עמותת "אחת מתשע" מסייעת לנשים חולות סרטן השד וקרוביהן מאז הקמתה בשנת 1994. העמותה מעניקה תמיכה באמצעות מתנדבות שהחלימו מסרטן השד, לצד תמיכה רגשית על ידי אנשי מקצוע במסלולי ליווי לנשים שחלו בסרטן השד ולבני משפחותיהן. העמותה, שפועלת ללא כוונת רווח, אינה נתמכת על ידי הממשלה ומתקיימת מתרומות בלבד, ובמסגרת פעילותה היא עוסקת בקידום המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם ופועלת בארגונים, מרכזים קהילתיים, עם קופות החולים ומול אנשים פרטיים. היא מקיימת פעילויות הסברה ומהלכים תקשורתיים להעלאת המודעות לגילוי מוקדם למחלה, מסייעת במידע ובמיצוי זכויות ומקדמת ללא הרף, שינויי חקיקה.  

סיגל רצין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע": "סרטן השד הוא הגורם השכיח ביותר בישראל לתמותת נשים צעירות. בכל שנה מאובחנות 5,500 חולות חדשות, כלומר אחת מכל שמונה נשים עלולה לחלות בסרטן השד במהלך חייה, כשרובן המכריע לא משתייכות לקבוצת סיכון כלשהי. אחוז גבוה מהחולות הן מתחת לגיל 50 וזו הסיבה שאנחנו קוראות לנשים ללכת להיבדק כבר מגיל 30. זו השנה השלישית שאנו מגישות בקשה לסל הבריאות להוריד את גיל הממוגרפיה מ־50 ל־40, וזאת כדי להציל עוד חיים".

במשך השנים זכתה "אחת מתשע" בפרסים ותעודות הוקרה רבים על פעילותה להעלאת המודעות לסרטן השד, הקמפיין להכללת תרופות מצילות חיים בסל התרופות, ויצירת רשת תמיכה לנשים המתמודדות עם סרטן השד.

עמותת "אחת מתשע" קוראת לנשים החל מגיל 30 לקחת אחריות על גופן, לגלות ערנות ולגשת להיבדק אצל כירורג שד. ממגיל 40, מעודדת העמותה את הנשים לבקש הפניה לבדיקת ממוגרפיה. דף מידע באתר - "איפה ניתן להיבדק" 


"את" לבני נשים תתרום

2 שקלים על כל קנייה לעמותת "אחת מתשע" בכל רכישה שתתבצע באתר ובחנויות הרשת למשך כל חודש אוקטובר ונוסף לכך תציע מבצעים לחודש זה בלבד: מבחר תחתונים 2+1, תחתונים וגופיות ללא תפר 4 ב־100 שקל , 40% הנחה על חזיות מהמותגים המובילים בעולם, חזיות תומכות ומעצבות ב־99 שקל ומחטבים ב־25% הנחה. ניתן להשיג ב־18 סניפי הרשת באתר האונליין "את" לבני נשים.

"כתר" במהדורה מיוחדת של הכיסאות

הוורודים שיוצרו בשיתוף עמותת "אחת מתשע". כל ההכנסות קודש לעמותה ולקידום גילוי מוקדם של סרטן השד. מטרת המהלך היא לעורר ולעודד שיח המקדם את ערכי הבריאות, המעורבות החברתית והמוטיבציה בקרב נשים להקדים ולהיבדק. המחיר: 29.90 שקל. הכיסאות ימכרו ברשת חנויות כתר בפריסה ארצית ובאתר החברה.

כסאות כתר  (צילום: ינאי יחיאל)
כסאות כתר (צילום: ינאי יחיאל)


קבוצת החברות אסתי לאודר

"הספר הוורוד של שמחת החיים", ספר מתכונים וסיפורי מטבח בהשראת סיפורה המשפחתי של מירי מורד (בליש) ז"ל, שחלתה בסרטן השד והותירה אחריה מורשת קולינרית ביתית עשירה. לספר גויסו מיטב השפים ומשפיעני האוכל של ישראל שהעניקו פרשנות קולינרית אישית למתכוניה של מירי. הספר יימכר במהלך חודש אוקטובר בגרסה דיגיטלית באתר e-vrit בעלות של 9.90 שקל בלבד. כל הרווחים ממכירת הספר ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן לטובת מחקר סרטן השד והעלאת המודעות לבדיקה מוקדמת.

הרשת לטיפוח הגוף Laline

משיקה מוצר ייעודי שנועד לסייע בהעלאת המודעות למחלה ולחשיבות הגילוי המוקדם שלה. זהו תיק בד 100% כותנה, בשילוב סרט ורוד ותג, הכולל מידע על שגרת הבדיקות המומלצת לנשים (אותו ניתן להסיר ולשמור בארנק), שיזכיר ללכת להיבדק. המחיר: 19.90 שקל. המוצר יימכר בחנויות הרשת במהלך כל חודש אוקטובר.

polo ralph lauren (צילום: יחצ)
polo ralph lauren (צילום: יחצ)


רשת גולדה משיקה

טעם ייחודי בצבע ורוד הטעם החדש, pink berries & white chocolate, גלידת שמנת שוקולד לבן ודומדמניות, יימכר בסניפי הרשת למשך עשרה ימים בחודש אוקטובר, ו־10% מהכנסותיו יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע". שיתוף הפעולה עם העמותה ייתמך בקמפיין תקשורתי תחת המסר "הכדור בידיים שלך" ויתוקשר גם בסניפי הרשת. המחיר לכדור: 18 שקל. הגלידה תהיה זמינה בסניפי הרשת עד לתאריך 24.10.

המעצבת אתי וקניון עופר רמת אביב עם שרשרת לתרומה המעצבת פותחת לראשונה חנות פופ אפ של המותג COCONUT LOVE

בקניון עופר רמת אביב, שבה ניתן לרכוש שרשרת אחת (מבין ארבעה דגמים שונים) ב־19 שקל בלבד, כאשר ההכנסות יועברו לפעילות "אחת מתשע". המחיר לשרשרת התרומה: 19 שקל.  ניתן להשיג בחנות הפופ אפ הממוקמת בקניון עופר רמת אביב בקומת הכניסה. החנות תפעל בין התאריכים 20.10־3.11.


ראלף לורן עם קולקציית  PINK PONY

לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, החל בחודש אוקטובר משיק המותג ראלף לורן (זו השנה ה־21) את קולקציית הקפסולה PINK PONY המוקדשת למלחמה בסרטן. ההכנסות ממכירת הפריטים בישראל יועברו כתרומה לעמותת "אחת מתשע". טווח המחירים לפריטי הקולקציה: 299־699 שקל. הפריטים יימכרו בחנות המותג בקניון רמת אביב ובאתר פקטורי 54.

בית המותגים האקולוגיים "אורגניקזון"

בפרויקט תרומה סביב המוצרים הוורודים. במסגרת זו 10% מההכנסות יועברו לטובת עמותת "אחת מתשע". הפעילות תיערך באתר "בשבילנו - מוצרים טבעיים באהבה",  במהלך כל חודש אוקטובר. לכבוד פרויקט זה, יעוצב האתר מחדש בצבע הורוד, ויציע פעילות חד־פעמית על 12 מוצרים ורודים. מבין המוצרים הוורודים של המותג ecoLove שימכרו במסגרת זו: שמפו, מרכך, סבון גוף, סבון שמן זית אורגני, קרם ידיים, קרם גוף לעור יבש. כמו כן  סוכריות אורגניות בטעם פירות אדומים, מוצרי היגיינה נשית וכיס נשנושים. 

בית המותגים האקולוגיים ''אורגניקזון'' (צילום: יח''צ)
בית המותגים האקולוגיים ''אורגניקזון'' (צילום: יח''צ)



תאגיד הקוסמטיקה של חוה זינגבוים

יעניק 15% הנחה לבדיקת סקר במרכז לאבחון ומניעת סרטן בראשותו של פרופ' נדיר ארבר.  זינגבוים: "בוקר אחד לפני עשור, החלטתי להיבדק, בלי סימנים מוקדמים, בלי גנטיקה, בלי היסטוריה משפחתית. הייתי צעירה והרגשתי נפלא. באותו יום שמעתי על הגילוי המוקדם שמציל חיים, והציל גם את חיי". את ההטבה לבדיקה ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות המורשות בשיטת חוה זינגבוים. לרשימה המלאה ופרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר החברה.


בית החולים רפאל - שרשרת המסמלת ניצחון על המחלה

השרשרת מעוצבת על ידי היזמית, אשת התקשורת ומעצבת התכשיטים טל מן, ושליש מההכנסות ייתרמו לטובת פעילות עמותת "גמאני" הפועלת לקידום נושא המודעות וגילוי מוקדם לסרטנים נשיים. השרשרת עשויה מכסף סטרלינג 925 בציפוי זהב איכותי 18 קארט ולה תליון עגול הנושא את המילה FREE, המסמלת את הניצחון על המחלה, ההחלמה והחופש לחיות. את השרשרת ניתן לרכוש באתר של טל מן.

שרשרת פרי - טל מן ומרכז בריאות רפאל (צילום: יחצ)
שרשרת פרי - טל מן ומרכז בריאות רפאל (צילום: יחצ)



קופסת ההפתעות OH!BOX


למען עתיד ורוד יותר, הקופסה של אתר המותג האינדי OHGLOW, הוקדשה כולה להעלאת המודעות לסרטן השד ולחשיבות הבדיקות התקופתיות. קופסת ההפתעה (ששווייה למעלה מ־700 שקל) תכיל תכשירים מעולם הטיפוח בגדלים מלאים של מותגים יוקרתיים מהאתר המיובאים בלעדית לישראל. הקופסה מעוצבת בהשראת סמלי סרטן השד, עם הסרט שמזוהה עם המחלה ומדבקת זיהוי לטובת עידוד בדיקה מוקדמת. המחיר: 199 שקל. ניתן להשיג בלעדית באתר החברה.

קופסת ההפתעות (צילום: יח''צ)
קופסת ההפתעות (צילום: יח''צ)

צילומים: יח"צ,אינג אימג, my social, דניאל קמינסקי, ינאי יחיאל, יח"צ חו"ל, vipdesgin