מארז יוקרתי של שמפניה פומרי ברוט רויאל ממחוז שמפיין בצרפת
מארז בצבע כחול עם הדפס זהב שבתוכו שני גביעי שמפניה שמתאימה לליווי מנות פתיחה וארוחות מעודנות. המחיר: 199.90 שקל. להשיג בסניפי טיב טעם, בחנויות מקצועיות ובאתר חברת ישרקו.

מארז מהודר של יקב היוצר מסדרת ליריקה
סדרת הדגל הים־תיכונית של היקב. כלל היינות האדומים התיישנו 24 חודשים בחבית עץ אלון צרפתית. למארז מצורפים מלחייה ופלפלייה מהודרות מבית ארקוסטיל. המחיר: 269 שקל. להשיג בחנויות יין נבחרות ובבוטיק היין האינטרנטי של היקב. 

יקב היוצר 269 ש''ח  (צילום: יחצ)
יקב היוצר 269 ש''ח (צילום: יחצ)

מארזי ראש השנה - יאללה באסטה
מארזים המגיעים היישר משוק מחנה יהודה בירושלים ובהם יין מהרי ירושלים, עוגה בטעם מייפל, אגוזים וקינמון, דבש מפרחי איקליפטוס וכפית דבש מזכוכית, פרחי מאכל מהחממה של איתיאלה לשדרוג אינסטגרמי של מנות החג, מרקחת רימונים ואגוזים בעבודת יד, חלת חג עם דבש ושקדים מ"טלר" ומוצרים ייחודיים נוספים מדוכני השוק וממפעלי בוטיק ירושלמיים.

מארז קלאסי: 275 שקל. מארז פרימיום: 405 שקל. להשיג באתר השוק (מחנה יהודה).

יאללה באסטה שוק מחנה יהודה  (צילום: יחצ)
יאללה באסטה שוק מחנה יהודה (צילום: יחצ)

יקב טפרברג
קולקציה חדשה של מבחר מארזי שי מהודרים בשילוב יין. לצד המארזים הקלאסיים, המגיעים בצירוף כוסות יין יוקרתיות, מציע יקב טפרברג מגוון מארזים המשלבים אביזרים נלווים להשלמת החוויה כמו רמקול בלוטות' איכותי במארז INSPIRE, המכיל גם בקבוק רוסאן עם פרנץ' קולומבר וויונייה ובקבוק קברנה סוביניון עם מרלו. המחיר המומלץ לצרכן:  160 שקל. להשיג בחנויות היין המובחרות ובחנויות המתמחות.

מהדורת החג של Celebrations Bottle  
בקבוק חגיגי עם מגוון חטיפים מוקטנים של חברת מרס באריזה בדמות בקבוק שמפניה. תחליף מרענן לבונבוניירה המסורתית למארחים.  מחיר: 40 שקל. להשיג ברשתות השיווק ובסניפי הפארם.

celebrations bottle בקבוק סלבריישן  (צילום: יחצ מרס ישראל)
celebrations bottle בקבוק סלבריישן (צילום: יחצ מרס ישראל)

חוויית התה של  TLAB
מותג הקונספט של ויסוצקי מציע קולקציה הכוללת מוצרים איכותיים ופריטים ייחודיים של עיצוב וקיימות, בכללם תערובות תה מובחרות מרחבי העולם, כלים ואביזרים מעוצבים. להשיג באתר tlab.co.il ובחנות הקונספט ברחוב החשמונאים 103, תל אביב.

יקבי כרמל
מארזי חג מהסדרה האזורית APPELATION. מארז לדוגמה מכיל שני יינות - קברנה סוביניון 2018, יין אדום יבש, וגוורצטרמינר 2019, יין לבן חצי יבש - ובוצ'ר עץ מהודר. המחיר: 140 שקל. להשיג בחנויות היין והאלכוהול.

מארז הסדרה האזורית של יקבי כרמל. מחיר 140 ש''ח (צילום: איל קרן)
מארז הסדרה האזורית של יקבי כרמל. מחיר 140 ש''ח (צילום: איל קרן)

מארז בישולים - רשת יין בעיר
המארז מכיל ממרח קרם ארטישוק וממרח עגבניות מיובשות, שמן זית כתית "גורמה בעיר" ובקבוק בן חיים טנור - יין אדום יבש ועוצמתי עם ארומה עשירה וטעמים שופעים של פרי בשל. המחיר: 219 שקל. להשיג ברשת יין בעיר ובאתר החברה.

מארז בישולים - יין בעיר (צילום: איה וינד)
מארז בישולים - יין בעיר (צילום: איה וינד)

מארז Always Optimistic Medium - מקס ברנר
המארז מכיל פקאן סיני עטוף בנוגט ובאבקת קקאו, שוקולד לבן במילוי קרם אגוזי לוז, שברי ופל ושבבי קרמל, דפי שוקולד חלב, קוביות שוקולד מריר מוקצף מגולגלות באבקת קקאו, שוקולד חלב ממולא בנוגט ומגולגל בשקדים קלויים וממרח אגוזי לוז עם קקאו. המחיר: 206 שקל. להשיג בחנויות הרשת ובאתר.החברה.

מארז מקס ברנר לחגים 206 ש''ח (צילום: יחצ)
מארז מקס ברנר לחגים 206 ש''ח (צילום: יחצ)

CoffeeBox - הערכה לאוהבי הקפה האיכותי
מארז שמגיע מבית הקלייה HAUSBRANDT באיטליה, הכולל  30 קפסולות למכונת נספרסו מסדרת הגורמה fully Intenso, שתי כוסות אספרסו מזכוכית וכפית מוזהבת מתוך קולקציית Chateau (מהדורה המוגבלת) מבית LOVERAMICS, המחיר: 189 שקל, כולל משלוח עד הבית. להשיג באתר LOVERAMICS.

מארז "לחיי הטבע" - יקב תבור
מארז מעוצב המכיל שני בקבוקי יין, אדום ולבן: שרדונה מסדרת אדמה ו־eco אדום וכן שתי כוסות יין ללא רגל, בעיטור לוגו התנשמת של היקב. המחיר: 145 שקל. את המארז אפשר להשיג בחנויות יין נבחרות וכן במרכז המבקרים של יקב תבור.

Galilee Flower Basket - סל שוק של "דרך הטנא":
הסל מכיל יין אדום של יקב שאטו דה גלילי, קופסת דובשניות של תושה בייקרי, סימן חג היישר מהשוק לבחירה - תפוח/רימון/דלעת ערמונים - זר עדעד לבן וגלויה מעוצבת של דרך הטנא. המחיר: 190 שקל. את הסל ומארזים נוספים אפשר למצוא באתר החברה.

מארז דרך הטנא (צילום: יחצ)
מארז דרך הטנא (צילום: יחצ)

ראש השנה קרב ובא, ואיתו גם הזמן להכיר תודה לאנשים האהובים בחיינו - למשפחה, לחברים ולמארחים שטורחים על ארוחת החג המפוארת. מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME בדקה את הרגלי הענקת המתנות של הישראלים לקראת השנה החדשה.

מהמחקר החדש עולה כי בשנים האחרונות נראית מגמת עלייה בסכומים שהישראלים משקיעים במתנות חג. הסכום הממוצע המוקדש למתנת ראש השנה עומד על 336 שקל, עלייה של 5% ביחס לסכום שהשקיעו הישראלים במתנה לקרוביהם בשנה שעברה.

הפופולריות ביותר
מהמחקר עולה כי יותר משליש מלקוחות החברה (36%), מפנקים את אהוביהם בגיפטקארד קולינרי חווייתי המשלב מגוון סדנאות בישול ואפייה וארוחות במסעדות מובחרות בפריסה ארצית. אחרי מסעדות השף מככבת קטגוריית BUYME TOTA, המעניקה מתנות בתחום האופנה והלייפסטייל. 29% מהלקוחות מעניקים לקרוביהם כמתנה לחג חוויית שופינג במותגי אופנה מובילים כדי שיוכלו לחדש את המלתחה שלהם, כנהוג בחג.

עלייה מפתיעה נרשמה בתחום הכושר והבריאות, ונוצר ביקוש רב למתנות מתחום הסדנאות לבריאות הגוף והנפש. 14% בוחרים להעניק למארחים, למשפחה ולחברים הזדמנות להכיר תחביב ספורטיבי או Wellness כגון מנוי לחדר כושר, סדנת ניקוי רעלים, שיעורי יוגה, גלישה ועוד. 12% ממעניקי המתנות מפרגנים לקרוביהם בימים מרגיעים ומפנקים במרכזי ספא. ובמקום האחרון במדד הפופולריות נמצאות המתנות מתחום הפנאי, התרבות והבידור, ו־9% בוחרים בגיפטקארד להופעות, לסרטים, להצגות ולאירועי תרבות שונים.

דרור בלומנטל, סמנכ"ל אי קומרס ב־BUYME: "המתנות למשפחה, לחברים ובעיקר למארחים בראש השנה כבר מזמן הפכו לחלק ממנהגי החג החשובים, ולא לחינם ההשקעה במתנות הללו הולכת וגדלה מדי שנה. גם בשנה האחרונה הרחיבה BUYME את היצע המתנות כדי שיתכתבו עם הטרנדים החמים בשוק: מגוון עשיר של מסעדות שף, סיורי יקבים, מתנות מתחום בריאות הגוף והנפש ועוד. אנו שמחים לראות כי הביקוש הגובר והנסיקה ברכישת מתנות בקטגוריות אלו כחלק ממתנות החג מאפשרים לפנק את היקרים בחוויות ייחודיות ומהנות, כאלה שיאפשרו למקבל להתחיל את השנה בחיוך ובטעם של עוד".

מי קונה יותר?
מתוך כלל רוכשי המתנות שיעור הנשים גבוה משל הגברים ועומד על 57%. עם זאת, הגברים, שאחראים על 43% מסך רכישות המתנות, נוהגים להעניק מתנות בסכומים גבוהים יותר.

באילו גילים קונים הכי הרבה מתנות?

קבוצת הגיל שרכשה השנה הכי הרבה מתנות חג היא 35־44, עם 34% מהרכישות. המפנקים ביותר אחריה שייכים לקבוצת הגיל 25־34, עם 30% מסך הרכישות. 22% נוספים שייכים לקבוצת הגיל 45־54. השנה נצפתה עלייה ברכישות בקרב קבוצת הגיל של בני 55 ומעלה, עם 8% מהרכישות (עלייה של 2% משנה שעברה). ובמקום האחרון, החבר'ה הצעירים מקבוצת הגיל 18־24 שמייצגים 6% מרוכשי מתנות החג השנה.

רוצה לנסוע לטבריה?
כמדי חג, BUYME מציגה גם את מפת מתנות החג המפתיעה. שתי הערים שתפסו את המקומות הראשונים שמרו על מיקומן בצמרת המשקיענים: המארחים ההרצלייניים והתל אביבים ייהנו השנה מהמתנות המפנקות ביותר, בשווי ממוצע של 352 שקל ו־347 שקל בהתאמה. למקום האחרון מבין הערים שנדגמו הגיעה טבריה, עם שווי ממוצע של 303 שקל למתנת חג.