מי שמקפידים על הופעתם החיצונית מכירים את הבעיות הייחודיות לקיץ: רוב מוצרי האיפור אינם עמידים למים, ונזקי השמש המלח והלחות מצריכים טיפול לשיער. בשנים האחרונות חברות הקוסמטיקה משקיעות לא מעט במוצרים ייעודיים לקיץ. הנה כמה מהם, למי שרוצים להיראות יפים ומטופחים גם בחופי הרחצה או על שפת הבריכה. 


L'OREAL PROFESSIONNEL

לוריאל פרופסיונל (צילום: צילום חול )
לוריאל פרופסיונל (צילום: צילום חול )

לוריאל מביאה את טרנד הזהב גם לטיפוח השיער. החברה מציעה את ABSOLUT REPAIR GOLD, סדרת מוצרים לשיקום עמוק מנזקי הים/בריכה/שמש הנושאת את המסר: "טפלי בשיער שלך כאילו היה זהב". הסדרה מבטיחה לשקם את שערך בלי להכביד עליו, ומתאימה בדיוק לתקופת הקיץ שבה השיער סופג שמש, כלור ומלח הגורמים לנזק מיידי וארוך טווח. המחיר: החל מ־101 שקל. להשיג במספרות מורשות לוריאל פרופסיונל בלבד.


REVLON

שפתון רבלון  (צילום: יחצ)
שפתון רבלון (צילום: יחצ)

רבלון מציגה את שפתון Revlon ColorStay Satin Ink, נוזלי ועמיד עד 16 שעות, במרקם רך ונעים שמעניק גוון עז, כיסוי מלא וגימור סאטן במריחה אחת בלבד. נוסחת אי־ייבוש השפתיים מורכבת משמן זרעי דומדמניות שחורות, המוסיף לחות, מרקם קרמי וברק סאטן קלילים על השפתיים. מגיע ב־12 גוונים. מחיר מומלץ לצרכן: 70 שקל.  להשיג ברשתות ובחנויות הפארם ברחבי הארץ.


Kérastase

קרסטס מארז חג סדרת בלונד אבסולו, המחיר 428 ש''ח  (צילום: יחצ)
קרסטס מארז חג סדרת בלונד אבסולו, המחיר 428 ש''ח (צילום: יחצ)

מותג טיפוח השיער המקצועי משיק לקראת הקיץ מארזי טיפוח ושיקום של שבע סדרות שונות המותאמת לכל סוגי השיער. כל מארז כולל אמבט חפיפה (שמפו), מסיכה לשיער ומוצר שלישי לשיער במתנה. מוצרי הטיפוח מגיעים בתיק עור יוקרתי ואופנתי. יש סדרה המיועדת לשיער יבש מאוד, לשיער פגום ובעל קצוות מפוצלים, לשיער פגום ושיקום סיב השערה מבפנים וסדרה ייעודית לשיקום אינטנסיבי לשיער בלונדיני שעבר הבהרה. טווח המחירים בסדרה: 428־504 שקל.  מוצרי קרסטס משווקים במספרות מורשות קרסטס בלבד, המוצגות באתר החברה.

אייליינר LONGEVITY עמיד במים

ג'ייד אייליינר longevity (צילום: יחצ)
ג'ייד אייליינר longevity (צילום: יחצ)

אייליינר בגוון שחור עמוק עם חוד דק במיוחד של מותג הקוסמטיקה GA-DE.המוצר מבטיח דיוק קו אחיד במשיכה אחת, עמידות במים למשך שעות ופיגמנט שחור פחם עמוק ועוצמתי. הפורמולה משלבת מרקם קטיפתי רב־ממדי ופולימרים התורמים לייבוש מהיר ויוצרים גימור עמיד במיוחד שאינו נסדק או דוהה. מחיר מומלץ לצרכן: 79 שקל. להשיג ברשתות הפארם המובחרות ובחנות האונליין של המותג.

PUPA MILANO  SUNDAYS

pupa sundays waterproof palette  (צילום: יחצ חול)
pupa sundays waterproof palette (צילום: יחצ חול)

פלטת איפור עמידה במים לפנים ולעיניים. הפלטה, במהדורה מוגבלת לעונת הקיץ, כוללת: ברונזר, סומק, היילייטר ושלוש צלליות עיניים. PUPA SUNDAYS מגיעה בשתי קבוצות גוונים: SUNSET, הכוללת גוונים חומים טבעיים עם צלליות מחום כהה ועד גוון חול בהיר, ו־SUNRISE, הכוללת גוונים חומים טבעיים, לצד סומק ורדרד וצלליות המשלבות טורקיז חום ולבן. המחיר: 129 שקל. להשיג בנקודות המכירה הנבחרות של PUPA באתר ובסניפי רשת סופר־פארם.

CATRICE

קטריס (צילום: יחצ)
קטריס (צילום: יחצ)

מותג האיפור מחדש עם קולקציית שפתונים עמידים במיוחד. שפתון CATRICE Matt Pro, עם חמאת מורינגה, מתאים לשימוש יומיומי או לאירועים מיוחדים, "השאירו רושם, לא עקבות". אפשר להשיג ב־10 גוונים שונים. המחיר: 21 שקל. מותג האיפור  CATRICE נמכר ברשת הפארם Be ובאתר GUILTY


Mon Platin

ספריי דרים הייר מסדרת הילורן (צילום: יחצ)
ספריי דרים הייר מסדרת הילורן (צילום: יחצ)

מציגה מוצרים להגנה על השיער מפני חום של מייבשים ומחליקים וכן מפני נזקי השמש, בהם Dream Hair, ספריי לשיער בשילוב חומצה היאלורונית, בעל פורמולה העוטפת את סיב השיער לכל אורכו ומייצרת שכבה דקה ובלתי נראית, המעניקה לשיער תחושה חלקה, מראה אחיד ומלא ברק, ומולטי אקשן קרם לשיער 12 ב־1, מועשר בקוויאר שחור, מגן על צבע השיער ובעל מסנני קרינה UVA ,UVB הוא מתיר קשרים, משקם קצוות מפוצלים ומעניק מבנה ואחיזה לשיער. המחיר זהה לשני המוצרים: 119 שקל. את מוצרי החברה אפשר להשיג במספרות המורשות לעבוד עם המותג.


מותג האיפור הבינלאומי L’OREAL PARIS

לוריאל פרופסיונל משיק אבסולוט ריפייר גולד סדרת טיפוח לשיקום עמוק של השערה (צילום: יחצ חול)
לוריאל פרופסיונל משיק אבסולוט ריפייר גולד סדרת טיפוח לשיקום עמוק של השערה (צילום: יחצ חול)

משיק מסקרה חדשה, עמידה בלחות ובמים וקלה להסרה: הפורמולה החדשנית מעניקה נפח לריסים במראה טבעי, עמידה במים, אינה נמרחת, מתאימה למזג האוויר החם והלח בישראל. המברשת הייחודית מרופדת ובעלת יכולת העמסה גבוהה במיוחד של החומר, מפרידה ומצפה כל ריס, ועם זאת,  מעניקה תחושה קלילה. ההסרה קלה במים חמים. מחיר מומלץ לצרכן: 50 שקל. אפשר להשיג ברשתות הפארם, המשביר החדש לצרכן ובפרפומריות המובחרות.


מייבלין ניו יורק: מייק־אפ SUPER STAY

סופר סטיי (צילום: יחצ)
סופר סטיי (צילום: יחצ)

המייקאפ החדש עמיד ל־30 שעות ומוצע ב־11 גוונים להתאמה אישית. הוא מתפאר בפורמולה קלילה, מעניק כיסוי מלא ומראה מאט טבעי, שאינו דוהה במהלך היום, אינו מכתים וללא אפקט מסיכה. הטכנולוגיה של המייק־אפ החדש מאפשרת עמידות בפני תנאים סביבתיים משתנים לאורך כל שעות היום, בהם גם זיעה ולחות, ועל כן מתאים לימים החמים. מחיר: 55 שקל. אפשר להשיג ברשתות הפארם וברשתות השיווק.

מסיכת שמנים לשיער 3 ב־1 HAIR  COCOSOLIS

מסיכת שיער (צילום: יחצ)
מסיכת שיער (צילום: יחצ)
 
מסיכה להזנה יסודית וטיפול, בעלת ארומה טרופית של חלב קוקוס, המכילה תערובת מיוחדת של שמנים אורגניים לא מזוקקים בכבישה קרה ובאיכות גבוהה, לטיפול אינטנסיבי בשיער. המסיכה מתקנת ומחדשת שיער פגום, מעניקה לו רכות וזוהר, ממריצה את צמיחתו ומונעת שבירה, קצוות מפוצלים ויצירת קשרים. בחוף הים השמן מגן על שערך מפני התייבשות ומפני נזקי השמש, הרוח והים. המחיר: 149 שקל. ניתן להשיג בלעדית באתר מותגי האינדי OHGLOW.

טיפים לשמירה על השיער בקיץ:

בהקפדה על ניקיון עור הקרקפת
לאורך הזמן מצטבר שומן על הקרקפת, ולכן חשוב לנקות אותה ביסודיות, לפחות פעמיים בשבוע. בעת החפיפה חשוב מאוד להגיע אל עור הקרקפת ולעסותה בכריות האצבעות, אך יש להימנע משפשוף חזק מדי של השיער. חפיפה ממריצה את הדם ולכן מומלץ מאוד לעשות עיסוי בקרקפת גם במהלך היום. נוסף לכך מומלץ להשתמש בתכשירים ללא מלחים. המלחים עלולים ליצור גירוי שיכול להוביל לפעילות מוגברת של בלוטות החלב בקרקפת ולייצר שומן מיותר.

בייבוש השיער בטפיחות קלות
כון, אין נוח מלאסוף את השיער במגבת ולחכות שיתייבש אחרי שסחטנו אותו דקה קודם. אך הפעולה הזו לא בהכרח נכונה לשיער, והיא עלולה לסבך אותו ולייצר בו קשרים ושברים. יש לייבש את השיער בעזרת מגבת יבשה, בטפיחות קלות על השיער. מומלץ לא לישון עם שיער רטוב או מתוח ואסוף בקוקו. שיער רטוב צריך לנשום כי הוא פגיע יותר.

בהגנה על השיער בעת שימוש בפן או מחליק שיער
כדי למנוע את נזקי החימום שנוצרים בעת שימוש בפן או במחליק שיער, חשוב מאוד להשתמש טרם הייבוש או ההחלקה בתכשיר ייעודי שנועד להגן על השיער מנזקי החום. השיער שלנו בנוי משלוש שכבות שונות. יש כאלה שהשיער שלהן רגיש יותר והקשקשת (השכבה העליונה) דקה יותר, ועלולה להינזק משימוש יתר של פן או מחליק. אסור להצמיד מדי את המכשיר לשערה, ומומלץ שהשימוש במוצרים אלה ייעשה בידי מעצב שיער מקצועי. בגלל חוסר ידע ושימוש לא נכון במעלות החום לפי עובי השערה, התוצאה יכולה להיות מזיקה.

במסיכת שיער הקרטין היא השכבה הראשונה בשיער, שמגינה על השערה ונותנת לה ברק
ברגע שהשיער עובר הליך כימי כלשהו או ייבוש בפן או במחליק, שכבת הקרטין יורדת ואיתה גם הברק. מסיכות שיער מקצועיות, מטרתן החזרת השיער למצב הקרוב ככל האפשר למצבו הטבעי בעזרת מעטפת זמנית. כלומר, להחזיר קרטין שאבד במרוצת השנים. לפני שמניחים את המסיכה יש לסחוט את השיער ממים. כאשר השיער רטוב, סיב השיער לא יכול לספוג ולספוח את חומרי הריכוך וההזנה של המסיכה. יש להשאיר את המסיכה על השיער למשך 6־10 דקות, ולאחר מכן יש לשטוף, מומלץ עם מים פושרים בלבד. מים חמים ימיסו את המעטפת ויחזירו את המצב לקדמותו. טיפ זהב: בסוף המקלחת מומלץ לתת לשיער בוסט של ברק ולשטוף אותו במים קרים.

בהפרדת השיער
חשוב לסרק את השיער טרם החפיפה. אין בעיה להבריש את השיער גם לאחריה, אבל כשהוא יבש. קשרים נוספים יכולים להיווצר, והשערה עלולה להישבר כאשר השיער רטוב. יש להימנע מהברשה או מסירוק חזקים מדי.