ONE MINUTE MEDITATION - OMM -דקה אחת של מדיטציה
אל תיתנו לשם לבלבל אתכם: שיטת OMM היא לא רק דקה של שקט בה אתם מקשיבים לנשימה שלכם, אלא הרבה יותר מזה. 

את השיטה פיתח פטריציו פאולטי, מאמן מהמובילים בעולם בזכות תרומתו בתחום הפילוסופיה, המדע, האמנות והכלכלה. הוא עוסק למעלה מ-30 שנה בפיתוח הרעיון של Human Inner Design.

מערכת ידע, שיטות וטכניקות שמטרתן לגרום לאדם להיות מודע לכך שתכנון ועיצוב מחדש של תפאורת עולמו הפנימי קובעים את הקשר שיש לאדם עם החיים, את יכולתו לשנות אותם ואת היכולת לענות על השאלות החשובות באמת.
 
שיטותיו קיבלו תוקף ואישור גם על ידי המחקר המדעי הנוירולוגי של הקרן שלו (קרן פטריציו פאולטי Patrizio paoletti Foundation בשיתוף עם מדענים, מכונים ואוניברסיטאות בינלאומיות כמו אוניברסיטת בר אילן בתל אביב, אוניברסיטת לה ספינצה ברומא ו- CNR.

OMM הפך להיות רב מכר עולמי

מהי שיטת הOMM?
שיטת OMM היא לספר את הסיפור שלך לעצמך בדרך חדשה, בשפה פרואקטיבית ומקדמת שיכולה לתמוך בך, להזין אותך ולהניע אותך בכל פעם שיש לך צורך בכך. 
נקודת המבט השונה הזו, מזיזה אותך מקושי לאפשרות ומאפשרת לך לראות את עצמך משתנה בעולם המשתנה.

שיטת ה-OMM (צילום: Medidea )
שיטת ה-OMM (צילום: Medidea )

באחד הסרטונים פטריציו פאולטי אומר דבר פשוט: כולנו כאן בשביל חלום.

מאז שהאדם קיים, קיימת האלימות. ובכל יום אנחנו מופגזים במסרים אלימים, שמעוררים וזורעים פחד בליבנו, אך בעוד כל זה קורה, אנחנו יודעים בליבנו ובמחשבתנו שאנחנו גם משהו אחר.

אנחנו לא רק אנשים חרדתיים, מבוהלים, מפוּחדים או אלימים.

אנחנו כאן בשביל חלום, חלום שאנו מאשרים על ידי הרצון שלנו לשפר את עצמנו, על ידי התחושה שאנו רוצים לשנות את הדברים.

למעשה, כל אחד ואחת מאיתנו משתוקק בליבנו להיות שונה, להיות טוב יותר. ולמרות שייתכן ואחר כך אנחנו לא מצליחים, אנחנו עדיין משתוקקים לזה.

שיטת OMM נולדה בדיוק לשם כך: היא עוזרת לנו לגלות את מניפת הערכים והרגשות שנמצאים בתוכנו, אשר ברגע שאנו פוגשים אותם, מגלים אותם, מבינים אותם, מעבדים אותם מחדש, הם מאפשרים לנו להשתחרר מאותן תגובות אוטומטיות איתן אנו מגיבים באופן בלתי נמנע לגירויים בחיי היומיום שלנו, גם אם אנו לא רוצים בכך (תגובות של מתח, רגשות שליליים, עייפות ...).

איך ביכולתי לשפר את עצמי?
לעיתים קרובות שואלים: "איך ביכולתי לשפר את עצמי?"

התשובה פשוטה: עליך להתחיל מעצמך וללמוד לדבר עם עצמך. לאמן את עצמך להגיד: "אני בסדר, אני OK, אני מאמין בעצמי, אני מסתכל מעבר לאופק ומצהיר שאני יכול לשפר את עצמי. אני חוגג את היכולת, את התובנות, את ההארות, האינטואיציות. אני משחרר את הדבקויות שכולאות אותי, אני לוקח מרחק מאותה תנועה כאוטית של רגשות שמציפה אותי וגורמת לי להתחרט על התגובה שלי לאחר רגע. אני אומר לעצמי: "די! אני מפסיק את ההרגל הזה שלא מאפשר לי לבטא את אותו העצמי הטוב יותר ממני שאני רוצה להיות".

נשימה אחר נשימה, רגע אחר רגע, יום אחר יום בחיינו, כולנו חולמים ומחפשים את המימד הזה שאנחנו מכנים שלום, שאינו היעדר המלחמה, אלא מצב פנימי של הוויתנו. מצב כה עוצמתי שהוא יכול לשנות את חיינו. כה אותנטי ואמיתי שכאשר הוא בא לידי ביטוי הוא משנה את חייהם של האחרים סביבנו.

הבעיה שלנו היא שלפעמים אנו מתמקדים יותר מדי במגבלה שלנו, עד כדי כך שאנו נופלים לתסכול עמוק. אנו מצמצמים ורואים את עצמנו כפי שאנחנו כעת ולא מתמקדים, במקום זאת, במה שאנחנו יכולים להפוך להיות, במשאבים העמוקים שיש לנו בתוכנו, מהם עלינו להתחיל כדי לבטא את העצמי האחר שלנו, שהוא חדש וטוב יותר.

טוב יותר כי הוא אותנטי יותר, אמיתי יותר. פחות עֵבד לתגובות אוטומטיות, פחות עֵבד לכל אותם האמונות והמוסכמות שקיבלנו ואימצנו כשלנו, אפילו בלי להיווכח בכך. טוב יותר כי הוא חופשי לבחור, להבחין.

חופשי כי הוא מסוגל שיהיה לו חוש ביקורתי, אישי.

כל אחד מאיתנו הוא אינדיבידואל, וככזה, עליו להתעמת עם החיים ולהפוך אותם לשלו על ידי כך שיבין אותם, יגלה אותם, ויצלול לתוכם ללא כל פחד. עלינו לשחרר את הפחד שיש לנו כשאחרים סביבנו לא מעריכים את השינוי שלנו ואפילו דוחים אותנו.

ישנם שלושה דברים שעושים את ההבדל בחיים: השלום, הכיוון והאהבה.

התמקדו במקום אליו אתם רוצים להגיע והתחילו לוודא שהדרך שבחרתם מובילה אתכם לשם.

חיו את הימים מלאים באהבה, חיו את הימים מלאים בתקווה, מלאים באמון בעצמכם. הקדישו תשומת לב לאחרים ולימדו לכתוב מחדש את עתידכם כדי לבנות את העצמי החדש שלכם.

התרגול של השקט, ההקשבה וההבנה מאפשר לקבל תשובות חדשות יקרות ערך. זהו המסלול שנתרגל גם במהלך הסמינר הבינלאומי AWARENESS, אחד הסמינר העמוקים ויוצאי הדופן אותם מקיים פטריציו פאולטי. הסמינר מאפשר למשתתפים בהם (במהדורה קודמת במרץ השתתפו למעלה מ- 3000 איש מ- 44 מדינות ברחבי העולם) לקבל מיקוד, תפיסה חדשה, רעיונות עמוקים ומעל הכל כיוון חדש לחיים, תוך התמקדות בשאלה: מה אני רוצה באמת?

בסמינר הקרוב נתרגל את הקריה יוגה Kriya-yoga, נשימות מודעות, מדיטציה בתנועה ובישיבה ונחקור לעומק אודות 'העצמי הטוב ביותר'.