ישראלים רבים חוזרים לטוס לחו"ל, אבל עדיין לא כמו בתקופה שלפני פרוץ משבר הקורונה. כ-297.4 אלף ישראלים יצאו לחו"ל בחודש יוני, לעומת כ-16.1 אלף בלבד אשתקד וכ-837 אלף ביוני 2019, כך מסרה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

נתוני יוני ממחישים את הגידול המתמיד בחודשים האחרונים במספרם של הישראלים היוצאים לחו"ל, כאשר מספרם בפברואר עמד על כ-9,900 בלבד. עוד עולה מהנתונים, כי מתחילת השנה נרשמו כ-691.3 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל, כאשר מרבית הישראלים יצאו מנמל התעופה בן גוריון ומספרם עומד על 276.4 אלף.

לצד זאת, דרך מעבר טאבה עברו כ-15.8 אלף ישראלים, ובתחילת השבוע נפתח גם מעבר ערבה לירדן. בלמ"ס ציינו כי בחודש יוני חל זינוק במספר המדינות שהיו מוכנות לקבל ישראלים ומספרן עמד על כ-70. 

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי על רקע המשך ההגבלות על כניסות זרים לארץ, בחודש יוני נכנסו רק כ-39.4 אלף מבקרים לישראל, לעומת כ-384 אלף ביוני 2019.

בתוך כך, על רקע הגידול החד במספר הישראלים הטסים לחו"ל, הודיעה חברת התעופה אייר אירופה על הגדלת לוח הטיסות שלה בקו שבין נמל התעופה בן גוריון למדריד. החברה תפעיל ארבע טיסות שבועיות בין היעדים ותציע כרטיסי טיסה במחירים של החל מ-229 דולר לאדם.

החברה הודיעה עוד, כי יוצעו טיסות לפאלמה דה מיורקה במחיר של החל מ-309 דולר לאדם ולטרניף – החל מ-353 דולר לאדם. לצד זאת, ציינה החברה כי היא תציע לנוסעיה הטבה של בדיקת קורונה בעלות של 78 יורו, במקום עלות של כ-120 יורו לאדם.

על פי הנחיות משרד הבריאות, כל הנוסעים המגיעים לישראל ושהו בחו"ל למעלה מ-72 שעות, מחוייבים להציג לחברת התעופה תוצאת בדיקת PCR שלילית לקורונה. את הבדיקה יש לבצע 72 שעות לפני ההמראה לנתב"ג והיא כוללת גם את אלו שמחזיקים תעודת מתחסן או אישור מחלים.