עמית אופיר מגשים את כל החלומות שלו. כילד הוא אהב לצייר והמציא שיטה שנמכרה כזיכיון שימוש לחברת "וולט דיסני" בישראל. כחייל עבד כמלצר ובמקביל מכר ללקוחות בית הקפה ספרים שכתב על יזמות, הוא כתב למעלה מ-100 ספרים עד היום שתורגמו ליותר מ-30 שפות ונמכרו בעולם ביותר מ-4 מיליון עותקים. 

כשהתבגר מכר עשרות רבות של זיכיונות לחברות מסחריות שהשתמשו בדמויות שצייר לטובת קמפיינים פרסומיים. 

בהמשך כתב ספרים רבי מכר תוך שהוא מטייל בעולם ומסמן וי על כל המטרות שחלם עליהן. ואז נולד המיזם הבא: אנשי עסקים טיילו אותו טיולי אקסטרים ובמהלך ובעקבות הטיול כתבו ספר לבניית האוטוריטה שלהם, ככלי שיווקי.

בשנה האחרונה הטיסות פסקו, הזמן הפנוי התגבר ועמית סימן מטרה חדשה. עכשיו, כשחלקנו מצטמצמים, נלחצים, שקועים בחובות, לחץ וחרדה- פונה עמית לכיוון החינוכי.

הוא מוציא לאור, בערב חג הפסח, ערכת משחק קופסה המכילה גם ספר להתנהלות משפחתית-כלכלית נכונה. כדי לנצח במשחק ולהגיע לחופש כלכלי צריך לעשות מהלכים כלכליים, אולם המשחק אינו פשוט כמו שהוא נראה. כמו בחיים, ישנן סיטואציות רבות שמצריכות את המשתתפים לקבל החלטות אמיצות בזמן אמת.

בפיילוט שנערך למשחק דיווחו 100 משפחות על שיחות מעמיקות עם הילדים לגבי דברים עדינים שמעולם לא דוברו בבית: הוצאות משפחתיות, הכנסות, צמצום הקניות, שליטה בכספים ודמי כיס. אלה דברים שנמנענו מלשוחח עליהם עם הילדים והם חלק מהמשחק ומוגשים בצורה של קלפים דמויי טאקי עם משימות ומושגים מהעולם האמיתי.

כשנשאל מה דחף אותו ליצור את המשחק השיב עמית אופיר: "אני עובד על דברים מורכבים שיש לי אליהם תשוקה ודרייב, ומנסה לפשט אותם בעזרת מודלים פשוטים. הנושא של חופש תמיד הניע אותי ועכשיו בתקופת הקורונה, ראיתי את הצורך העצום שיש לבעלי העסקים ומשפחות להבין יותר איך להתנהל נכון יותר עם כסף.

בתקופה הקרובה, כשהעולם ישתחרר מאימת הקורונה והשמיים יפתחו – יהיו הזדמנויות חדשות וכללי המשחק ישתנו. במהלך שנת 2020 ליוויתי בעלי עסקים רבים שקרסו, והצלחתי להוביל את חלקם לתפקוד מצוין. מבחינתי גם המשפחה היא תא עסקי שיש להכיל בו את כל הגורמים ולהתייחס לכולם כשותפים ראויים שמבינים את השפה."

עמית מנהל חברת ייעוץ עסקי שבונה מעטפת עסקית שלמה, המספקת מענה של 360 מעלות לכל מה שזקוק לו בעל עסק כדי לנסוק. זה כולל בניית תכנית עסקית ובניית האסטרטגיה הכי נכונה לבעל העסק, ליווי צמוד להגדלת ההכנסות, שיפור מנגנוני השיווק, תכנון וביצוע מכירות, תפעול ותמיכה ברמה הפיננסית, בניית ריבוי מקורות הכנסה ובניית חוסן מנטאלי. 

האג'נדה היא: יצירת מהלך הממוקד ביצירת תוצאות גדולות.

ממש לפני פריצת הקורונה זימנה אותו ממשלת מלטה בה הוא מרבה לטייל למהלך שיווק ממוקד לעידוד התיירות. עמית כתב ספר תיירות על מלטה, תרגם אותו לשפות רבות ומכר אותו באמזון ל-12 מיליון קוראים. כיום מלטה נכללת בין 10 האתרים התיירותיים המומלצים תחת חיפוש חופים אקזוטיים וכו'.

הוא בן 42, גר בקרית אונו, נשוי פלוס ילד בן 7 חודשים. עם הכסף שצבר הוא עושה דברים טובים ואפשר למצוא אותו תורם למיזמים שונים בתחום החברתי, איכות סביבה וסיוע לבעלי חיים.

עכשיו הוא עף על משחק הקופסה שיחנך את המשפחות הישראליות לנהוג בכספן בתבונה.