אחת התופעות הפופולאריות בעולם הפסיכולוגיה של הרשת, וזו שהפכה בשנים האחרונות למאפיינת העיקרית של העידן המודרני, נקראת FOMO – Fear Of Missing Out, או בעברית: פחד מהחמצה. אנחנו גוללים את פיד הפייסבוק שלנו עשרות פעמים ביום, מפזרים לבבות באינסטגרם וחוששים להחמיץ חלילה כל עדכון חדש של סטורי. 

מעבר למתכונים בשלוש דקות וסרטוני חתולים, הנוכחות שלנו ברשתות החברתיות חושפת אותנו באופן כמעט בלתי נמנע לאנשים ש״שעשו את זה״ - ניצלו את ההזדמנות והצליחו בענק. יכול להיות שזה הבחור שמרים אתכם משקולות בחדר הכושר וקנה את הביטקוין בדיוק בזמן הנכון (אנחנו לא מקנאים – ירוק זה פשוט הצבע שלנו), או הבחורה שלמדה אתכם בתיכון והחליטה לחרוש את העולם כנוודת דיגיטלית. 

בשורה התחתונה, הפחד מהחמצה יכול להניע אותנו לשני מקומות: הראשון – שכלול נהדר של ארסנל הקללות שלנו, והשני – פעולה של ממש.
 
דוגמא מצוינת לניצול הזדמנויות, היא זו שעוסקת בעולם הדרופשיפינג – תחום שצבר תאוצה פנומנלית בעשור האחרון, כשבשנה האחרונה ועל רקע משבר הקורונה, שבר כל שיא אפשרי. 

התחזיות: 591.77 מיליארד דולר עד שנת 2027

על פי מחקר השוק האחרון שפורסם, הוערך שוק המסחר באמצעות דרופשיפינג ב -162.44 מיליארד דולר בשנת 2019, כשהוא צפוי להגיע ל -591,77 מיליארד דולר עד שנת 2027. 

רגע, אבל מה זה בכלל דרופשיפינג?

בפשטות: מכירת מוצרים לכל העולם מבלי הצורך להחזיק במלאי כאשר המוצר נשלח ישירות מהמפעל ללקוח כך שאין צורך שתשלחו אותו בעצמכם. נשמע כמו חלום? חכו – החלק הכי טוב הוא שאתם יכולים לעשות את זה מכל מקום בעולם – קפה בכיכר בפריז או על חוף הים.

דרופשיפינג- התחזיות: 591.77 מיליארד דולר עד שנת 2027 (צילום: FREEPIK)
דרופשיפינג- התחזיות: 591.77 מיליארד דולר עד שנת 2027 (צילום: FREEPIK)

אז איך זה עובד?

כאמור, המשמעות של דרופשיפינג היא שאתם משווקים מוצרים של ספקים אחרים מכל מקום שתבחרו, כאשר אתם למעשה מהווים מתווכים או מפיצים של מוצר המיוצר ע"י מישהו אחר. אותו ספק הוא זה שגם מטפל במשלוח של המוצר אל הלקוח, כך שהחלק שלכם בשרשרת הוא לקבוע את מחיר המוצר ולשווק אותו באופן כמה שיותר אטרקטיבי. ההפרש בין המחיר שהקונה משלם לבין המחיר שאתם מעבירים לספק – הוא הרווח שלכם. 

זה הזמן להדגיש שמדובר בשיטת מסחר לגיטימית, חוקית ומאוד פופולארית. 

לא צריך הכשרה – אבל כדאי ללמוד את העסק

אחד מהיתרונות של דרופשיפינג הוא שלא צריך להיות בעל תואר ראשון במנהל עסקים כדי להקים את העסק שלכם. מדובר בשיטת מסחר שפתוחה לכל אחד, בכל גיל ועם כל רמת השכלה. מה שכן כדאי הוא ללמוד את הנושא כדי להכיר את הזירות השונות, להבין איפה אפשר לאתר מוצרים שישתלם לכם למכור ואיך בעצם תוכלו לבלוט מעל המתחרים שלכם. לפני שאתם קופצים ראש לעולם הדרופשיפינג, קחו לעצמכם את הזמן הדרוש כדי לעבור קורס או וובינר דרופשיפינג חינם בחברת מרקורי, שיהפכו את הכניסה שלכם לתחום לחלקה יותר.

דרופשיפינג באיביי – עדיף להיות מקצוענים

אחת הזירות הכי מוצלחות לדרופשיפינג היא אתר איביי (eBay), אבל כפי שאתם יכולים להניח – לא רק אתם רוצים למכור באיביי. לכן, עבור מי שרוצה להפוך את הדרופשיפינג באיביי לעסק מצליח, מומלץ ללמוד את הנושא. הטיפים והכלים שתקבלו בקורס איביי יוכלו להפוך אתכם למוכרים מובילים שמזהים את המוצרים ואת הטרנדים בזמן הנכון ומשווקים אותם בצורה המדויקת ביותר ובמחיר הנכון.

כל מי שכבר התנסה קצת בדרופשיפינג יודע שהבנה בדרופשיפינג באיביי יכולה להיות המפתח שלו להכנסות גבוהות, אל תישארו בחוץ.