ביום שאחרי הודעת בן אנד ג'ריס העולמית על כוונתה להפסיק את מכירת מוצריה בשטחי יהודה ושומרון, הצרכנים מבהירים כי בכוונתם להשיב בחרם נגדי ולא לרכוש את המוצרים. עם זאת, נראה כי רבים מהם עדיין אדישים לשאר מוצרי תאגיד יוניליוור ואינם ממהרים לזנוח הרגלים ישנים.

יוניליוור משמשת כחברת האם למותגים שונים בעולם המזון. בין מוצריה המוכרים על המדפים ניתן למנות מוצרי מזון מבית תלמה, בהם קורנפלקס תלמה, כריות, שוגי, עוגי, בלו-בנד, מזולה, מיונז תלמה, מיונז הלמנס, קנור, גלידת שטראוס (מגנום, סולרו, קורנטו), כפלי, קליק ועוד. בנוסף תחתיה גם מותגי ניקיון וטיפוח כמו בדין, דאב ופינוק. עד כה לא התפרסמה כל תגובה מצד יוניליוור למהלך בו נקטה בן אנד ג'ריס העולמית, אף ששאר מותגיה נמכרים בגדה המערבית.

מקרר בסופר עם גלידות בן אנד ג'ריס (צילום: שי מכלוף, וואלה!)מקרר בסופר עם גלידות בן אנד ג'ריס (צילום: שי מכלוף, וואלה!)

לא ברור אם מדובר בבלבול או בחוסר ידיעה, אבל בכל הקשור להתנהגות הצרכנים בישראל, נראה כי מרביתם החליטו ליישר קו: בשיחות עמם הם קוראים להחרים את הגלידות האהובות של בן אנד ג'ריס, אף שהזכיין הישראלי הודיע כי הוא מתנער מהחברה העולמית, בעוד היחס לשאר החברות פחות נחרץ.

"את הגלידות אני לא אקנה", אמר קלימן מסילתי בסניף אושר עד ביישוב בת הדר. "לגבי שאר המוצרים - מה שאפשר - אקנה כמה שפחות. אנסה לראות אם יש תחליפים. חורה לי כל החרם הזה, מי שמחרים אותי אני מחרים אותו". לעומתו, שרה סבח, נוקטת עמדה פחות ניצית. "אין לי בעיה לקנות מהמוצרים שלהם, אני חיה עם המיונז שלהם כבר שבעים שנה, ואמשיך לקנות".

עובדת יונילוור מול מקרר הגלידות בסופר (צילום: שי מכלוף, וואלה!)עובדת יונילוור מול מקרר הגלידות בסופר (צילום: שי מכלוף, וואלה!)

צרכנים אחרים שהעידו על עצמם כיותר מודעים לתסבוכת המותגים, החליטו להחיל את החרם על בן אנד ג'ריס גם על שאר המותגים. "אני אשתדל לא לקנות את כל המוצרים של יונילויור", אמר אחד מהם. "רק תחליפים. מי שמחרים לא נשמור על כבודו ועל הרווחים שלו".

דברים ברוח דומה אמרה תמר, שלפרנסתה עובדת במרכול, ומכירה היטב גם את שאר המוצרים. "יש להם מדפים גודלים בסופר - אבל אני לא אקנה אותם. הם מחרימים את יהודה ושומרון? אני מחרימה אותם".

אגב מדפי המוצרים, דיילת החברה שעמדה סמוך אליהם העידה כי למרות ההצהרות, אין שינוי בתנועת הקונים. "באתי בבוקר והכול היה ריק", הסבירה. "אנשים המשיכו לקנות את המוצרים שלנו כרגיל".