עונת החתונות 2021 בשיאה והמקרר כבר מלא בהזמנות שבקרוב יהפכו למגנטים. אלא שלצד השאלה המסורתית שמלווה כל הזמנה: כמה לתת? הצטרפה בשנים האחרונות שאלה חדשה: מה לתת? בנוסף לצ'ק באירוע עצמו או מתנה מאלו שלא נכחו באירוע ומפנקים מרחוק, הישראלים מעניקים מתנות שהן חוויות כדי שהזוגות הצעירים יפתחו את החיים המשותפים עם זיכרון מתוק. מחקר חדש שביצעה מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME בדק ומצא מהי המתנה הפופולארית ביותר; באיזו עיר מפנקים בסכום הגבוה ביותר ומהי המתנה המקורית ביותר שהוענקה לזוג הטרי.

על פי פלטפורמת המתנות BUYME, בעוד שבשנה שעברה שווי המתנה עמד על 350 שקל בממוצע (באירועים המצומצמים שהתקיימו), עונת החתונות הנוכחית מראה עלייה משמעותית של כ-25% בהשוואה לשנה שעברה, ועלייה של 5% מהמתנות שניתנו לפני פרוץ הקורונה, עם שווי של 439 שקלים.

הישראלים בוחרים בחוויות

השנה בחרו האורחים להתמקד במתנות חווייתיות כאשר 28% מהמתנות שהוענקו לזוג הטרי היו נופש במלונות וזמן מרגיע ומפנק אשר משלב טיפולי ספא. 28% נוספים מהמתנות כללו מתנות קולינריות בהן מסעדות יוקרה ושף; 21% סדנאות וחוויות זוגיות; 17% מהאורחים שולחים את החתן והכלה לחוויות פנאי כמו הופעות והצגות. בקטגוריה הקטנה ביותר - 6% מהמתנות מהן יוכלו הזוג ליהנות הינן מתנות מעולמות האופנה, הטיפוח והלבשת הבית. 

תומר כהן, מנכ"ל BUYME: " אנו רואים ב BUYME כי במהלך השנתיים האחרונות בכלל ולאחר שנה בה רוב הבילויים היו בין כותלי הבית בפרט, המגמה של הענקת מתנה חווייתית הולכת וצוברת תאוצה. היום אנחנו רואים טרנד חדש לחלוטין – בעיקר החברים ובני המשפחה של הזוג הצעיר מעניקים מתנה שהזוג יוכל ליהנות ולהתרגש ממנה, ובעיקר – לזכור אותה כמיוחדת."

רוב המתנות שהוענקו לזוג החדש הינן מתנות מאורח אחד (81%) שהגיע לאירוע או שבחר לפנק מרחוק, ורצה להעניק מתנה מיוחדת ואישית לחתן ולכלה. 19% מהמתנות הינן מתנות מקבוצות משותפות, בין אם מספר חברים שהתאגדו יחד או בין אם מספר בני משפחה.

מאיזו עיר מגיעים האורחים המפנקים ביותר?

לפי BUYME, האורחים מאזור תל אביב יעניקו מתנת חתונה בסכום ממוצע של 481 שקל  לאורח או קבוצת אורחים. מיד לאחר מכן נמצאות הרצליה (473 שקל ), חיפה (470 שקל ), ירושלים (431 שקל ), ראשון לציון (420 שקל ) ולבסוף באר שבע עם שווי מתנה ממוצע בגובה 404 שקל .

הגיל משפיע

לפי המחקר של BUYME, גיל נותן המתנה משפיע הן על שווי המתנה שייתן לזוג החדש והן על סוג המתנה. כך עולה כי בני ה 65+ מפנקים במתנה היקרה ביותר, עם שווי ממוצע של 471 שקל  למתנה ומתוך קטגוריית הנופש והספא. לאחר מכן בני ה 35-64 עם שווי מתנה ממוצעת של 441 שקל  ומתנה מקטגוריית החוויות הזוגיות, בני ה 28-34 עם שווי ממוצע למתנה של 432 שקל  בתחום המסעדות והחוויות הקולינריות. ובמקום האחרון, בני ה 22-27 עם שווי מתנה ממוצע של 391 שקל  ומתחום הפנאי.

המיוחדים ביותר

המתנה היקרה ביותר שהוענקה לזוג הינה חופשה במלון בישראל, כולל טיפולי ספא בשווי 5,400 שקל . המתנות שזכו בתואר המתנות המקוריות ביותר הינן צניחה חופשית לזוג וגיפטקארד BUYME CHEF בשווי 4,000 שקל  למימוש במסעדות יוקרה.