המרצה והיועץ האסטרטגי מסבירים על הלקוח החדש: קווים לדמותו

מה מאפיין את הלקוחות בעקבות שנת הקורונה, ואיך מייצרים עבורם חוויית קנייה מותאמת ולמה השהות בתים משנה כבר היום את אופי הביקושים בענף הבנייה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
איש עסקים, אילוסטרציה
איש עסקים, אילוסטרציה | צילום: אינגאימג
3
גלריה

“המשבר שיצרה המגיפה, והכניסה לשגרת קורונה, יצרו שינויים בהתנהגות הקנייה והצריכה של הלקוחות - ובמקרים רבים גם יצרו הזדמנויות עסקיות לבעלי העסקים, עם פוטנציאל שלא היה להם קודם לכן", מסביר היועץ האסטרטגי־שיווקי והמרצה שלומי לחנה.

הוא מוסיף: “ניקח לדוגמה את ענף הצימרים. בשנה האחרונה, בגלל שאנשים לא יכלו לטוס לחו"ל, הם הסתפקו בשכירת צימרים ברחבי הארץ. כך נוצרה לבעלי הצימרים האפשרות לפגוש לראשונה את אותם מבקרים ולנסות ‘לבנות‘ אותם כלקוחות חוזרים בטווח הארוך. זה בעצם הסיפור של מי שהצליח לעבור בשלום את השנה האחרונה - להבין שהקורונה זה משבר, להבין את המהות של המשבר - ואז לצאת מאזור הנוחות ולחפש נתיבי צמיחה ותמיכה חדשים".

“הכוונה היא לסקור את השינויים המרכזיים ואת ההיערכות השיווקית והעסקית המומלצת כדי לפגוש את ‘הלקוח החדש‘ ולייצר לו חוויית קנייה מותאמת שתגביר נאמנות ותגדיל מכירות", מגלה לחנה. “הרעיון הוא להסיק מסקנות מהמשבר, כי אם לא נלמד ממה שחווינו, לא נוכל להכין את העסקים שלנו לקראת הצפוי בעתיד הקרוב והרחוק. שהרי גם אם המשבר הרפואי בדרך לסיום, השפעות הקורונה על המשק ועל ענפיו יורגשו עוד שנים רבות קדימה.

“בענף הבנייה למשל. השהייה בבתים לאורך שנה שלמה העלתה באופן ברור את הביקושים לבתים צמודי קרקע בפריפריה ולמרפסות ‘אוורור‘ בתוך הערים. זאת בניגוד לתקופה שלפני הקורונה, שהתאפיינה בביקושים לדירות במגדלים. זה עומד להיות שינוי משמעותי מאוד בענף בעשור הקרוב לפחות".

שלומי לחנה
שלומי לחנה | צילום: יח''צ

אחד מבעלי העסקים האלה הוא מפיק האירועים הוותיק אייל נאור, שבתחילת הסגר הראשון במרץ אשתקד מצא עצמו מייחל לצלוח את המשבר כשכל שלושת תחומי העיסוק המרכזיים שלו עדיין פעילים.

“לפני כמה שנים הקמתי בקומפלקס שלנו ששוכן בבית פנורמה בדרך בן צבי בתל אביב חדר פרטי לאירועים פרטיים ועסקיים עד 150 איש, ולצדו חלל שקראנו לו ‘מטבח אחורי‘", משחזר נאור. “קיימנו בו סדנאות בישול לחברות שנתנו אותן כצ‘ופר וכפעילות גיבושית לעובדים. כשהגיעה הקורונה והורידה לאפס את מספר ההפקות, הייתי צריך להמציא את עצמנו מחדש - ואכן עשינו זאת בעקבות רעיון שצץ במוחי במהלך אותן סדנאות אוכל".

נאור ו\'\'קופסת אוכל\'\'. להקים בן לילה מרכז לוגיסטי ומערך הפצה. צילום: יח\'\'צ
נאור ו\'\'קופסת אוכל\'\'. להקים בן לילה מרכז לוגיסטי ומערך הפצה. צילום: יח\'\'צ | נאור ו\'\'קופסת אוכל\'\'. להקים בן לילה מרכז לוגיסטי ומערך הפצה. צילום: יח\'\'צ

“ההבנה שחייב שיהיה לך כיום אתר מכירות אונליין כדי להישאר על הגלגל בתקופות קשות חלחלה בשנה האחרונה אצל הרבה מאוד בעלי עסקים", מתייחס היועץ לחנה לצעד של נאור. “הלקוחות שינו את הרגלי הקנייה והצריכה שלהם, וכל בעל עסק צריך לשאול את עצמו מה הוא צריך להסיק מזה. למשל, איך הוא פונה ללקוחות החדשים בעולם הדיגיטלי שמגיעים מהמגזר החרדי ומבני הגיל השלישי".

תגיות:
בנק הפועלים
/
עסקים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף