אבי זינגר, הזכיין המקומי של המותג בן אנד ג'ריס, מתכוון להפוך את המפעל בישראל למפעל לייצור מותג מקומי כחול־לבן שיחליף את המותג הבינלאומי. זינגר נערך לאפשרות שתקופת הזיכיון של המותג לא תימשך עד תום המועד הרשמי, לקראת סוף שנת 2022.

זינגר מוכר את הגלידות באמצעות חברת "מוצרי איכות אמריקאיים", הנמצאת בבעלותו. החברה מייצרת את הגלידות האמריקאיות במפעל ביבנה, שמעסיק 170 עובדים, והוא מתכוון לנצל את ניסיונו בתחום הגלידות כדי למכור כאמור גלידה כחול־לבן. עמדת בן אנד ג'ריס הבינלאומית (שההחלטות לגביה מתקבלות באמצעות יוניליוור) על עצירת מכירת הגלידות בשטחים לא הייתה מפתיעה. לפני כמה שבועות הופתע הזכיין המקומי לגלות כי משלחת של החברה הבינלאומית הגיעה לישראל ללא ידיעתו, וביקרה בשטחים בשיתוף נציגות ארגון ה־BDS.

גלידה של בן אנד ג'ריס (צילום: אבשלום ששוני)
גלידה של בן אנד ג'ריס (צילום: אבשלום ששוני)


גם בהתאחדות התעשיינים בישראל לא הופתעו מהודעת החרם. זה כמה שבועות מנהלת ההתאחדות מגעים עם המפעל המקומי במטרה לסייע לו להתגבר על המשבר. ההתאחדות גם ייעצה לזינגר במישור התקשורתי וסייעה לו לבחור במשרד בן חורין אלכסנדרוביץ' כדי לטפל במשבר. בהתאחדות התעשיינים פנו למשרד החוץ ועוד לפני שהמשבר פרץ הם ביקשו סיוע. בעקבות כך פנתה שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובלי למנכ"ל יוניליוור העולמי היושב בלונדון כדי לשכנע אותו לחזור בו מההחלטה.

בהתאחדות התעשיינים אישרו בתגובה כי אכן ניתן סיוע לזינגר גם בייעוץ התקשורתי, וכי כדי להתמודד עם הבעיה הוצעו לו כמה משרדים ליחסי ציבור ולא אחד. נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר קרא לישראלים להמשיך לאכול את הגלידות כדי לא לפגוע בעובדי המפעל.
בתגובה לפניית "מעריב" נמסר מטעמו של זינגר: "אני מתכוון להמשיך למכור את הגלידות עד לתום תקופת הזיכיון. בשבועיים הקרובים אנסה לשכנע את בן אנד ג'ריס העולמית לחזור בה מההחלטה. אם לא אצליח, אני אכן בוחן את האפשרות להתחיל בשיווק חלופי של גלידה ישראלית כחול־לבן".