יצרנים פרטיים מנצלים את חוסר הוודאות הפוליטי ואת העיכובים בהקמת הממשלה לייקור סדרת מוצרי מזון ומוצרי טואלטיקה. היצרנים מנמקים זאת בהתייקרות עלויות חומרי הגלם, השינוע הימי ועלויות הייצור המקומיות.

בעבר, יוקר המחייה עמד בראש סדר היום הציבורי של פוליטיקאים שונים ובהם שר האוצר לשעבר משה כחלון. מאז הדברים השתנו והיום סוגיה זו, כך נדמה, אינה מעניינת איש. הטיפול ביוקר המחייה נעשה רק לאחר מחאות והפגנות, וגם אז באופן נקודתי בלבד.

אתמול הודיעה יבואנית מוצרי הטואלטיקה קימברלי קלארק על העלאת מחירים של 4.4%־7.4% על מרבית מוצריה, בנימוק של העלאה בגובה 20%־30% במחירי חומרי הגלם של מוצריה, בפרט תאית לנייר וחומר ספיגה לחיתולים.

עליית המחירים תתבצע בקטגוריות הנייר, החיתולים והמגבונים, ההיגיינה ובמוצרים של ניקול. המחירון החדש לקמעונאים ייכנס לתוקף ב־1 ביוני. יצרני מוצרי טואלטיקה אחרים, כמו חברת שניב, יצאו בצעד דומה טרם ההודעה שהוציאה קימברלי קלארק.

בערב יום העצמאות הודיע מנכ"ל תדיראן משה ממרוד על העלאת מחירי המזגנים שתיכנס לתוקף מתחילת חודש אפריל. ישנה כוונה לייקר גם את מחירי שמן קנולה וחמניות ב־20%־30% ולהעלות את מחירי מוצרי החלב בפיקוח, זאת בשל עליית מחיר החלב הגולמי.

במשך כהונתו ניהל כחלון מלחמת חורמה בכוונה להעלות את מחיר החלב הגולמי עד אשר תנובה, הנפגעת העיקרית מצעד זה, נאלצה לפנות לבית המשפט.

בתחילת החודש האחרון, בפעם הראשונה השנה, חצה מחיר הדלק למכוניות את קו השישה שקלים לליטר בנזין 95 בגלל התייקרותו בעולם. כבר בתחילת החודש הבא צפויה עוד התייקרות.

מנגד, בתחילת השנה הנוכחית ירדו מחירי החשמל עקב רפורמות שבוצעו בחברה. לקראת סוף השנה, המחירים צפויים להתעדכן מחדש.
עליות המחירים, כולל מחירי הפירות והירקות, הקפיצו את מדד חודש מרץ ל־0.6%. נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון טען שלשום כי למרות זאת, אין מדובר בהתפרצות אינפלציונית אלא רק בביקוש נקודתי.

ירון לא צופה התגברות אינפלציה כאשר לדבריו, ב־12 החודשים הקרובים היא לא תהיה גבוהה מ־1%. זאת אחת הסיבות שלפיהן, לפחות בשלב הנוכחי, החליט הנגיד שלא להעלות את הריבית.