אנו בעיצומם של ימי המכירות הגדולים לקראת חג השבועות - וכרגיל בימים כאלה, כולנו נחשפים למבצעים ולהשקות של יצרניות החלב הגדולות. אבל רגע לפני שכולנו מתפנים לחגוג בארוחות חלביות, זה אולי המקום להפנות את הזרקור לקבוצת צרכנים לא מבוטלת, ובעיקר צומחת מדי שנה, המשנה את הרגלי הצריכה ואת מגוון המוצרים במקררים ומחוצה להם.
שוק תחליפי החלב גלגל בשנת 2020 כ־426 מיליון שקל, זינוק של כ־36% לעומת שנת 2019 - והזינוק עדיין נמשך, ומסתמן גידול של כ־10% בשנת 2021. פוטנציאל השוק ותוכניות היצרניות יכולים להוביל את הקטגוריה לגידולים ניכרים אף יותר וכן לשינויים בדפוסי הצריכה (למשל: פתרונות למזון תינוקות בעתיד הלא רחוק). תחום הייצור והפיתוח מצליח לגרות את השוק ואת המשקיעים בעולם בהמתנה לחדשנות שתשנה את פני השוק והמסחר.
לא רק תחליפי חלב
עד כה דיברנו רק על משקאות, אבל כבר מזמן מדובר גם בקטגוריות נוספות: היום אפשר להשיג תחליפי גבינות בסגנון הולנדי (רק בסגנון), באריזות יוקרתיות ובטעמים מדהימים. מלבד "בסגנון גאודה" אפשר גם להשיג טעמים קלאסיים נוספים של גבינות כמו צ'דר, מוצרלה, פרמזן, מעושנת, מותכת ואמנטל. במעדניות ייעודיות אפשר לרכוש תחליפי גבינה במשקל.
הכירו את השחקנים הגדולים
מובן שהצמיחה בסגמנט משכה אליו את הגורמים החזקים, ויש להביא בחשבון כי שם המשחק בהשקת מותגים חדשים הוא כוחו של הספק: מהם השירותים שהוא יודע להעניק לקמעונאי, כמה הקמעונאי זקוק לו ועוד. כך הגענו אל החברה שמובילה את שוק מוצרי החלב (לא התחליפים), שנושקת ל50% מפעילות הקטגוריה וזיהתה מהר מאוד את הפוטנציאל הטמון בסגמנט התחליפים.