מיטב מותגי משקפי השמש השיקו העונה דגמים בצבע ורוד. לא ברור אם זו דרך לעודד אותנו להביט מחדש במציאות אחרי שנה קשה, או רצון להתחבר לצו האופנה, ששילב לאחרונה אלמנטים של הגוון המזוהה עם אופטימיות נצחית בקולקציות החדשות. מה שבטוח הוא שהוורוד עולה. ולפעמים הוא אפילו עולה לא מעט

ולנטינו
המסגרות האיקוניות של בית האופנה במראה אופנתי. מסגרות גדולות במראה וינטג', המיועדות לנשים ושואבות השראה משנות ה־70 וה־80, לצד משקפיים בצורת משושה, שאליהם מחוברת שרשרת. הלוגו V, המוכר והידוע, מופיע בכל הקולקציה, אך מודגש יותר בגודלו במשקפי הפלסטיק של המותג. המחיר לדגם השרשרת: 1,669 שקל. להשיג ברשתות האופטיקה ובחנויות המובחרות.

ולנטינו קיץ 2021 מחיר 1669 ש''ח  (צילום: יחצ חול)
ולנטינו קיץ 2021 מחיר 1669 ש''ח (צילום: יחצ חול)

HAVAIANAS
קולקציית משקפי השמש של החברה, שמזוהה יותר מכל עם שמש וקיץ, מיוצרים בתאגיד האיטלקי ספילו, המייצר גם את משקפי השמש למותגים יוקרתיים כמו כריסטיאן דיור, פנדי, מוסקינו, מארק ג'ייקובס, מקס מארה ועוד. הקולקציה כוללת מגוון רחב של דגמים ייחודים וצבעוניים, שיוצרו בהקפדה על שימוש בחומרי הגלם הטובים והמתקדמים בעולם. טווח המחירים: 250־330 שקל. לרכישה בסניפים ובאתר הרשת.

משקפי שמש havaianas מחיר 300  (צילום: יחצ חול)
משקפי שמש havaianas מחיר 300 (צילום: יחצ חול)

מארק ג'ייקובס
המותג של המעצב האמריקאי מאופיין בעיצובים אורבניים על גבול הפרובוקציה, לכל מי שמחפש אופנה עכשווית וחצופה קצת. הצבע השולט בקולקציית משקפי השמש לקיץ 2021 הוא הוורוד, על כל גווניו. הדגמים בקולקציה הם ביטוי יפה ליוניסקס העכשווי ומתאימים לנשים ולגברים. המחיר: 829 שקל. אפשר להשיג ברשת אירוקה.

אירוקה-מארק גייקוב מחיר 1099 ש''ח מחיר מבצע 829 ש''ח  (צילום: ערן תורג'מן)
אירוקה-מארק גייקוב מחיר 1099 ש''ח מחיר מבצע 829 ש''ח (צילום: ערן תורג'מן)

דולצ'ה וגבאנה
בית האופנה ממשיך את הקו הנועז, בשילוב הלוגו הבולט של המותג. כחלק מהטרנדים של הקיץ הקרוב, הגוונים של המסגרות והעדשות הם בצבעי פסטל שקופים וכן בגוון אם הפנינה. תוכלו למצוא דגמים מרובעים ודגמים שלהם צורה רכה יותר. הקולקציה מאופיינת במוטות מפתיעים ובעדשות ורודות או כחולות, כמחווה לרעננות ולרומנטיות נשית בהשראת האביב בסיציליה. המחיר 1,129 שקל.

דולצ'ה גאבנה משקפי שמש אביב 21 חיר 1129 ש''ח  (צילום: יחצ חול)
דולצ'ה גאבנה משקפי שמש אביב 21 חיר 1129 ש''ח (צילום: יחצ חול)

פראדה
המותג מציע העונה מגוון מרשים של משקפי שמש, שכולל קו של מסגרות ועדשות בגוונים ורודים ורכים עם מסגרות מתכת עדינות. המחיר: 1,179 שקל. להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה.

prada מחיר 1179  (צילום: יחצ)
prada מחיר 1179 (צילום: יחצ)

לווג יש קולקציה משותפת עם הטאלנטית מילי בובי בראון, הנושאת השם MBBDiaries
(היומנים של מילי בובי בראון). הקולקציה נעה עם בראון בין ערים שונות בעולם, המספרות כל אחת סיפור באווירה ובסגנון שונים. הקולקציה מתהדרת בצבעים רכים, שקופים, בשחור עז ובהדפסי שריון צב וינטג'יים, בידיות רקה ייחודיות ובקווי מתכת נקיים. חלק מהדגמים שואבים השראה משנות ה־60, שבהן פרח העיצוב העתידני, וכן ממשקפי הטייסים הקלאסיים. טווח מחירים: 409־630 שקל. להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה.

מילי בובי בראוןxווג משקפי שמש מחיר 630 ש''ח  (צילום: יחצ חול)
מילי בובי בראוןxווג משקפי שמש מחיר 630 ש''ח (צילום: יחצ חול)

ANNE ET VALENTIN
קולקציית משקפי השמש מציעה דגמי קיץ חדשים ויוקרתיים במגוון סגנונות וצבעים. נוסף לכך יש אפשרות לרכוש משקפיים עם עדשות המתכהות אל מול קרני השמש. המחיר: 1,700 שקל. להשיג ברשת אופטיק סבן, שבה אפשר למצוא גם את קולקציית משקפי השמש של המותג Lindberg, שמחירה לצרכן נע בין 2,600־2,800 שקל.

המשקפיים של חברת Lindberg - אופטיק סבן  (צילום: יחצ)
המשקפיים של חברת Lindberg - אופטיק סבן (צילום: יחצ)

רייבאן
טרנד המסגרות העבות בולט בקולקציה של רייבאן (ולא רק בה) לקיץ הקרוב. המשקפיים עם המסגרות העבות והמודגשות שראינו אי שם בשנות ה־70 ממשיכים איתנו גם לעונה הקרובה. המסגרות מתאימות למי שמחפשים מראה דרמטי, נועז ובעל נוכחות ואמירה אישית. המחיר 559 שקל. להשיג ברשתות ובחנויות האופטיקה.

ray ban מחיר 559 ש''ח (צילום: יחצ)
ray ban מחיר 559 ש''ח (צילום: יחצ)

CAROLINA LEMKE BERLIN
מותג המשקפיים הבינלאומי מציג בדגמיו שילוב מרענן של אופנתיות, איכות ומחיר אטרקטיבי. המותג חוגג יום הולדת 10 במבצע חגיגי על כל משקפי השמש והראייה: שני זוגות ב-300 שקל. המבצע לשלושה ימים בלבד 29-27 ביוני בכל הסניפים ובאונליין.

קרולינה למקה שמש חורף 20-21 מחיר החל מ199.90 (צילום: באדיבות קרולינה למקה)
קרולינה למקה שמש חורף 20-21 מחיר החל מ199.90 (צילום: באדיבות קרולינה למקה)

אוי לעיניים |יניר סודאי

לצד המודעות הגוברת לסינון קרני השמש המזיקות ולהגנה על עורנו במגוון תכשירים, עלתה גם המודעות לאיכותן של עדשות המשקפיים ולמידת ההגנה שהן מספקות לעיניים UV הוא קיצור של המושג Ultra Violet, המתייחס לאור האולטרה־סגול של קרינת השמש באנרגיה גבוהה. מחקרים הוכיחו כי חשיפה מרובה לקרינה זו עלולה להזיק באופן בלתי הפיך לעור שלנו ואף לפגוע בבריאותנו.

קרינת UV, אף שהיא חיונית לייצור ויטמין D, המסייע בטיפול במחלות שונות, היא שפוגעת בעורנו ועוברת דרכו באופן מזיק. גם לעיניים היא עושה את אותו הדבר, ועשויה לגרום גם להזדקנות מראה העור העדין סביב לעיניים. יש לזכור ש־5%־10% ממקרי סרטן העור נפוצים באזור העפעפיים והריסים.

נזקים נוספים שעלולים להיגרם כתוצאה מחשיפת העיניים לקרני UV הם פטריג'יום, פינגאוקולה, קרטיטיס (דלקת שטחית אך כואבת בקרנית) וקטרקט. כדי להתגונן מקרינת השמש דרך העיניים, יש חשיבות רבה לבחירת עדשות מתאימות שיעשו זאת נכון. לפני שנבחר, ננסה להבין קצת יותר על סוגי קרינת ה־UV הקיימים:

UVA: אורך גל "ארוך", של 315 עד 380.
UVB: אורך גל "בינוני", של 280 עד 315.
UVC: אורך גל "קצר", פחות מ־280 ננומטר, שלרוב, אינו חודר את האטמוספרה, אך מסוכן מאוד. חשיפה למשך שניות ספורות לסוג זה של קרינה עלולה לגרום לכוויות ולנזק בלתי הפיך.

עדשת העין קולטת אור באורכים שבין 380 ננומטר ל־750 ננומטר, ולכן אינה מסוגלת לקלוט את האור באורכים הקצרים והבינוניים. החומרים שמהם עשויים עדשות משקפי השמש הם פלסטיק, זכוכית ופוליקרבונט. חשוב להבין שבחירת צבע העדשה ורמת הכהות, אולי בניגוד למקובל לחשוב, לא משפיעים על איכות הסינון וההגנה.

יותר מכך: עדשה כהה ללא הגנה מפני UV היא סיכון גדול יותר, שכן היא גורמת להרחבת האישון ולכניסת קרינת UV. צבע העדשות משרה אווירה בלבד, ולכן מתאפשרת בחירה חופשית של רמת השקיפות וצבע העדשה, על פי טעם וסגנון. רק חשוב מאוד לוודא שהיא בעלת חסימת UVA או 400־UV.

טרנדים מובילים עם התייחסות להגנה מהשמש:
למשקפי אוברסייז יש יתרון, בהיותם מגינים על משטח גדול יותר סביב העין - עפעפיים, ריסים והעור העדין מסביב. טרנד נוסף שהחל בעונה שעברה וממשיך איתנו גם העונה הוא העדשות הבהירות. כאמור, הכהות אינה מעידה על רמת ההגנה מפני הקרינה, רק חשוב מאוד לבדוק שהן משלבות מסנן קרינה UV.

בנוגע לעדשות הוורודות או מסגרות הרוז גולד, אפשר לומר שזהו טרנד אופנתי בלבד, שכן אין להן השפעה לטובה או לרעה על איכות העדשה.

איי אופטיק מתמחים בבעיות ראייה, וביכולתנו להפוך את מרבית משקפי השמש למשקפי ראייה עם מרשם ועם עדשות חוסמות 400־UV או מקטבות בגוונים רבים - עם או בלי מראה.

הכותב הוא אופטומטריסט, איי־אופטיק optic־I