ניהול מוניטין עם חברת בסט לינקס

ניהול מוניטין הוא אחד הכלים החשובים ביותר עבור העסק שלכם. ניהול מוניטין לקוי יכול לגרום לעסק שלכם להיפגע בצורה קריטית

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
ניהול מוניטין לעסק שלכם- כל מה שצריך לדעת
ניהול מוניטין לעסק שלכם- כל מה שצריך לדעת | צילום: FREEPIK

היום כמעט כל לקוח שמגיע אליכם עשה מחקר ארוך מאוד, קרא את כל הביקורות הכתובות בגוגל עליכם, ורק לאחר מכן בחר להגיע אלכם. אם מגיעים אליכם היום 10 לקוחות ביום, עם מוניטין חיובי תוכלו להכפיל את כמות הלקוחות. מצד שני, כאשר יש מוניטין שלילי מספר הלקוחות במקרה הטוב יתחלק לשניים. סביר להניח שמי שמגיע אליכם לא קרא את הביקורות. יש חברות מקצועיות אשר מתמחות בניהול מוניטין לעסקים, המטרה שלהם היא לשמור את תדמית העסק וניהול נכון של אסטרטגיית השיווק שלכם.

ניהול מוניטין חייב להתבצע על ידי אנשי מקצוע, יש מחשבה רבה שיש לקחת בחשבון בכל צעד. ניהול מוניטין הוא לקרוא את התגובות הרלוונטיות מהלקוחות ולדעת לפעול בהתאם. מבעד לכך, אנו צריכים לראות כיצד הפן השיווקי משפיע על המקום שלנו במנוע החיפוש, ובמקרה הצורך לשנות את אסטרטגיית השיווק. גם אם המוניטין שלנו חיובי חובה עלינו לדעת לשמור עליו לאורך זמן, תמיד יש מקום לשיפור.

הטעות הנפוצה ביותר של בתי עסק רבים הוא להגיב על הביקורת השלילית. כאשר בעל העסק בעצמו מגיב על הביקורת השלילית הוא אוטומטית פועל מתוך מגננה רגשית, את שאר הלקוחות זה לאו דווקא מספק. עדיף לשתוק מאשר להיכנס לעימות עם הלקוח בפורומים השונים.

דרך הפעולה הזאת מחייבת אותנו להיעזר באנשי מקצוע מהשורה הראשונה. חברת ניהול מוניטין מקצועית תשתמש בדרכי קידום על מנת להבטיח הדחקה של הביקורת השלילית בשלל ביקורות חיוביות. כמו כן, אותה חברה צריכה לדעת מהם מילות המפתח לדוגמא אשר יכוונו את הקהל שלכם לביקורת השלילית, להשתמש באותן מילות מפתח כדי ליצור מוניטין חיובי אשר יכסה את הביקורת השלילית.

עם זאת, אנחנו נכנסים לקונפליקט קטן. הלקוח יכול לשאול את עצמו למה בעל העסק לא ענה לביקורת השלילית? מכירים את המונח "שתיקה כהסכמה"? אנחנו לא רוצים שזה יתפרש לכיוון הזה. לכן, אמנם לא מומלץ לכתוב תגובה לביקורת שלילית, אבל לפעמים אנחנו נהיה חייבים לשמור על שמנו הטוב. את התגובה נעשה באופן מסביר פנים, מבין, ואף נציע לאותו לקוח פיצוי או שיחת הבהרה. ככה שאר הלקוחות יראו אותנו באופן חיובי, הביקורת השלילית דווקא הוציאה אותנו באור טוב.

כמו כן, עליכם לבדוק תמיד האם האסטרטגיה שלכם עובדת, ואם לא, היכן ניתן לשפר אותה? יש רבדים שונים שקשורים בניהול מוניטין. לעיתים לא תקבלו אף פידבק, האם זה טוב כל עוד לא קיבלנו ביקורת שלילית? לפעמים כשאין ביקורת בכלל זה יכול להיות גרוע יותר… דבר ראשון שלקוחות מחפשים הוא ביקורות, ביקורות רלוונטיות וספציפיות. ביקורות כמו "אחלה שירות" יכולות להיות מאוד נחמדות, אבל הן ישארו רק בגדר נחמדות. אנחנו רוצים לגרום ללקוחות שלנו להגיב באופן ספציפי "המטאטא שקניתי מיוסי עובד בצורה מושלמת, והמחיר שלו רק 12 שקלים, שירות מדהים". ככל שהביקורת יותר אמינה היא תגרום ללקוחות נוספים להגיע.

אנו מספקים מוניטין חיובי בכתיבת תוכן איכותי אשר דרכו גם נקדם את עצמו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש. כדי לעשות זאת נכון עלינו למקד את האלגוריתם של מנועי החיפוש בדרך בה הלקוחות ימצאו אותנו בהקשר של ביקורות ומאמרים חיוביים. ניתן לפעול בזירות שונות, אבל חשוב להיות ממוקדים. עדיף שתפעלו בשתי זירות בה יש לכם יותר לקוחות פוטנציאלים ותספקו תוכן איכותי, מאשר שתתפזרו והתוכן שלכם יהיה רדוד.

תגיות:
אסטרטגיית שיווק
/
ניהול מוניטין
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף