פאקו רבאן PHANTOM
הבושם הזה מחבר בין עולם הבישום הקלאסי לעולם הדיגיטל. זו קריצה ומחווה לשנות ה־60, בדגש על "עידן החלל" כאומנות רטרו עתידנית. הבקבוק מעוצב כרובוט מתכת כסוף, יצירת אספנות שהופכת לאייקון. זהו הבושם הראשון שמתממשק עם הסלולר (בטכנולוגיית NFC), ומציע עולם תוכן דיגיטלי אינטראקטיבי. בחלקו העליון של הבקבוק נמצא שבב NFC, וכשסורקים אותו באמצעות הטלפון החכם, הוא מכניס לעולם של פנטום, המציע פילטרים לאינסטגרם, משחקי וידיאו, רשימות השמעה מותאמות אישית ועוד. הניחוח כולל רגש אנושי עם בינה מלאכותית שיצרה שילובי ניחוחות שטרם נראו בעולמות הבישום. מחיר: 360 שקל ל־100 מ"ל.

פאנטום לגבר מבית פאקו רבן מחבר לעולמות הדיגיטל 360 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)
פאנטום לגבר מבית פאקו רבן מחבר לעולמות הדיגיטל 360 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)

DREAMS SUNSET לאישה - COACH
הבושם האוריינטלי והפרחוני נוצר בידי הבשמית נטלי לורסון בתווים פירותיים של אגס וברגמוט, פרחי יסמין לפני שהם מתייבשים ווניל. הבקבוק מזכיר בקבוק וינטאג' של רוקחים. הבקבוק מעוצב בזכוכית בצבעי שקיעה, עם טבעת עור עדינה בסיומת הכובע, כמחווה להיסטוריה העשירה של אומנות העור של קואץ'. ראש הבקבוק נוא בצורת פרח זהב. האריזה עם הלוגו האייקוני של הסוס והכרכרה של COACH מנצנצת ברוז גולד. האיורים השובבים מבטאים את ההשראה לניחוח: הרפתקה עם חברים. המחיר: 249 שקל ל־90 מ"ל.

dreams sunset לבית קואץ' (צילום: יח''צ חו''ל)
dreams sunset לבית קואץ' (צילום: יח''צ חו''ל)

AWAY לגבר ולאישה - בושם טבעוני של אברקרומבי & פיץ'
הבשמים הטבעוניים של בית האופנה הבינלאומי הם ללא גלוטן, ללא סולפטים, פתלטים או פרבנים. מקורם של המרכיבים בר־קיימא, בשותפות עם מגדלים מקומיים, המועילים באופן פעיל לקהילותיהם. הניחוח של AWAy לגבר מורכב מרעננות של אשכוליות ואננס, תערובת ארומטית של תמצית ג'ינג'ר, גרניום מצרי ופלפל לבן. לבסוף בלנד של אמבר, עץ ווטיבר. AWAY לאישה הוא פירותי־פרחוני עם תווים של דומדמניות אדומות, אגס ומנדרין מברזיל, שילוב של עלי כותרת פרחי יסמין ופרזיה בניחוח חושני וגימור של שילוב אמבר עם מאסק ופרלין. המחיר 299 שקל ל־100 מ"ל.

אברקרומבי אנד פיץ מחיר 299 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)
אברקרומבי אנד פיץ מחיר 299 שקלים (צילום: יח''צ חו''ל)

SUPERSTAR לגבר ולאישה - קרולינה הררה
 בית האופנה והבישום העילי משיק את הבושם "סופרסטאר" במהדורת אספנים מוגבלת לשני הניחוחות המוכרים: good girl ו־bad boy. הבקבוקים צבועיף כסף, בהשראת מסיבות העבר הנוצצות של סטודיו 54 בניו יורק. נעל הסטילטו האיקונית של גוד גירל (הבושם לנשים) צבועה כסף עם גימור מנצנץ, משדרת עוצמה וביטחון והניחוח הוא של פירות יער, יסמין מצרי, טוברוז, פולי טונק וטיבר. בקבוק הפלאש האגדי של בד בוי (הבושם לגברים) מעוצב בכרום בוהק, ומשדר אלגנטיות ויוקרה ללא מאמץ. הניחוח הוא של אשכולית, פלפל ירוק, ברגמוט, מרווה, קקאו, פולי טונקה ועץ. המחיר: גוד גירל - 470 שקל ל־80 מ"ל. בד בוי - 420 שקל ל־100 מ"ל.

קרולינה הררה - גוד גירל סופר סטאר (צילום: יח''צ)
קרולינה הררה - גוד גירל סופר סטאר (צילום: יח''צ)

קרולינה הררה בד בוי סופר סטאר (צילום: יח''צ)
קרולינה הררה בד בוי סופר סטאר (צילום: יח''צ)

THE ONE GOLD - דולצ'ה וגבאנה
צמד הניחוחות החדש לגבר ולאישה ממשיך את הליין המוכר עם ריחות חדשים ומתוחכמים המשדרים זוהר וכריזמה שאי אפשר לעמוד בפניה. הניחוח הנשי בתווים תוססים של פירות: מנדרינה איטלקית נוצצת ושזיף עסיסי, עם חריפות עדינה של פלפל ורוד, תמצית ורדים משולבת עם יסמין חושני ושושן העמק. תווי הבסיס מאופיינים בפצ'ולי מסתורי, השזור בתווים חלקים ומתוקים של וניל ומאסק לבן. הניחוח הגברי נפתח בשילובים של ברגמוט איטלקי ותפוז דם, עם נגיעות ג'ינג'ר אדום שמוסיף חריפות חמה לתווים העליונים של פירות ההדר. האנרגיה התוססת של ההדרים מתפתחת לניחוח גברי ועוצמתי בעזרת תווים של מרווה ארומטית ותמצית גרניום מצרי, בתוספת תווים חריפים של הל. פצ'ולי מסתורי מעניק לניחוח בסיס מפתה מאוד, אשר מאוזן על ידי ווטיבר ותווים עציים של ענבר. המחיר לאישה: 505 שקל ל־75 מ"ל, המחיר לגבר: 496 שקל ל־ 100 מ"ל.

בושם דולצ'ה וגבאנה the one  (צילום: יח''צ חו''ל)
בושם דולצ'ה וגבאנה the one (צילום: יח''צ חו''ל)

Ombré Leather של טום פורד יוניסקס
 גרסה פרחונית אינטנסיבית של הבושם המוכר, שקיבל הפעם נופך מסקרן בזכות המרכיבים. עור שחור וחם נמהל בפרחים ועצים ליצירת החושניות הבלתי מרוסנת של מערב ארה"ב. זאת' לצד תוספות מפתיעות כמו אבסולוט של עלי סיגליות, מעצימות את החותם העשיר של העור ומפיחות בו אוויר ירוק ועוצמתי המפנה מקום לחושניות אלגנטית. המארז החדש מושק בבקבוק זכוכית בשחור מט, עם לוחית עור טבעוני המתבלטת בלבן על הרקע השחור. מחיר לצרכן: 570 שקל ל־50 מ"ל.

טום פורד ombre leather  (צילום: יח''צ חו''ל)
טום פורד ombre leather (צילום: יח''צ חו''ל)

Super Gorgeous לאישה - מייקל קורס
המעצב מעצים את המין הנשי תוך שהוא נותן פרשנות חדשה לניחוח הפרחוני־עצי המקורי שלו עם השקת ניחוח נועז, חצוף ופראי, עשיר וחושני יותר מהמקור. בושם בעל סיומת מסקרנת, כמחווה לכל הנשים החזקות ונטולות הפחד שמעניקות לו השראה מדי יום. את הקמפיין מובילה השחקנית שרה סמפאיו, המגלמת את השמחה והביטחון של האישה שמותירה את חותמה ברחובות ניו יורק. מחיר: 399 שקל ל־100 מ"ל, 299 שקל ל־50 מ"ל.

סופר גורגס מייקל קורס  (צילום: יח''צ חו''ל)
סופר גורגס מייקל קורס (צילום: יח''צ חו''ל)

FUSION D'ISSEY לגבר - איסי מיאקי
איסי מיאקי מוציא בושם חדש לגבר, ומדגיש תווים עליונים הלקוחים מאור השמש וממינרלים מבעבעים. התווים התחתונים מגיעים מתבלינים חמים, ומשחקים משחק של חום וקור עם בקבוק הבושם הכחול והעוצמתי. המחיר: 309 שקל ל־100 מ"ל.

איסי מיאקי פיוז'ן דיסי  (צילום: יח''צ חו''ל)
איסי מיאקי פיוז'ן דיסי (צילום: יח''צ חו''ל)

סדרת הבשמים ורסאצ'ה אטלייה - יוניסקס
בית האופנה ורסאצ'ה מילאנו משיק את הליין היוקרתי החדש, שמורכב משישה ניחוחות יוניסקס - מרענן ועד ניחוחות פרחוניים ועציים. הניחוחות הקלים והרעננים נשמרים בבקבוקים שקופים, בעוד הניחוחות העזים יותר מתהדרים בבקבוקים שחורים ואלגנטיים. העיצוב נוצר בידי טכניקת פיתול זכוכית חדשנית, וששת הניחוחות מגלמים חומרי גלם איכותיים, טכניקות חדשניות, מלאכת יד ואת האסתטיקה המובהקת של אטלייה ורסאצ'ה. מחיר: 1,380 שקל ל־100 מ"ל.

ורסאצה אטליה סדרת בשמי יוניסקס (צילום: יח''צ חו''ל)
ורסאצה אטליה סדרת בשמי יוניסקס (צילום: יח''צ חו''ל)

SCANDAL לגבר - גוטייה
מותג האופנה והבישום גוטייה משיק את הבושם סנקדל לגבר. הניחוח מודרני, אוריינטלי ועצי מאוד. כנקודת ההתחלה בחרו יוצרי הניחוח ברעננות הנותנת "נוק־אאוט" של מרווה ומנדרינה, לאחר מכן, נחשפים למגע חושני עם מנת יתר של פולי טונקה, ולבסוף הרמוניה וטיבר גברי, כדי להכניס את הכוח התוסס של עץ טרי. עיצוב הבקבוק הוא מחווה למתאגרף בלתי מנוצח. הפקק, בצורת כתר מוזהב, לא משאיר מקום לספק מיהו מלך הזירה. מחיר מומלץ לצרכן: 400 שקל ל־100 מ"ל.

קניות אונליין, קניות ברשת (צילום: אינגאימג')
קניות אונליין, קניות ברשת (צילום: אינגאימג')

ניחוח האונליין

הקורונה שינתה כמעט כל היבט בחיינו, החל בעבודה, בפגישות ובלימודים ובחבישת מסכות וכלה בהרגלי הצריכה שלנו. כך היא גם האיצה והעצימה את השינוי בהרגלי הקנייה של הישראלים באחד המוצרים הפופולריים ביותר שאנו צורכים - בשמים.

התפתחות הטכנולוגיה ואתרי הסחר המרובים מאפשרת לקנות אונליין מגוון מוצרים כמעט בלתי מוגבל, ללא שעות פתיחה וסגירה, ממש כמו קניון שפתוח 24/7. גם סגירת נתב"ג לסירוגין בשל מגיפת הקורונה ומיעוט הטיסות היוצאות מהארץ הובילו לסגירה הרמטית של חנות ג'יימס ריצ'רדסון לתקופה של כ־13 חודשים רצופים, מה שהביא לירידה ניכרת בקניית בשמים בדיוטי פרי, שאומנם נפתח מחדש בהצלחה מרובה, אך עדיין סובל מהתנודתיות המאפיינת את ההחלטות על הגבלות הקורונה בענף התעופה.

אומנם בקנייה באינטרנט אי אפשר להריח את הבושם, היתרון המרכזי של החנויות הפיזיות, אך רוב האנשים רוכשים בשמים קבועים ומכירים את הריח שהם אוהבים, וכך היתרון הזה מצטמצם והופך למזערי לעומת חיסרון המחיר.

אתר הקניות LastPrice, שמציע מנעד רחב של מוצרים בקטגוריות שונות, בהן גם בשמים, מצביע על מגמה צרכנית ברורה בתחום. האתר החל למכור בשמים ב־2014, וכיום הוא מוכר יותר מ־1,500 סוגי בשמים. אשתקד, שנת הקורונה, נמכרו דרכו כ־9,000 בשמים, עלייה של 300% מהשנה הראשונה לפעילותו. בחצי השנה האחרונה (2021) נמכרו למעלה מ־6,000 בשמים, והיד עוד נטויה.

ליאור חמו, מנכ"ל אתר הקניות LastPrice: "הצרכנים יודעים מה הבשמים הקבועים שהם אוהבים, אין להם צורך להגיע פיזית לחנויות והם מעדיפים להזמין אונליין. זה מאפשר לנו להציע מגוון גדול יותר של סוגים במחירים הגיוניים, מה שלא תמיד קיים בחנויות המסורתיות".

עם זאת, התחרות על לב הצרכנים הישראלים היא גדולה. בענף הבשמים, שחקנים גדולים כמו המשביר לצרכן, דיוטי פרי, סופר־פארם, Be ו־KSP, המציעים את הבשמים במחירים אטרקטיביים למדי ומושכים את הצרכן הישראלי אליהם. לעומת זאת, מלבד יתרון המחיר של אתרי האונליין, זמני השילוח הצטמצמו בצורה ניכרת לעומת העבר. אם פעם היה צורך לחכות יותר מעשרה ימי עסקים מרגע ההזמנה ועד לקבלת החבילה, היום המשלוח מהיר בהרבה ולרוב תקבלו את ההזמנה בתוך 48 שעות מרגע הרכישה.