אם גם אתם לא עומדים באותם הפיתויים הצרכניים המאפיינים את התקופה בה אנו חיים וכחלק מכך, מוצאים את עצמכם מתמודדים עם מינוסים או לחצים כלכליים להלן מספר טיפים אשר יסייעו לכם לשנות את ההרגלים המזיקים ולעבור לצרכנות נבונה (וכמובן, כזאת אשר תואמת את היכולות הכלכליות שלכם) :

לא להימנע – להפחית 
יש לא מעט אנשים אשר לאחר הצצה (טראומתית) במצב חשבון הבנק שלהם, הם יצאו בהצהרה מרחיקת לכת - שזהו, יותר הם לא מבזבזים או מזמינים דברים. 

אז ההצהרה הזאת, דומה במהותה להצהרה ש"ביום ראשון מתחילים דיאטה" וזאת, מכיוון שקשה מאוד לעמוד ב-2 ההחלטות ולרוב, כשאותו יום ראשון יגיע, כבר ימצא תירוץ כזה או אחר לדחות את ההחלטה או לבטל אותה.
 
לכן, לא צריך ללכת על הקיצון ולהימנע לחלוטין מקניות, אלא ההמלצה היא לבצע הפחתה הדרגתית – נניח אם הרכישות הנחשבות כלא חיוניות היו מבוצעות בתדירות של פעם בשבוע, ניתן לחתור תחילה להפחית אותן לפעם בשבוע. נניח אם ממוצע של כל קנייה עמד על 400 ₪, ניתן להתחיל בהפחתה ל-300 ₪ וכיוצא בזה.
 
כמובן, שההמלצה היא ללכת בבייבי - סטפס, בכל פעם להפחית במעט, עד למצב שבו מגיעים להרגלי רכישה בריאים ותואמים לשכר. 

לעקוב אחרי ההוצאות אל מול ההכנסות 
לא לכולם יש את הסבלנות להתחיל ולנהל טבלאות באקסל אשר כוללות את כל ההוצאות וההכנסות. אז החדשות הטובות הן, שכיום יש לא מעט אפליקציות ייעודיות, אשר מאפשרות לבצע מעקב יעיל ופשוט – ואף לקבל דוחות בחתכים שונים, אשר בכוחם לספק את התמונה המלאה, בכל שעה. 

אז מאוד מומלץ להסתייע באחת מאותן אפליקציות ובצורה כזאת, לפתוח את האפשרות לקבל בכל שעה את התמונה המלאה לגבי המצב ובמידת הצורך לבצע שינויים – כמו הפחתה בהוצאות לדוגמא וכיוצא בזה.. 

לזכור את הדברים החשובים באמת 
אז יכולים להיות מצבים לדוגמא, בה אתם ממלאים את הדירה בעוד ועוד תכולה, אך ההוצאה של ביטוח תכולה נראית לכם מיותרת, ובמקרה של פריצה וגניבה, כל התכולה בה השקעתם בה את מיטב כספכם יכולה להיעלם כלא הייתה.

מצב נוסף, הוא מצב בו אתם מתפתים לרכוש פריטים במבצעים, למרות שאין לכם כלל שימוש באותם המוצרים (אז מה אם מדובר במחירים נמוכים במיוחד, זאת עדיין הוצאה כספית ואם אין לכם צורך במוצרים, אז היא כמובן מיותרת). 

מהסיבות הללו, חשוב שתמיד תבדקו את עצמכם ותשקלו כל הוצאה כספית (גם אם היא נראית כביכול קטנה ושולית) וזאת על מנת להימנע ממצבים בהם אתם מוציאים על דברים שוליים ומתעלמים מהדברים החשובים. 

הכול מתחיל במודעות
בסופו של דבר, צרכנות נבונה מתחילה במודעות ובהבנה שאתם עושים משהו לא בסדר ושיש מקום לשינוי. אחרי שעברתם את השלב הזה והגעתם להחלטה שאם מתחילים בשינוי, תוכלו לאט לאט גם לסגל אותו – מאוד יכול להיות שהפעולות אותן תחליטו לבצע יהיו שונות מאלו אשר הומלצו כאן, אך אם הן יסייעו לכם בהשגת המטרה, אזי, הדרך בה בחרתם פחות חשובה.

בכל מקרה, ההמלצה היא לעבור את התהליך בצורה הדרגתית ולא לקבל החלטות כבדות משקל שלא באמת תוכלו לעמוד בהן – גם אם תצליחו להפחית בחודש הראשון סכום קטן ואפילו מינורי מממוצע ההוצאות שלכם, עדיין מדובר בהישג, כאשר, הצעד הבא יהיה פשוט לחתור לשפר את אותו ההישג וכן הלאה.