אז איך בוחרים מתוך מגוון רחב של סוגי פרקטים? הדבר החשוב ביותר הוא להבין באיזה פרקט לבחור ולבצע את התהליך באופן מושכל, תוך הימנעות ממספר טעויות נפוצות. להלן 3 מהן, כפי שמציגה בפניכם תותח הפרקטים, חברה מובילה המוכרת ומתקינה פרקטים בכל אזורי הארץ.

טעות מספר 1 - בחירת פרקט מהסוג הלא נכון
הטעות הראשונה שרבים נופלים בה בבחירת פרקט היא רכישה של סוג שכלל אינו מתאים לצרכים ולסביבת השימוש. חשוב להבין כי רק בחירת סוג הפרקט הנכון עבורכם תבטיח שימוש ארוך טווח ללא צרכי החלפה ובזבוז כספים מיותרים. ישנם מגוון סוגי פרקטים שניתן לבחור מהם, כשלכל אחד מאפיינים שונים לגמרי:

  • פרקטי עץ - מי שבוחר לרכוש פרקט עץ למעשה בוחר באיכות הגבוהה ביותר. פרקט זה עשוי משכבה אחת עבה של עץ גושני כגון אלון, מייפל או איפאה שמקנה לבית מראה שנוצר על פי סוג העץ (טבעות, חלק, פישבון, צבעים בהירים או כהים וכו'). המדרך של העץ הגושני רך ונעים, הוא מבודד היטב טמפרטורה ורעש והוא ניתן לחידוש על ידי שיוף. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי סוג זה של פרקט אינו מתאים לבית עם ילדים קטנים משום רגישותו למים ולהכתמה. הוא גם לא מתאים לבתים שבהם קיימת מערכת חימום תת-רצפתית. 
  • פרקטים רב שכבתיים - העץ הגושני סובל לעיתים רבות ממה שקרוי "עיוותי טמפרטורה", מה שעלול לגרום לפרקט לשנות את צורתו לאורך השנים. הפתרון הינו התקנה של פרקט רב שכבתי אשר נחשב לעמיד יותר. פרקט זה עשוי משכבה חיצונית דקה של עץ מלא, כשמתחתיה שתי שכבות של סנדויץ' (איכותי יותר) או HDF (זול יותר). היתרונות של פרקטים רב שכבתיים הם מחיר זול בהרבה מפרקט עץ גושני, מדרך הרבה יותר שקט ואפשרות התקנה גם כשיש מערכת חימום תת-רצפתית בבית. יחד עם זאת, גם פרקט זה רגיש מאוד למים ולהכתמה.
  • פרקטי למינציה - עשויים מחומר  סינטטי (HDF) שמעליו מדבקה מנוילנת שקובעת את עיצוב הפרקט, כשהלוחות מתחברים אלו לאלו באמצעות פטנטים מיוחדים. היתרון שלהם הוא במחיר המוזל אך גם הם רגישים מאוד למים, כך שהם אינם מתאימים לחדרי רחצה. יחד עם זאת, ניתן להחליף את הלוחות באופן מקומי בקלות יחסית וכן ניתן להשתמש בהם בבתים עם ילדים מבלי לחשוש להכתמה של הפרקט ללא הרף. לפי תותח הפרקטים זהו סוג הפרקט הנפוץ ביותר בישראל כיום.
  • פרקט פולימרי נגד מים - זהו שדרוג של פרקט הלמינציה שנועד להפוך אותו לעמיד לחלוטין כנגד מים. זוהי הבחירה המומלצת ביותר כאשר מעוניינים להתקין פרקט במטבח ובחדר הרחצה. 

טעות מספר 2 - לרכוש פרקט שלא מתאים לשיטת הניקוי שלכם
כל סוג של פרקט מאופיין בצרכי ניקיון שונים לגמרי ועל כן חשוב לבחור בכזה שמתאים לשיטת הניקוי שאתם משתמשים בה. מדוע הדבר כל כך חשוב? מאחר וישנם בתים בהם מקובל לשפוך הרבה מים בעת הניקיון בעוד באחרים מעדיפים להעביר סמרטוט לח ותו לא. במידה ותשפכו הרבה מים על פרקט שאינו מתאים לכך, הדבר עלול לפגום בפרקט תוך זמן קצר ביותר.
 
ניקוי הפרקט בצורה נכונה כך שלא ייפגע או יינזק מחייב שמירה על הוראות השימוש והתחזוקה של סוג הפרקט הספציפי, כך שאם אתם חובבי הספונג'ה הרטובה, פרקט עץ או למינציה פשוט לא יתאימו עבורכם, אלא עליכם לרכוש פרקט פולימרי. ניקוי באמצעות סמרטוט לח מתאים לרוב סוגי הפרקטים, אך קחו בחשבון שפרקטי העץ מחייבים שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים לפרקטים וכל שימוש בחומרים קורוזיביים (אקונומיקה, נוזל רגיל לשטיפת רצפות) עשוי  לגרום לפרקט לנזק בלתי הפיך. 

טעות מספר 3 - לבחור פרקט רק על סמך המחיר המוזל
אנשים רבים רוכשים פרקט בעיקר על סמך המחיר המוזל שמציעים להם, מבלי לבדוק את איכות הפרקט, את התאמתו לצרכים ולתנאי השטח בבית וגם לא את זהות הספק. קניית פרקט במחיר אטרקטיבי היא קריטריון חשוב, אך פעמים רבות הצעת מחיר נמוכה מדי עשויה להצביע על פרקט נחות שלא יחזיק מעמד לאורך זמן.

במצבים מעין אלו פרקט עץ גושני, שאמור להיות איכותי, מתחיל לגלות סימני ריקבון לאחר מספר חודשים או שנים ספורות, פרקט הלמינציה מאבד מצבעו והפרקט הפולימרי מתגלה כלא כל כך עמיד כנגד מים. הדרך להימנע מעוגמת נפש מיותרת היא פשוט לבצע סקר שוק לגבי המחירים הממוצעים של כל סוג פרקט וכך לדעת האם הצעת המחיר שקיבלתם הגיונית או מעוררת חשד. טווח מחירים של פרקטים בישראל (ללא עלות ההתקנה) הינו כדלקמן:

  • פרקט למינציה פשוט - כמה עשרות שקלים למטר.
  • פרקט למינציה איכותי (רמת שחיקה AC3  ומעלה) - בדרך כלל יתחיל מ-60 שקלים למטר.
  • פרקט עץ (כולל פרקטים רב שכבתיים) - החל מ-150 שקלים למטר.
  • פרקט פולימרי נגד מים - החל מ-120 שקלים למטר.

מעוניינים לרכוש פרקט לביתכם ורוצים להיות בטוחים לגבי איכותו? תותח הפרקטים מוכרת ומתקינה פרקטים בכל אזורי הארץ ומספקת ייעוץ מותאם אישית לבחירת פרקט מתאים. החברה מקפידה על איכות הפרקטים שלה ועובדת עם מיטב המתקינים, מה שמבטיח לכם פרקט איכותי ומעוצב שמחזיק לשנים ארוכות. פרטים נוספים ניתן למצוא גם בדף הפייסבוק של תותח הפרקטים.