רמי לוי, הבעלים של 'רמי לוי שיווק השקמה', נחקר אתמול במשרדי רשות התחרות באור יהודה, שם גם נחקרו מנכ"לי 'שופרסל', 'ויקטורי', 'שטראוס', ו'דיפלומט, זאת באשר לסוגיית תיאום המחירים בין רשתות השיווק. פרופסור דיויד גילה, לשעבר הממונה על התחרות ומיוזמי חוק המזון, שוחח על כך היום (חמישי) עם ליאת רון ואריה מליניאק, בתוכניתם ב-103fm, והגיב לדברים: "אני לא יודע מה גרם לעיתוי של החקירה הזו. אני מאמין שהיא באה בעיתוי המקצועי הנכון". 

פרופ' גילה הסביר בהרחבה כי המדיניות הקיימת כיום ברשות היא הרבה יותר מכילה כלפי מהלכים של תיאום מחירים. "זה לא סוד שבשנים האחרונות הרשות ריככה את הגישה שלה. לא שאני חושד בניגוד אינטרסים, זה פשוט עניין של אידאולוגיה". עוד אמר: "זה חשוב שהממונה הבא יהיו אידאולוגיה של יותר אכיפה, החמרה או יותר אכיפה פלילית ואיסורים מוחלטים כמו שיש בחוק המזון". 

"אם עלו עלויות, ניתן להעלות מחירים בלי לדבר על כך"

הממונה לשעבר על התחרות במשק התייחס לנושא עליות המחירים. "כשמתחרה מצהיר באופן פומבי על התנהגות עתידית שלו או על התנהגות שלו שהמתחרים שלו לא אומרים לדעת עליה, זו צורה שיכולה לעודד גם את המתחרים לפגוע בצרכן", הדגיש. "אם מתחרה מודיע שהוא עומד להעלות מחירים, המתחרים יבינו את הרמז וירגישו יותר חופשי גם להעלות את המחירים וזה פוגע בצרכן. אם עלו העלויות, ניתן לעלות מחירים אבל בלי לדבר על זה", הוסיף.  

בסיום דבריו, הדגיש פרופ' גילה כיצד צריך להיות הממונה החדש על התחרות במשק, שעתיד להיבחר בקרוב. "לדעתי ממונה כזה צריך למלא לפחות שלושה תנאים בסיסיים: מישהו שמכיר היטב את תחום ההגבלים העסקיים, ניסיון של לפחות חמש שנים בהגבלים עסקיים ולא מישהו מחוץ לתחום". גילה סיכם: "אחרת זה לא רציני שמישהו כזה ינהל את הרשות ויאכוף את החוק".