גם אם זה נשמע לכם מפתיע, בתקופה האחרונה אנחנו מזהים פריחה בטרנד היין בפחיות. היין, שנחשב למשקה איכותי וקלאסי, עובר בשנים מודרניזציה וכעת הוא נכנס גם לפחיות. כחלק מהשינויים שהעולם עובר עם נגיף הקורונה, והתנודתיות בין הבילויים האינטימיים לחיים המהירים והלחוצים, עלתה הדרישה למשקאות בפחית. כזאת שניתן לקרר במהירות, לקחת איתנו לטבע ולחופים. 

גלי פייגין ויעל לב, שעומדות מאחורי DeVine (www.devine.co.il  )- מיזם היין הראשון בישראל שהציע רכישה מקוונת של מנוי יין עד הבית, זיהו את הטרנד הלוהט וכעת עשו לו "עליה" לישראל תחת המותג: private beach. בפחיות ממתין לכם יין רוזה איטלקי מבעבע קלות עם תווים של תות ולימון חמצמץ. ניתן לרכוש במארז של רביעייה (69 שקל) או כיחידות (200 מ"ל לפחית 20 שקל) באתר החברה www.devine.co.il  ובמעדניות וחנויות יין נבחרות. 

פחיות יין private beach (צילום: גולי כהן)
פחיות יין private beach (צילום: גולי כהן)

חברת שקד הביאה לארץ את ZAI - מיזם איטלקי חדשני שמנגיש את היין לקהלים חדשים. לצורך כך נבחרו יינות המיוצרים מכרמים אורגניים באזור וונטו שבצפון איטליה. היינות נמכרים בפחיות של 250 מ"ל בעיצוב צבעוני והם מושלמים לשתייה בחוץ או סתם כשלא מתחשק לפתוח בקבוק שלם.

בארץ ניתן למצוא 4 סוגים ומיתוגים של פחיות היין של זאי: קורק בורג, מזן מוסקטו - מוסקטו ארומטי עם ניחוחות טרופיים; מיסטר באבל, מזן גלרה - יין מבעבע חצי מתוק; פי ג'יי ווייט, מזן פינו גריג'יו - יין לבן יבש, צעיר ופירותי; וליידי בלנדי, מזן מרלו וקברנה סוביניון - יין אדום יבש ופירותי. מחיר: 20 שקל לפחית, ומבצע של 4 פחיות ב-60 שקל. 

תכירו את MINE, מיזם ישראלי חדש שגם כן זיהה את המגמה החמה, ומציע שני סוגי יין מרעננים בפחית, בעיצוב עכשווי. MINE היא החברה הישראלית הראשונה שמפתחת מוצרי יין בפחית והוקמה ע״י היזמים רועי יצחקי, גל זוהר ואמנון אילוז. יצחקי הוא המייסד של יקב Tulip, אילוז הוא מומחה באסטרטגיית מותג והבעלים של משרד המיתוג  Re-Levant, וזוהר מחזיק בדיפלומות הגבוהות ביותר בתחום היין, הוא הבעלים והמנהל של השלוחה ישראלית של הבית ספר הבינלאומי המוביל בעולם לתחום היין והאלכוהול WSET.  

MINE מציעה יין כשר שמיוצר באיטליה מענבי פינו גריגי׳ו, בשתי פחיות לבחירה, יין לבן ויין רוזה, מבעבע קלות ומרענן. 

מחיר: 16-18 שקל, רביעיה: 60 שקל.

MINE (צילום: בן פלחוב)
MINE (צילום: בן פלחוב)

מאז הקורונה אפשר לראות עליה בצריכת משקאות אלכוהוליים וטרנד ה-RTD (READY TO DRINK) תופס תאוצה. לאחרונה תאגיד האלכוהול  BACARDIשתחתיו נמנים מותגי אלכוהול פרימיום כגון ג'ין ""BOMBAY SAPPHIRE ורום "BACARDI", משיקים שני קוקטיילים בפחיות: אחד של ג'ין בומביי טוניק והשני בקרדי מוחיטו. מחיר: 15 שקל לפחית.

מוחיטו וגין וטוניק של בקרדי (צילום: יח''צ)
מוחיטו וגין וטוניק של בקרדי (צילום: יח''צ)

חברת המשקאות המובילה הכרם חוגגת 100 שנים להיווסדה. כחלק מהחגיגות היא משיקה בירה חדשה, תולדה של שיתוף פעולה בין מבשלת נגב - למבשלה הדנית "מיקלר". במסגרת שיתוף הפעולה נולדה הבירה DESERT HAZE, שתשווק במהדורה מוגבלת. DESERT HAZE היא בירה בסגנון ניו אינגלנד פייל אייל. בירה בהירה, בעלת מרקם מעונן וקרמי וניחוחות של פירות טרופים. מחיר לפחית: 14 שקל.

DESERT HAZE (צילום: יח''צ)
DESERT HAZE (צילום: יח''צ)