רולדין לפסח (צילום: רונן מנגן)
רולדין לפסח (צילום: רונן מנגן)

רולדין

רשת  הקונדיטוריות רולדין משיקה קולקציית קינוחים חגיגית לשולחן החג בגרסה החלבית ובגרסת הפרווה. בגזרה החלבית ניתן למצוא למשל עוגת פיסטוק קסיס - עוגה עם בסיס ביסקוויט פיסטוק שקדים, מרמלדת קסיס, קרמו פיסטוק, מוס שוקולד לבן. אינפיניטי קרמל- עוגת ביסקוויט קוקוס שקדים, קרמו קרמל ריבת חלב, שטרוייזל שקדים אגוזי לוז ומוס שוקולד לבן. עוגת "פארי ברסט פרלינה" - פחזניות אגוזי לוז, קרמו פרלינה מסקרפונה, שונטי קרמל וונצואלה לוז. או פאדג' שוקולד 60% - עוגת שוקולד מריר נימוחה.

דגמנו את הטארט פיסטוק מישמיש, לכאורה עוגה שלא אמורה לעבוד טוב בגרסה הכשרה לפסח, אבל הפתיעה אותנו לטובה. העוגה מורכבת מסבלה שקדים, קרם שקדים פיסטוק, רום משמשים ושברי פיסטוקים קלויים, שיחד הצליחו להשתלב נהדר לצד הקפה. גם הפדג' שניסינו היה מצויין. טעמי שוקולד מריר דומיננטים שמפציצים את החך. הביקורת היחידה שלנו עליה, היא שהיא עשירה מידי ולכן מעט כבדה. אם אתם מחפשים להרשים, אל תוותרו על עוגת ה"פארי ברסט פרלינה", שפשוט נראית מושלם. הפחזניות שבטופ גונבות את ההצגה, ולעוגה כולה יש טעם אגוזי נהדר. 

מחירים: 42-149 שקלים.

בוטיק סנטרל - פסח 2021  (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל - פסח 2021 (צילום: טל סיון ציפורין)
 

בוטיק סנטרל

רשת בוטיק סנטרל מציעה לקראת חג הפסח קינוחים שעליהם אחראים ארבע בלוגרים מהמובילים בארץ : קרן אגם (נשואה למאפייה), עדי קלינגהופר (עדיקוש) שרית נובק (מיס פטל) ותומר אומנסקי (זוכה העונה השנייה של "בייק אופ ישראל"). כל אחד מהם יצר משהו מתוק: קרן אגם עם עוגת פולנטה תפוזים וטירמיסו,  עדיקוש הביאה רולדה באונטי ועוגת פס ביגלה, תומר אומנסקי הכין פס פיסטוק פםטל ועוגת אלפחורס והקונדיטורית שרית נובק, "מיס פטל" יצרה דואט טארטלטים וטרילוגיית שלגוני חג. 

דגמנו את עוגת עוגת הפולנטה תפוזים של קרן אגם. הבצק אוורירי ולא דחוס. האגוזים, הקרמל והתפוזים השתלבו באופן מושלם ויצרו עוגה טעימה במיוחד. טעמנו גם את פס הפטל והפיסטוק של תומר. העוגה מורכבת משכבות ביסקוויט זאקונט שקדים עם קולי פטל ומוס פיסטוק, מעוטרת בנשיקות מסקרפונה ושוקולד לבן. במבחן התוצאה מדובר בעוגה שפחות אהבנו. למרות הציפיות , שילוב הטעמים של החמוץ והמתוק היה פחות מוצלח. הבצק היה דחוס מאוד והעדפנו לוותר. לעומתה, התאהבנו ברולדה באונטי של עדיקוש. רולדה עם בצק אוורירי וכיפי, שמאזן את המתיקות של הקוקוס.  

מחיר הקינוחים: 14- 178 שקלים

טופי קראנץ' בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
טופי קראנץ' בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

ביסקוטי

לקראת פסח, משיקה קונדיטוריית ביסקוטי בניצוחה של השפית רוסלה יונה מבחר עוגות, קינוחים אישיים וקישים כשרים לחג ללא חשש קטניות. בין שלל העוגות: טופי קראנץ' הכוללת תחתית עוגת פאדג', קרם נוטלה, קראמבל שוקולד ונוגט קריספי, קרם שנטילי וניל, במעטפת קרמל מלוח משובץ גבישי שוקולד מוזהבים. עוגת גבינה אפויה ניו-יורקית- עוגת גבינת שמנת אפויה "ניו יורקית" ביתית ושילה - בראוניס, קרם ריבת חלב, קרם קפה עדין בשילוב חוטי מייפל בציפוי של גנאש אספרסו. 

דגמנו את עוגת שוויצריה שכללה תחתית עוגיית מרנג אגוזים, קרם מסקרפונה שבתוכו שכבה קריספית של שוקולד מריר ונטיפי שוקולד לבן. שילוב המרקמים של המרנג, האגוזים, השוקולד והקרם יצר עניין בעוגה והפתעה בכל ביס. התחושה היתה של עוגת גלידה טעימה וקלילה שאהבנו. הטופי קראנץ' שניסינו אחרי לא הייתה פחות טובה. שילוב נהדר של טעמים שוקולדיים עם שאר הפתעות, שיצרו ביס מושלם. לא יכולנו לוותר גם על כמה ביסי מעוגת הגבינה האפוייה, שהשכיחה מאיתנו ברגע שאנחנו דוגמים עוגה לפסח. שלמות.

מחיר: 68 שקלים לפס ו 178 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ

עוגיות קוקוס בציפוי שוקולד - פופיס (צילום: יח''צ)
עוגיות קוקוס בציפוי שוקולד - פופיס (צילום: יח''צ)

וגם: קוקוס לא חייב להיות יבש

בתיאום מושלם עם פסח, חברת NeoBrand החלה לשווק בארץ עוגיות קוקוס של חברת פופיס (Poppies) הבלגית. העוגיות כשרות לפסח וללא גלוטן. העוגיות של פופיס מיוצרות על פי מתכון ותיק. כרגע, ניתן למצוא על המדפים, שתי אפשריות: עוגיות קוקוס קלאסיות ועוגיות קוקוס בציפוי שוקולד מריר בלגי מעולה. כמי שאוכלים שנים עוגיות קוקוס יבשות ומשעממות, דווקא הופתענו מהיציאה של הבלגים. העוגיות נימוחות ורכות, ממש נמסות בפה. אהבנו את השילוב עם השוקולד שנותן טוויסט מריר למתיקות.

מחיר משוער: 14.90-16.90 שקלים.