לפעמים מה שיכול להציל עסק מנפילה כלכלית אלו דווקא ספקי השירותים שאיתם הוא עובד. יועץ עסקי טוב ומנוסה למשל יכול לזהות בשלב מאוד מוקדם את כדאיות העסק וכיצד ליצור רווחים. הוא זה שאמור לשים תמרור אזהרה בעניין החלטות פיננסיות, להיות עם יד על הדופק בנושא תזרים מזומנים ובכלל להתניע עסק קטן בתחילת דרכו או אפילו להציל עסק מקריסה.

מתוך מאמר שפורסם לאחרונה בעיתון דה מרקר: "בחירת ספקים לא מתאימים או לא איכותיים עלולה לגרום לפגיעה אמיתית בעסק ולגרום לאיבוד זמן יקר וכספים בתהליך. בעסק חדש או צומח - זו עלולה להיות פגיעה קשה אף יותר".

גם בתחום של קידום שיווקי של העסק ואפילו בניית אתר לעסק, יש משמעות מאוד גדולה לספקים שאותם בוחר העסק, והם בעצם אמונים על מידת ההצלחה שלו. ונוכחנו בכך עכשיו בקורונה, עסקים שהצליחו לספק אתר אינטרנט ומשלוחים הביתה, הצליחו להמשיך להתקיים ואפילו להרוויח. ואחרים גילו ברגע האחרון שהם זקוקים בדחיפות לאתר אינטרנט למשל. בחירת ספקים שאינם מתאימים או איכותיים מספיק, עלולה לגרום לפגיעה אמיתית בעסק ולגרום לאיבוד זמן יקר והפסד של כספים.

כל עסק קטן זקוק לשירותים במגוון תחומים, כמו בניית אתר אינטרנט ידידותי שמוקם ברגע הנכון ומאפשר רכישות ממוקדות, אנשי שיווק דיגיטלי שיודעים למנף את העסק ולהביא לחשיפה גדולה שלו, חברת שליחויות טובה שאפשר לסמוך עליה, חברת CRM שמאפשרת מעקב אחר הלקוחות ועוד, לרוב בזמן הקמה או צמיחה של עסק, יש לחץ גדול למצוא ספקים ומהר ולא תמיד יש זמן לבדוק את הספק כמו שצריך, לעשות השוואה של מחירים ושירותים, לקרוא על מידת הניסיון שלו בתחום עיסוקו ואת הביקורות עליו ברשת. 

אתר Expert הוקם בדיוק לצורך הזה. הוא מרכז את הספקים הטובים והאיכותיים בתחומם, כאלו שיש להם מוניטין ומחיר משתלם, שיש להם המלצות של לקוחות ושהשירותים שלהם טובים. כך שכל בעל עסק הזקוק לספק שירות/חברה יכול להיכנס לאתר אקספרט ללא צורך בהרשמה או תשלום ולמצוא שם את רשימת הספקים/חברות הטובות ביותר על פי המחקר שבדק מהם הספקים הטובים ביותר לאורך זמן.

מדובר באתר יחיד מסוגו אשר חוסך לבעלי העסקים הרבה זמן והתלבטות בעיקר בטיימינג קריטי. במקום להתחיל לשבור את הראש, יש גוף אמין ואחראי שעשה עבור בעל העסק את העבודה, בדק וחקר ומגיש לו המלצות וספקים איכותיים. האתר פועל ללא אינטרס כלשהו ורק על סמך ביקורות וחוות דעת של הלקוחות של החברות האלו וניסיון אישי ואמיתי.

כרגע יש באתר כ-30 קטגוריות עם 6-8 ספקים בכל קטגוריה. ובין השירותים של הספקים תוכלו למצוא: הלוואות לעסקים, מערכת סליקה, ביטוח עסק, תיווך מסחרי, שירותי ניקיון, בניית אתר אינטרנט, מערכות CRM לניהול לקוחות, ועוד.

expert- מצאו את השירותים והספקים הכי טובים לעסק שלכם (צילום: אתר expert)
expert- מצאו את השירותים והספקים הכי טובים לעסק שלכם (צילום: אתר expert)

"יש שתי תקופות בחיי העסק הקטן שבהן החשיבות של מה שאנחנו עושים גדולה יותר. שלב ההקמה של העסק שבו אנחנו מתמחים ושלב הצמיחה של העסק. אלו שני שלבים שבהם העסק הקטן צריך ליווי ותמיכה ולפעמים בחירת ספקים נכונה יכולה להיות המקור להצלחה או לכישלון של העסק. הקהל העיקרי שלנו אלו עסקים שנמצאים בשלבים אלו". דבריו של נמרוד רייזנר, הבעלים של אתר אקספרט, מתוך כתבה שפורסמה בדה מרקר.

"השירות עבור העסקים שמחפשים ספקים הוא חינמי לחלוטין כשבהמשך, התכנון הוא להציע שירות VIP נוסף בתשלום, ייחודי לבעלי עסקים המספק להם ליווי אישי ומקצועי". "כל מה שהעסק הקטן צריך מרוכז במקום אחד. מעבר לרשימת הספקים שמפורסמת באתר, בעל העסק יכול לספר לנו מעט על העסק שלו בכדי שיותאמו לו הספקים הטובים ביותר המתאימים אליו באופן ייעודי, לפי מאפיינים ספציפיים", מוסיף רייזנר.

אז לסיכום, גם בעת הקמת עסק חדש וגם עסק פעיל שמעוניין להרחיב פעילות או אפילו להגדיל את הספקים שאיתם הוא עובד באופן צמוד, המקום הראשון שכדאי לכם לבקר בו הוא אתר Expert, שעוסק בתיווך וחיבור של ספקים B2B. באתר קיים גם הרבה מאוד מידע מקצועי שיכול להיות רלוונטי לכל בעל עסק שמעוניין להכיר את הנושאים החשובים לו מקרוב. המאמרים באתר יכולים לתרום מידע חשוב מאוד וכמובן לעזור לעסק להחליט עם מי לעבוד וגם להבין יותר לעומק אם הוא צריך מרכזייה לעסק או שכדאי לו להסתפק ב-CRM. 

האתר מאפשר לבעלי העסקים לפנות לספקים האלו בקלות וחוסך להם את החיפוש העצמאי והקריאה המדוקדקת של חוות דעת ברשת, כמו גם הסתמכות על המלצות של עסקים אחרים שיכולות להיות טובות, אבל לא תמיד מתאימות להם בדיוק.

הרבה פעמים בעלי עסקים נאלצים לעבוד עם ספקים בינוניים או כאלה שלא ממש מתאימים ומתאמצים עבור העסק, יש מקרים של עיכובים במועד התחלת הפעילות של העסק שמקורו בכך שהספק לא עומד בזמנים או לא סיפק את השירות שעליו התחייב. כדי למנוע מצבים האלו, יש חשיבות רבה בבחירת הספק, בהגדרה טובה של הצרכים והדרישות של העסק וכמובן שירות טוב של הספק, הכולל את כל המידע הרלוונטי מבלי שבעל העסק יצטרך לתהות האם עשה בחירה נכונה.