על הריונה לא תקבל את הפיצוי והכיסוי בעבור טיפול רפואי שנזקקה לו בחו"ל ושקשור בהריון. 

בכדי לסבר את האוזן, ביקור בחדר מיון בארה"ב, למשל, יכול להתחיל ב-8,000 דולר, יום אשפוז אחד יעלה כ-4,000 דולר, זאת לעומת עלותה של פוליסת הביטוח ששווה לשתי כוסות קפה ביום. תעשו אתם את החישוב. 

כמובן שחשוב מאוד לעשות סקר שוק לפני רכישת פוליסה, לקבל כמה הצעות מכמה חברות ביטוח ולבחור את המתאימה לכם ביותר ואת האטרקטיבית ביותר הן במחיר והן מבחינת תנאיה. להלן כמה דברים חשובים שכדאי לשים לב אליהם בעודכם משווים בין הצעות שונות: גובה גבול הכיסוי בכל אחד מהסעיפים הרפואיים וסעיפי ההרחבות לכבודה, למכשירים אלקטרוניים, לשינויים בנסיעה וכו'. אך לא זו אף זו, כדאי מאוד לבדוק מראש איזו חברת ביטוח מעניקה שירות דיגיטלי וישיר, איזו חברת ביטוח מציעה אפליקציה שתוכל ללוות אתכם ולסייע לכם ברגע האמת לאתר רופא, מרפאה, בית מרקחת או בית חולים. קיימות חברות שמאפשרות ממש להזמין תור לרופא בעזרת האפליקציה וגם להגיש את מסמכי התביעה דרכה. אלה הדברים הקטנים שבסופו של דבר יעניקו לכם ערך רב ברגע שתצטרכו לו באמת. 

בביטוח נסיעות לחו"ל חברות הביטוח כבר אינן רק גוף שמספק לכם החזרים על ההוצאות הבלתי צפויות, אלא מעניקות ערך רב בכל האלמנטים של הסיטואציה, מעניקות שירות אונליין להתמודדות הטובה ביותר עם מצבי משבר בחו"ל. עולם הדיגיטל מאפשר לחברות הביטוח לספק היום שקט נפשי רב הרבה יותר מעבר לסכומי הכסף המוזכרים בפוליסה. שירות, שכמו שאומרים, במדינה זרה ורחוק מהבית - לא יסולא בפז.