לא חשוב באיזה שלב אנו בחיים, אחת השאלות שיכולה לעשות בהם תפנית אדירה, היא המענה לשאלה- מה אנחנו רוצים באמת, השאלה הזו אינה שאלה פשוטה ובכדי לענות עליה, עלינו לענות על שאלה נוספת עוד קודם - איך נדע מה אנו רוצים באמת?

מיהו פטריציו פאולטי?
פטריציו פאולטי הוא מאמן מהמובילים בעולם בזכות תרומתו בתחום הפילוסופיה והמדע, האומנות והכלכלה. הוא עוסק למעלה מ-30 שנה בפיתוח הרעיון של Human Inner Design.

מערכת ידע, שיטות וטכניקות שמטרתן לגרום לאדם להיות מודע לכך שתכנון ועיצוב מחדש של תפאורת עולמו הפנימי קובעים את הקשר שיש לאדם עם החיים, את יכולתו לשנות אותם ואת היכולת לענות על השאלות החשובות באמת.
 
שיטותיו קיבלו תוקף ואישור גם על ידי המחקר המדעי הנוירולוגי של הקרן שלו (קרן פטריציו פאולטי Patrizio paoleti Faundation בשיתוף עם מדענים, מכונים ואוניברסיטאות בינלאומיות כמו אוניברסיטת בר אילן בתל אביב, אוניברסיטת לה ספינצה ברומא ו- CNR).
 
מעבר לזמן שחולף, פטריציו פאולטי טוען כי אנחנו כאן על מנת שהחיים שלנו משמשים להפקת פרי, והפרי שהחיים צריכים להעניק לנו הוא להיות 'עצמנו הטוב מאיתנו' אשר אנחנו מסוגלים לו בכל יום. 

עצמנו הטוב מאיתנו
מהי המשמעות של ה״עצמנו הטוב מאיתנו״? המשמעות היא לספר את הסיפור שלנו בדרך חדשה, בשפה תומכת ומקדמת, כזו שיכולה להניע אותך קדימה אל עבר חלקים טובים יותר בעצמך, בכל פעם שנדרש.

העולם, משתנה בקצב מסחרר ומהירות התנועה הפנימית שלו מוכתבת על ידי הקצב הטכנולוגי המתגבר, דורש מהאדם יותר מתמיד לתת תשובות מהירות במקומות רבים בו זמנית, להיות מסוגל לתמרן בין פיסות המידע הרבות המגיעות, להפריד עצמו מהחדשות האלימות ומהפייק ניוז. 

הרי אף אחד לא רוצה לחיות במציאות של אלימות ופחד, ועל מנת להצליח לנוע ממצבים של קושי וחרדה אל עבר מצב פנימי של שקט, אהבה, שמחה פנימית עמוקה, נדרש להצליח ולשנות את נקודת המבט שלנו על עצמנו, לדבר עם עצמנו בשפה חדשה וכאן טמון האתגר, אנחנו הוויה רבת מימדים הבנויה מתפיסות, רגשות, מחשבות ושאיפות.

רק כאשר השאיפות מתבהרות לנו - אז המחשבות, הרגשות והפעולות מנחות אותנו לעבר השיפור המתמשך שלנו.

יש לנו אפוא צורך לאמן את ההתנהגויות שלנו. אבל כדי לעשות זאת עלינו לנטוש את הרגשות ההרסניים ולבחור לעומת זאת באלו היצירתיים, תוך כדי כך שאנחנו מחפשים בהירות מתמשכת של מחשבה, מחשבה שהולכת היישר אל המטרה: לתת תשובה לשאיפה האינטימית והעמוקה ביותר שלנו.

איך אנחנו יכולים להכיר את השאיפות האינטימיות והעמוקות ביותר שלנו?
דרך שלוש  פעולות : השקט, ההקשבה וההבנה.

אם אתם לא יודעים מהי השאיפה האינטימית והעמוקה ביותר שלכם, נסו להיכנס פנימה לתוככם: עשו צעד פנימה, אל אותו מקום שבו השקט חי, בזמן שאתם לוקחים נשימה עמוקה ונרגעים. 

ואז, הקשיבו. השקט מייצר את ההזדמנות להיכנס אל ההקשבה. מה נע בתוככם? איך אתם מתקשרים עם החיים? מה הם הדברים שאתם עושים לעתים קרובות יותר, שנותנים לכם סיפוק גדול יותר? אלה הדברים שאתם אוהבים, הדברים שמזינים אתכם. 

עליכם לשים לב. 'הקשבה' היא תשומת  לב. 

ואכן בדיוק תשומת הלב הזאת, היא שמייצרת הבנה חדשה אשר הופכת לנוכחות, ומגלה לכם את השאיפה שלכם, כלומר את מה שאתם רוצים באמת. חיזרו על התרגיל למשך מספר דקות בכל יום ואל תוותרו אם התשובות לא יגיעו אליכם מיד, התעקשו להיכנס לשקט גדול יותר ולהקשיב טוב יותר. 

יתרה מכך: אל תסתפקו בתשובות הראשונות שמגיעות,  אלא היכנסו  יותר לעומק.

במרוצת הימים, התרגיל הזה יביא עימו יתרונות אדירים. התרגול של השקט, ההקשבה וההבנה מאפשר לקבל תשובות חדשות יקרות ערך.
זהו המסלול שנתרגל גם במהלך הסמינר הבינלאומי AWARENESS, אחד הסמינר העמוקים ויוצאי הדופן אותם מקיים פטריציו פאולטי.

הסמינר מאפשר למשתתפים בהם (במהדורה קודמת במרץ השתתפו למעלה מ- 3000 איש מ- 44 מדינות ברחבי העולם) לקבל מיקוד, תפיסה חדשה, רעיונות עמוקים ומעל הכל כיוון חדש לחיים, תוך התמקדות בשאלה:
מה אני רוצה באמת.