אבל יש גם חדשות טובות. עם מעט הבנה וארגון נכונים, כל אחד יכול לעבור דירה בזמן מינימום, ביעילות מרבית ובהוזלה מקסימלית של המחיר.
העלאת מחירים, הברזות, מעט סבלים, איחורים, נזקים וזאת רק ההתחלה של הרשימה שיכולה למלא את כל הכתבה הזאת.
אבל אפשר גם אחרת. לשמחת כולם, מרבית המובילים שפועלים בישראל הוגנים ומומלצים וכל מה שצריך לעשות הוא לפעול במספר דרכים.
ראשית, כדאי להתחיל ולחפש מובילים מומלצים לפחות חודש לפני המעבר. באופן הזה תוכלו למצוא מובילים מקצועיים שיהיו פנויים בזמן ובשעה בנוחים לכם ולא תאלצו להתפשר.
מדובר בעלויות משמעותיות ומאחר שהשירות משווה מובילים זמינים בעיר שלכם וניתן בלי התחייבות, אין לכם מה להפסיד.
יחד עם זאת, כשמשווים מובילים, חשוב לתת את הדעת לסינון ומציאת חברת הובלה מומלצת שתעמוד בסיכומים שלה. למרבה ההפתעה אפשר לעשות את זה די בקלות וכל מה שנדרש מכם הוא ליישם מספר כללים פשוטים:
כמעט כל הזמן יש אי הבנות שמקורן בהצעת מחיר טלפונית, כשלפתע המובילים מגלים שהחניה רחוקה, שהמדרגות צרות וצריך מנוף או שפתאום צריך לפרק ארון הזזה ולא ארון רגיל.
מעבר לכך שהביטוח מכסה כל נזק שיכול להתרחש, הוא גם מעיד שיש לפניכם מי שמוכן להשקיע כסף בשירות ובמקצועיות. שימו לב שביטוח רכב הוא דבר שונה במהות ואינו קשור להובלה. יש מי שינסה למכור לכם שזה אותו דבר אך הדברים ממש לא כך.
התחילו בתאריך והמשיכו לכתובות של הדירות (עם או בלי מעליות). לאחר מכן פרטו על התכולה שצריך להעביר ואם השירות כולל אריזה, פירוק רהיטים, מנוף הרמה או כל דבר אחר שסיכמתם עליו.
אל תתעצלו וכתבו את רשימת התכולה שאתם מעבירים, מספר המובילים שהחברה התחייבה עליהם וכמובן שגם את המחיר. כשיש חוזה סביר להניח שלא תהינה הפתעות ושכולם ידעו לקראת מה הם הולכים.
אנשים רבים דואגים לכל ההכנות אך בסופו של דבר המעבר בכל זאת מתפקשש רק בגלל שהדירה לא היתה מוכנה ומפני שנאלצו להיכנס אליה כשהיא לא במצב הרצוי.
כדי להבטיח שתיכנסו לדירה מצוחצחת ומזמינה, יש לתאם את הפינוי שלה באופן כזה שיהיו לכם שלושה ימים לפחות להכנה שלה, כשככל שיש יותר הכנות, כך צריך להשאיר מרווח זמן רחב יותר.
בין ההכנות שצריך לבצע אפשר למנות את הבאים (בסדר המקורי):
אחת הדרכים להתמודד איתה היא להזמין שירות הובלה ואריזה אך מאחר שמדובר בהוצאה לא מבוטלת, כדאי לשקול לארוז לבד אך באופן מעט שונה ממה שרבים מורגלים.
לפני הכל, חשוב למיין את החפצים ולראות ממה ניתן להיפטר. זה יעשה סדר ויכול להוזיל את ההובלה. כשיודעים כבר מה צריך להעביר, צריך להשיג קרטונים מתאימים. יש שתי דרכים לעשות את זה:
הראשונה היא לבקש מהמובילים שנוהגים בדרך כלל לספק מספר מסויים של קרטונים אך אם תעשו את זה בשלב ההתמקחות ולפני חתימה על החוזה עם חברת ההובלה, יש סיכוי גבוה שתוכלו להשיג הרבה קרטונים בחינם או במחיר מוזל.
אפשרות נוספת היא להזמין חומרי אריזה וקרטונים באחת מהחנויות שמתמחות בכך ומציעות לכם מגוון רחב שמתאים לכל צורך ולכל תכולה. חומרי אריזה נגישים יסייעו לכם לארוז במהירות וביעילות ולכן חשוב להשקיע בכך מחשבה.
את האריזה צריך להתחיל כמה שבועות לפני המעבר כך שיהיה לכם די זמן, ולבצע אותה באופן מסודר תוך מחשבה על הפירוק והסידור של התכולה בדירה החדשה.
כדאי להתחיל ולארוז את החפצים שאתם לא נוהגים להשתמש בהם בקביעות, וככל שמתקרב מועד המעבר, ניתן לארוז חפצים חיוניים יותר.
שימו לב שאתם אורזים כל חדר בנפרד ורושמים על הקרטונים את התכולה ואת השייכות לפי חדרים כך שיהיה נוח ומהיר יותר לסדר את הדירה החדשה ולא תצטרכו להיתקע עם סידור הקרטונים למשך פרק זמן ארוך בתוך בית מבולגן.
עוד צעד שיכול לסייע הוא להכין כמה תיקים עם ציוד אישי שישמש אתכם למשך הימים הראשונים.
את העדכונים יש לחלק לשני חלקים. הראשון הוא כל מה שקשור במוסדות המדינה ובכלל זה עדכון במשרד הפנים וברשות המקומית.
החלק השני כולל את כל אותם ספקים שאתם מקבלים מהם שירות, כשגם כאן יש ספקים קריטיים יותר או פחות.
במסגרת העדכונים, יש לדווח לבנק, חברת האשראי וכן לחברות הביטוח וכל נותן שירות אחר. מעבר לזה, חשוב לסגור ולהעביר חשבונות של חברת החשמל, שידורי כבלים או לוין, אינטרנט וגז.
מומלץ לנצל את המעבר כדי לעשות סדר בחשבונות. במצבים רבים תגלו שהמחירים המעודכנים זולים יותר ממה שאתם משלמים ושתוכלו להוזיל את התשלומים החודשיים שלכם או לפחות לקבל איזו הטבה במתנה.
לבסוף, אל תשכחו להיעזר בשירות 'עקוב אחרי' של דואר ישראל המבטיח העברה של הדואר מהכתובת הישנה לחדשה.
אנו סבורים שכל אחד יכול לעבור בהצלחה רבה ואפילו לחסוך כסף. כל מה שעליכם לעשות הוא לפנות מספיק זמן ולהתייחס לכל חלק כאילו שהוא היחיד.
אם כל פעולה תתבצע באופן הנכון וכפי שהסברנו, כל המעבר יוכתר בהצלחה.