קבוצת מוצרי החקלאות תדמיר, שבבעלות רון ארצי, מרחיבה את פעילותה בשוק הקמעונאות, ולמרות התעוררות שוק תחליפי הבשר היא השיקה השבוע את המותג חוות הבוקרים בהשקעה של 50 מיליון שקל. השף מאיר אדוני ילווה את ההשקה כיועץ קולינרי.

חוות הבוקרים הוא מותג בשר בקר טרי, איכותי ומקומי, שלוקח את ענף הבשר קדימה, ובאמצעות שליטה על כל שרשרת הייצור, מציע לחובבי הבשר תמורה עבור הכסף כשנתחי הבשר יקרים ב־10%־15% בהשוואה למחירי השוק.

לפי נתוני ארגון ה־OECD לשנת 2019, ישראל נמצאת במקום הרביעי בעולם מבחינת צריכת בשר בקר ועגל לנפש (23.2 ק"ג בממוצע לשנה לנפש), כשאת המקום הראשון תופסת כצפוי ארגנטינה עם 38 ק"ג. ישראל גם נמצאת במקום הרביעי ביוקר מחירי הבשר, הגבוהים ב־46% מהממוצע העולמי.

חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)
חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)

חוות הבוקרים  (צילום: דן פרץ)
חוות הבוקרים (צילום: דן פרץ)

מנכ"ל חוות הבוקרים חן רזיאל אמר ל"מעריב": "כאוהבי בשר, אנחנו מאמינים שלצרכן מגיעה חווית בשר איכותית שמשאירה טעם של עוד. חוות הבוקרים נכנסת לשוק כדי לסמן רף חדש של איכות בשר והתייחסות לצורכי הלקוח על ידי מקצוענים שאחראים על כל שרשרת הייצור".

הוא הוסיף: "הקמנו קצביה מהמתקדמות בישראל, שם עובר הבשר טיפול בהתאמה לזן, לנתח ולאיכותו, ועל האריזה נציג את ההמלצות לכל נתח בהתאם לייעודו וכן את שיטת ההכנה האופטימלית עבורו. יתכן שבעתיד נתקדם לחנות מפעל. קהל הלקוחות שלנו הם קצביות, רשתות שיווק ומסעדות. השף מאיר אדוני יסייע לנו ברמה המקצועית, בעיקר בתחום המסעדות ופיתוח מוצרים חדשים. עם כל הכבוד, שוק תחליפי הבשר לא מתחרה. הוא מתפתח באחוזים קטנים".