למה עכברים וחולדות מהווים בעיה?
גם מי שמכיר בזכותם של בעלי חיים אחרים לחיות על פני כדור הארץ מעדיף את העכברים והחולדות הרחק מהבתים, המשרדים, המסעדות, החנויות ושאר המקומות שבהם נמצאים בני אדם. סיבה אחת לכך היא שעכברים עלולים להפיץ מחלות ובפרט לפטוספירוזיס וכן את נגיף ההאנטה שגורם לפגיעה בריאות ובכליות. לחולדות יש מוניטין גרוע משום שלפני כמה מאות שנים הן היו אחראיות להפצת מחלת הדבר. כיום סכנת העברת המחלות מחולדות פחותה, אבל מצד שני כשהן מרגישות מאוימות הן עלולות לנשוך - ומאחר שהשיניים שלהן חדות התוצאה יכולה להיות מאוד לא נעימה.

בנוסף מכרסמים שנכנסים לדירה או לעסק עלולים להזיק למזון ולגרום לנזק כספי. בבתי עסק בתחום המזון נוכחות של עכבר או חולדה עלולה להרחיק לקוחות ואף להוביל לשלילת רישיון העסק לפרק זמן מסוים. בהתאם כשיש מכרסם בבית, בחנות, במפעל, בבית הקפה או במשרד, חשוב להזמין מיד לוכד עכברים וחולדות עם ניסיון רב.

איך יודעים שיש עכבר או חולדה בבית או בעסק?
אם ראיתם במו עיניכם עכבר או חולדה, מן הסתם ברור לגמרי שנדרשת הזמנת לוכד מיומן. חשוב להדגיש שהתקווה שהמכרסמים ייעלמו מעצמם אף פעם לא מתממשת ולמעשה הבעיה עלולה אף להחמיר אם המכרסמים יתרבו.

גם אם לא נתקלתם במכרסם אבל יש סימנים שמעידים על סבירות גבוהה לנוכחות של עכבר או חולדה אצלכם, מומלץ לפנות לאיש מקצוע בתחום. הסימנים הנפוצים ביותר הם:

  • סימני שיניים על מזון - מאכלים שנשארו חשופים מושכים אליהם מכרסמים, ואלה ישאירו סימני שיניים. מזון חשוף הוא הסיבה מספר אחת להגעת עכברים וחולדות אל המקומות שבהם נמצאים בני אדם, ולכן כשמקפידים לא לעשות זאת, פוחת הסיכוי שתמצאו אצלכם בבית או בעסק מכרסם לא רצוי.
  • סימני כרסום במקומות אחרים - עכברים חייבים לחדד את השיניים שלהם באופן קבוע. בהתאם אם יש לכם עכבר בבית ייתכן שתיתקלו בסימני כרסום בכבלים חשמליים ובמקומות נוספים.
  • גללים - צואת עכברים נראית כמו גרגרי אורז כהים. צואת חולדות נראית כמו חרצני זיתים בגוון שחור. כמות הגללים היא אינדיקציה לכמות המכרסמים שמתארחים אצלכם.
  • הפרשות שומניות - בעיקר לאורך קירות. גם העכברים וגם החולדות הם בעלי חיים אינטליגנטיים מאוד שיודעים שכדאי להם להיזהר מבני אדם. בהתאם נתיבי התנועה שלהם הם אלה שמבטיחים מינימום חשיפה, ובנוסף במרבית המקרים הם יעדיפו לצאת מהמחבוא שלהם בשעות הלילה.

איפה מתחבאים עכברים וחולדות?
הסיבה לכך שנדרשת פנייה לחברה עם ניסיון בלכידה של מכרסמים היא השרדנות שלהם, וליתר דיוק השילוב של האינטליגנציה הגבוהה של העכברים והחולדות עם הרצון הטבעי שלהם לחיות. המכרסמים יודעים למצוא מקומות מסתור שרק אנשי מקצוע עם ניסיון רב יודעים לאתר, כשבין האפשרויות תעלות המזגן, סדקים זעירים בקירות, ארונות המטבח, האזור שמאחורי המקרר, מרפסות שירות ובפרט כאלה שיש בהן בלגן ועוד.

כיצד מתבצעת לכידה של חולדה?
לכידת חולדה עשויה להתבצע ביד או באמצעות מוט מיוחד, ולחילופין ישתמש איש המקצוע במלכודת. שתי האופציות הראשונות ניתנות ליישום במקרים שבהם ניתן לראות את החולדה ויש גישה אליה. לוכד מנוסה יצליח להתקרב אל החולדה מבלי שהיא תברח, וכמובן שהוא ייעזר בציוד מגן ובפרט כפפות עבות על-מנת לא להינשך.

כשאי אפשר לבצע לכידה מידית, האסטרטגיה היא פיזור מלכודות בנקודות שבהן החולדה עוברת. בחירת המיקומים מחייבת ניסיון, וזאת משום שכאמור לחולדות יש אינטליגנציה גבוהה ולכן הן יכולות גם להתחמק ממלכודות שהונחו באופן חובבני.

כיצד מתבצעת הדברת עכברים?
במרבית המקרים גם הדברת עכברים בבית ובגינה מבוססת על מלכודות. רעל עכברים עלול להיות לא יעיל משום שלפחות חלק מהם יבינו שמדובר ברעל וייזהרו ממנו. בנוסף הרעל לא פועל באופן מידי ולכן התוצאה של הרעלת עכבר עלולה להיות גופה שמוטלת במקום נסתר מהעין או כזה שאין גישה אליו - וגופה שנרקבת אט אט הופכת עד מהרה למפגע תברואתי חמור.

מעבר לכך, הרעלה של עכברים או חולדות עלולה לייצר שרשרת הרעלות שתפגע בבעלי חיים נוספים - חתולי רחוב, כלבים שעוברים בסביבה, ציפורים ועוד - ולכן מומלצת האופציה של לכידה.

לכידת עכברים בזמן קצר ככל האפשר
לכידת עכברים אפשרית באמצעות מספר סוגי מלכודות. ישנן מלכודות קפיץ שממיתות את המכרסם באמצעות הטחת קפיץ רב עוצמה בגופו הקטן, סוג אחר הוא מלכודת חשמלית שגם היא הורגת את העכבר או החולדה וזאת באמצעות זרם חשמלי, אופציה שלישית היא מלכודות דבק אולם זהו פתרון אכזרי שגורם לעכבר לגסוס במשך זמן רב ובייסורים קשים.

פתרון הומאני הוא מלכודת כלוב. כשעכבר או חולדה נלכדים במלכודת מסוג זה, הם נשארים בחיים - והלוכד יכול לשחרר אותם בשטח פתוח הרחק מהבתים והעסקים. בדרך זו המכרסם יכול לחיות בטבע ובני האדם לא סובלים מנוכחותו.

זמינות גבוהה ומקסימום אחוזי הצלחה
אחד הפרמטרים החשובים לשירות לכידת עכברים וחולדות איכותי במיוחד הוא הגעה מהירה. חברת הלוכד מתאפיינת בזמינות גבוהה ובהתנהלות יעילה, ובהתאם יכולה להציע לוכד עכברים שזמין בכל שעה. סיבה טובה נוספת לפנות לחברה זו היא אחוזי ההצלחה הגבוהים וכמו כן תקבלו ייעוץ מקיף שיעזור לכם למנוע ממכרסמים נוספים להופיע אצלכם.

כותב המאמר: לוכד עכברים מוסמך מחברת הלוכד: https://www.mousecatcher.co.il 
יש לכם עכבר או חולדה בבית? צרו קשר: 055-9706-833