"כשהגיעה הקורונה, הקניונים נסגרו, הפעילות שלנו פסקה, והמחזור במשך כמה חודשים עמד על אפס. הוצאתי את 40 העובדים לחל"ת, חיפשתי מקור פרנסה נוסף ומצאתי - הכנת מתנות מיוחדות לחגים לחברות וללקוחות שלנו. ביציאה מהסגר הראשון הספקנו לעבוד קצת בחודשי הקיץ, אבל אז הגיעו שני הסגרים הנוספים ועצרו את התנופה. מה שעזר לנו לשרוד זאת העובדה שידענו להסתגל ולהתאים את עצמנו מהבחינה העסקית למצב החדש, המענקים מהמדינה וכמובן הגיבוי שקיבלנו מהקניונים שאנו שוכרים בהם את המתחמים.
"עם סיום הסגר השלישי, ובעצם החל מפסח, העבודה חזרה, אבל לא כמו בקיץ רגיל. כרגע המיקוד שלנו הוא להרחיב את 'פלייפארק' כרשת ארצית. זה בילוי לא יקר, שנמצא קרוב לבית והוא לא בא על חשבון הטיסות המשפחתיות לחו"ל. חזרנו לאותה מצבת כוח אדם כמו לפני הקורונה, אבל חצי מהם עובדים חדשים שהיה צריך להכשיר. עם זאת, אנחנו כל הזמן בודקים לאן נושבת הרוח ולאיפה ננווט, כי החשש מפני סגר נוסף בחגים מרחף באוויר. עם זאת, אני אופטימי ומאמין שמתישהו זה ייגמר, כי טבע האדם הוא לא רק לשרוד אלא גם לבלות וליהנות מהחיים".
הכותב הוא הבעלים והמנהל של חברת חלומות בע"מ, רשת פלייפארק ומשחקיית היער הקסום. טל': 054-4484856.
"עם הסגר הראשון הפעילות פסקה לגמרי למשך שלושה חודשים. הוצאתי את העובדים לחל"ת, והחזרתי אותם עם בוא הקיץ כשפתחנו מחדש. זו הייתה עונה טובה כי לא היו קייטנות, וגלישה הייתה כנראה הספורט היחיד שאפשר היה לעסוק בו. אז כולם התחילו פתאום לגלוש - מצעירים ועד מבוגרים. אבל אז חזרו הסגרים וחווינו דעיכה. מצד אחד, הגלים יותר גבוהים בחורף. מאידך, בספורט הזה קשה להביא לקוחות חדשים בחורף, וזאת הייתה משימה מאתגרת עבורנו. פעלנו דרך הרשתות החברתיות והיינו צריכים לשנות מערכי הדרכות כדי לפתות את הלקוחות הישנים להגיע.
"לאורך כל התקופה המשכנו לעבוד ולשלם משכורות למרות שלא היו הכנסות, רק כדי שלא להיעלם מהשטח. מאז סיום הסגר השלישי לפני כארבעה חודשים יש שיפור ברור, והפעילות העלתה הילוך לרמות הגבוהות. התקופה הזו לימדה אותי שאנחנו ענף שתלוי באוויר ואין אליו התייחסות כאל ספורט, למרות שגלישת גלים הפכה לראשונה באולימפיאדה בטוקיו לענף תחרותי. חבל שלא משקיעים בענף הזה מספיק, כי לגולשים הישראלים יש מוניטין של תותחים בכל העולם".
"לעידן הייתי ממליץ לנסות להרחיב עוד את הקהל הבוגר, כי האתר שלו כרגע מאוד ממוצב לכיוון של ילדים. הרחבת קהלי מטרה גם לגילאים בוגרים יותר באמצעות קורסים קצרי מועד יכולה להתאים למנכ"לי חברות ומנהלי/ות כוח אדם עבור ימי כיף של עובדים. גם אצל עידן, היחס שלו לעובדים והמשך העסקתם בתקופת המשבר מעידים על החשיבות הרבה שהוא מייחס למשאב האנושי".
"חשוב מאוד לתחזק את עולם המדיה והרשתות החברתיות באמצעות שיתופי פעולה עם עסקים נוספים הקשורים לאותו תחום. במקביל, יש להמשיך לבנות ולעבות מאגר לקוחות קיים ונאמן. הם ישמשו כשגרירים של העסק ויסייעו להגדלת ההכנסות שלו באמצעות מבצעים כמו חבר מביא חבר, הנחות על קורסי המשך ופתיחת קורסים לקהלי יעד חדשים. זיהוי היתרונות היחסיים של העסק, יצירתיות עסקית ותחזוק מתמיד של כלי המדיה והשיווק של העסק, יאפשרו את צמיחתו גם בעתות משבר".
על רקע התמודדות המשק עם אתגרי הקורונה, "מעריב" ובנק הפועלים במדור מיוחד, שמטרתו לחשוף וללוות סיפורי עסקים מענפים שונים, ולתת ידע והכוונה להתמודדות מיטבית בתקופת משבר וחוסר ודאות.