יורו 2020 מחזיר אותנו לשגרה השפויה של טרום הקורונה, אצטדיונים מפוצצים ואנרגיות חיוביות וחגיגיות. זה בדיוק הזמן שלנו, בעלי העסקים, לעלות על הגל ולנצל את המומנטום לחשיפה עם מסרים חיוביים סוף סוף בפייסבוק ובאינסטגרם. 

איך אפשר למנף את העסק שלנו בזמן היורו? 
תארו לכם שהייתם הולכים ברחוב עם איזו חולצה עם הדפס של משפט מעניין, מחזיקים תיק ייחודי וזוהר, או עם תספורת מקורית שאי אפשר להתעלם ממנה. כל מי שהיה עובר מולכם מן הסתם היה דופק לכם מבט (ואל תגידו שאתם לא מכירים את זה) ובישראל, רוב הסיכויים שגם הייתם זוכים לשמוע את דעתו על כך, נכון?

בדיוק כך נוכל כבעלי עסק להשיג תשומת לב כזו גם בעולם המדיה החברתית, בפייסבוק או באינסטגרם. עולם שנמצאים בו למעלה מ-10 מיליון ישראלים יחד אשר צורכים מהבוקר ועד הערב פרסומות ותוכן. הגולשים קמים בבוקר עם הפייסבוק, מצלמים באינסטגרם את ארוחת הבוקר וכשיוצאים לעבודה רק מחכים להיכנס ולקרוא את הפוסט הבא של החבר/חברה שלהם.

וזו בדיוק המטרה שלנו כעצמאיים בפייסבוק - לייצר חשיפה למוצרים שאנו מוכרים, להציג את חלון הראווה של העסק ובעיקר לדאוג שיגיבו וישלחו לנו הודעות. 

יורו 2021 – הזדמנות שחוזרת רק פעם ב-4 שנים
בשל מגפת הקורונה אליפות אירופה בכדורגל מתקיימת באיחור של שנה, אך עדיין מדובר באחד מאירועי הספורט הגדולים והחגיגיים שיש. 

משחקי האליפות  מתקיימים השנה ב-11 מדינות שונות וישודרו בכל העולם. מבין 24 נבחרות רק אחת תזכה בגביע הנחשק. האחרונה אגב הייתה פורטוגל בשנת 2016 שהפתיעה את צרפת וכבשה את היבשת בסערה.

בישראל נמצאים מאות אלפי אוהדי כדורגל שחיכו לזה כמו אוויר לנשימה, ולכן גם אם אתם לא אוהדי כדורגל מושבעים, עדיין כדאי לכם להיות חלק מהחגיגה. למה? כי חבל שלא תעלו על גל האנרגיות המטורפות ולוותר על כל השמחה והאירועים הנלווים לטורניר.

המסעדות יוציאו מנות מיוחדות, העיתונים יספרו את הסיפורים המוצלחים על השחקנים וברדיו ובטלוויזיה יחפשו את הסיפורים על האוהדים המשוגעים.

לאורך כל החודש הקרוב ישודרו שלושה משחקים ביום (22:00,19:00,16:00). אחוזי הצפייה יעלו וכולם ירגישו שהם חלק מההוויה הזו על וידברו אתכם על גולים, נבדלים ואפילו על התלבושות של השחקנים.

ואיך זה מתקשר לבעלי עסקים?
אחד הכללים החשובים ברשתות החברתיות הוא לכתוב על אקטואליה בכדי ליצור תגובתיות שתמשוך חשיפה גדולה יותר. ככל שנעלה פוסטים על סדר היום וניתן דוגמאות למוצרים שלנו שהם חלק ממה שקורה בסביבה נרוויח תגובות ושיתופים וכל גולש יוכל לחוות את דעתו.

ברגע שיגיבו לנו על הפוסטים הללו, יותר ויותר אנשים יצפו בפוסטים שלנו ובכך נגיע גם לגולשים שלא מכירים את העסק ואת המוצר שלנו והם יתעניינו בנו יותר ויותר. 

אז מה אתם יכולים לעשות?

1. ספרו סיפור מעניין על נבחרת שמשחקת באותו היום. לדוגמה איטליה. איטליה פותחת את היורו והיא תשחק ב11.6 נגד טורקיה.

יש לכם מסעדה איטלקית? אתם מוכרים תכשיטים מאיטליה? תנו דוגמה מהמנה שאתם אוהבים ותראו לאחרים שאתם חלק מהשיח. פרסמו את התכשיט דווקא באותו היום של המשחק וזכרו: לא כל הפוסטים או התמונות צריכים להיות שיווקיים אבל כן בהחלט הם צריכים להיות קשורים למשחק שיתקיים.

2. שמעתם על תוצאה מפתיעה במשחק מסוים? הנבחרת הקטנה ניצחה את הפייבורטית? והמקצוע שלכם עריכת דין?

תנו דוגמה איך הצלחתם לכבוש בבית המשפט וזכיתם בתיק שללקוח לא היה סיכוי. אותו הדבר אם אתם יועצי משכנתאות שנלחמתם בבנק הגדול והמפחיד.

3. יש לכם מארז מיוחד אותו אתם רוצים למכור ליורו? צלמו אותו והעלו אותו לאינסטגרם ולפייסבוק. אל תשכחו לעלות אותו לסטורי. שם תוכלו להוסיף לו נצנצים, טקסט מיוחד והנחה לכל מי שיקנה. החשיפה בסטורי תהיה גבוה ואין כמו לצפות בכדורגל עם נשנושים.

4. אתם בעלי משרד עם עובדים? בקשו מהעובדים שיבחרו דגל של מדינה שמשחקת ביורו ובקשו מהם להצטלם עם הדגל ותעלו לפייסבוק ולאינסטגרם.

וככה תוכלו ליצור שיח סביב העובדים שלכם ומה התפקיד של כל אחד במשרד ולמה הוא בחר דווקא את הדגל של המדינה הזו. 

אלו רק דוגמאות קטנות שיכולות ליצור שיח חשוב סביב העסק שלכם. כי המשפט: "מי שלא שם לא קיים" הוא בהחלט קשור לעולם הפייסבוק והאינסטגרם. והרשתות החברתיות משמשות פוטנציאל אדיר למינוף העסקי.