T-LAB  
חנות קונספט בבעלותה של חברת ויסוצקי, שמציעה חוויית תה הכוללת בר משקאות, cheese tea, smoo-tea, עשרות תערובות תה מרחבי העולם, קולקציית כלים ואביזרים ייחודית ומארזי מתנה. תערובות התה נרקחות במקום למשקאות המבוססים על פירות וירקות טריים ועל תבלינים ושורשים טריים, ללא חומרים משמרים.

התה שנחלט במקום מועבר לחביות ונמזג מברזי בירה לכוסות רב־פעמיות. בתפריט תמצאו מגוון רחב של משקאות קרים וחמים, בשילוב מאצ'ה יפנית ופניני טפיוקה. את המשקאות מלווים מאפים מיוחדים שפותחו במאפיית "לחמים" השכנה ומשלבים חליטות תה ומאצ'ה בתוכם. והלהיט הנוסף בדרך - גלידת מאצ'ה שתוגש בגביעי ופל ירוקים, על בסיס תרד, קייל ומאצ'ה, ללא גלוטן. להשיג בחנות הקונספט ובאתר האונליין.

Tlab fruity cheese team (צילום: אפרת אשל)
Tlab fruity cheese team (צילום: אפרת אשל)

חוויית הצ'אי
ויסוצקי, החברה הוותיקה מעשירה את מגוון סוגי התה ומשיקה את סדרת "חוויית הצ'אי", שכוללת משקאות צ'אי שמומלתץ לשלב עם חלב ותחליפיו. הסדרה כוללת ארבעה מוצרים על בסיס תה שחור ותבלינים ארומטיים: צ'אי שקדים, צ'אי קרמל מלוח, צ'אי ורדים וצ'אי מסאלה עוצמתי. עושר הטעמים  מקבל עידון קטיפתי ומתקתק במפגש עם חלב חם או מוקצף. המחיר (כפי שעולה מאתרי בדיקת המחירים): 17.50־25 שקל. להשיג בכל רשתות השיווק.

ויסוצקי חווית הצ'אי (צילום: סטודיו ברוך נאה )
ויסוצקי חווית הצ'אי (צילום: סטודיו ברוך נאה )

סופר־גרין
ויסוצקי בסדרת תה ירוק "סופר־גרין" חדשה, בשילוב עלי מאטה מדרום אמריקה. בסדרה שלושה טעמים: תה ירוק מאטה נענע וגוארנה, תה ירוק מאטה קקאו ואגוזי לוז ותה ירוק מאטה לימון ונענע. סדרת הסופר־גרין של ויסוצקי מתקשרת לעולמות הבריאות ולסגולות התה הירוק - EGCG, נוגדי חמצון, רכיבים ביו־אקטיביים ואורח חיים בריא. מחיר (כפי שעולה מאתרי בדיקת המחירים): 19־24 שקל. להשיג ברשתות ובחנויות.

ויסוצקי משיקים תה ירוק בשילוב עלי מאטה (צילום: סטודיו טופ טאץ')
ויסוצקי משיקים תה ירוק בשילוב עלי מאטה (צילום: סטודיו טופ טאץ')

מיקס אנד מאצ׳ה
המאצ'ה מגיעה כאבקה במגוון רמות איכות. זו המשמשת לטקסי התה המסורתיים ביפן היא האיכותית והמבוקשת ביותר, בזכות צבעה הירוק והבוהק שמקורו בריכוז כלורופיל גבוה במיוחד, המושג בקטיפה מוקפדת של העלים הצעירים ביותר לייצורה. מיקס אנד מאצ'ה הוא מותג של היזמיות מאיה שניידמן ודניאלה קולבר, והן מייבאות לישראל אבקת מאצ׳ה ״טקסית״ באיכות גבוהה. המחיר: 95 שקל לפחית (30 גרם), 290 שקל למארז הכולל פחית (30 גרם), קערה, מברשת הקצפה איכותית מבמבוק וכפית. להשיג בבתי קפה נבחרים ובהזמנה אונליין.

mix and matcha (צילום: ran ziri)
mix and matcha (צילום: ran ziri)

תה ואלכוהול
רשת בנא משקאות מציעה קוקטיילים אלכוהוליים מבוססי תה בטעמים חורפיים, שתוכלו למצוא בבלעדיות בה ובחנויות נבחרות. קוקטייל לדוגמה: ג'ין אייס תה. המרכיבים: 60 מ"ל של MG ג'ין, 15 מ"ל מונין בטעם תה אפרסק, לימון, ג'ינג'ר אייל/סודה. אופן הכנה: מערבבים את המרכיבים בכוס גבוהה, מלאה קרח. סוחטים רבע לימון וסוגרים עם ג'ינג'ר אייל או סודה, מערבבים ומקשטים בלימון. מחירים: MG ג'ין: 80 שקל, מונין בטעם תה אפרסק: 62 שקל.  

קסם הפרי
פומפדור משיקה סדרה של שלוש חליטות פירות ללא תוספת סוכר וללא קפאין בטעמי אפרסק, אוכמניות ולימון. הסדרה משלבת פירות אמיתיים, המעניקים את המתיקות של הפרי למשקה באופן טבעי. לפירות בחליטות יש יתרונות בריאותיים: האוכמניות משלבות חמצמצות ומתיקות ומסייעות לשיפור תפקוד המוח ופעילות מערכת העיכול. הן בעלות ערך תזונתי גבוה וערך קלורי נמוך ונלחמות בזיהומים בדרכי השתן. באפרסק יש שפע מהוויטמינים A ו־C, הוא עשיר בלחות, מסייע לשימור העור ואף מוכר כפרי שיכול לסייע בהקלה על לחצים. הלימון עוזר לשיפור הזיכרון, מפחית כולסטרול ומונע לחץ דם גבוה וכן מסייע בחיזוק המערכת החיסונית. מחיר המארז : 15.90 שקל. את הסדרה החדשה אפשר למצוא בבלעדיות ברשת שופרסל.

הרבלייף
המותג מציע תערובת ייחודית להכנת תה בארבעה טעמים: טבעי, פטל, אפרסק ולימון. התה תורם לערנות ומספק תוספת טבעית של אנרגיה, מסייע בשיפור קצב חילוף החומרים, תורם לשיפור הפעילות המנטלית והוא דל קלוריות - כ־6 קלוריות במנה (1.7 גרם תה ב־240 מ"ל מים). המשקה מורכב מזנים משובחים של תה שחור מסוג Orange Pekoe ותה ירוק, תמציות צמחי היביסקוס וחלמית, תמצית הל ואבקת קפה. המחיר: תה בטעם טבעי - 261 שקל ל־100  גרם (כ־58 מנות משקה). תה בטעם פטל/לימון/אפרסק: 140 שקל ל־50  גרם (כ־29 מנות משקה). להשיג  באתר החברה (דרך המפיצים).

הרבלייף-תה בריאות (צילום: אלעד ברנגה, יח''צ)
הרבלייף-תה בריאות (צילום: אלעד ברנגה, יח''צ)

אנטי־אייג'ינג
אירני סחר מייבאת תה מאצ'ה טבעי עשוי 100% אבקת תה ירוק יפני מסורתי של המותג היפני Heapwell.  מדובר במשקה חם ומזין, המכיל ערכים תזונתיים וויטמינים, נוגדי חמצון ומינרלים, מעניק תחושת שובע וחיוניות. היבואנית מוסיפה כי הוכח במחקרים שצריכת המאצ'ה יכולה לסייע במגוון רחב של דרכים לטיפול באנטי־אייג'ינג, לחץ דם גבוה,  סילוק רעלים מהגוף, ירידה במשקל והגברת הריכוז והזיכרון. השימוש המסורתי של אבקת המאצ'ה הוא להכנת תה, אבל עם הזמן החלו לשלב את האבקה בגלידות, עוגיות, עוגות, שייקים, מרקים, תבלינים, ממרחים ועוד. מחיר לצרכן: 50 שקל לאריזה של 50 גרם. להשיג בסופר פארם, טבע קסטל, טיב טעם, עדן טבע מרקט, סופר יודה, חנויות טבע פרטיות ובאתר האונליין: https://he.22carbon.com/shop

עלה נעלה

יתרונו המרכזי של התה טמון בכך שהוא מגיע היישר מן הטבע. הוא אינו מכיל תוספים כגון צבעי מאכל או חומרים משמרים, הוא נטול קלוריות כמעט (אם לא מוסיפים לו סוכר), מספק נוגדי חמצון בכמות גבוהה ומכיל פחות קפאין מהקפה

בסקר שערכה חברת ויסוצקי באמצעות מכון ברנדמן למחקר נמצא כי התה הירוק מוביל בקרב גברים ונשים (60%). התה השחור הקלאסי במקום השני וחליטות צמחים במקום השלישי.

אנו מבחינים בין כמה סוגים של תה: התה השחור מופק מעלי הקמילה סינזיס וקיים בכמה וריאציות וטעמים כגון ארל גריי.  הצ'אי הוא תה שחור בתוספת חלב ותבלינים ארומטיים כמו צ'אי מסאלה, הידועים ברפואה ההודית כמחממים ומסייעים לגוף להתמודד עם מחלות החורף. תה ירוק מופק גם הוא מעלי שיח הקמילה סינזיס, אך תהליך ייבוש העלים עדין וקצר יותר בהשוואה לתה השחור וכך משמרים העלים הן את הצבע הירוק והן את כמות נוגדי החמצון. הסגולות הבריאותיות של  התה הירוק ידועות ברפואה הסינית, והוא משמש לריפוי מחלות. כדי להפיק את המרב מהשפעותיו של התה הירוק על בריאותנו, חשוב להקפיד שהתיון יהיה במים הרותחים למשך שלוש דקות.

תה מאטה מופק מעלי עץ עתיק הגדל באזורים טרופיים בדרום אמריקה: בברזיל, בארגנטינה, בפרגוואי ובאורוגוואי. עלי העץ עוברים ייבוש, ומהם מכינים את חליטת המשקה שהפך למנהג תרבותי־חברתי הנפוץ בדרום אמריקה ופופולרי במיוחד בקרב ספורטאים מקומיים כיוון שבשתיית כוס תה ירוק מאטה הרווח הוא כפול: מחזירים לגוף את הנוזלים שאבדו כתוצאה מהפעילות הגופנית וכן את נוגדי החמצון שנוצלו בגוף בעקבות האימון. מאצ'ה הוא תה יפני העשוי עלי תה ירוק מיובשים שנטחנים לאבקה, והיא מאפשרת לגוף לספוג את מלוא היתרונות הבריאותיים.

האבקה מלאה נוגדי חמצון וחומצות אמינו וידועה כמסייעת בהפחתת לחץ דם, כמגבירה את קצב חילוף החומרים וידועה בתכונות האנטי־אייג׳ינג. לאבקה יש שימושים רבים ונוהגים לשלב אותה גם בקינוחים ובשייקים.

החליטות מורכבות מצמחים (למשל לימונית ולואיזה), מפירות (פירות יער ותפוחים) ואפילו מגזעים (כמו קינמון). חלק מהרכיבים הבריאותיים שיש בצמחים מגיעים דרך המיצוי למים, צובעים אותם ומוסיפים להם טעם ורכיבים בריאים. חליטות לא מכילות קפאין כלל ולכן מומלצות לשעות הערב. חליטת הקמומיל למשל ידועה כתורמת לרגיעה ולשינה טובה.

מה מיוחד כל כך בתה ואיך הוא הצליח לטפח מסורת ענפה ברוב מדינות העולם? על פי מומחים מטעם המותג פומפדור, תמציות תה ירוק, אבקות תה ירוק וחליטות נחשבים לסופר־פוד ולבעלי ערכים תזונתיים חיוניים. לתה הירוק, נוסף לנאמר עד כה, יש פוטנציאל אנטי־נגיפי, והוא מסייע בהפחתת השכיחות של מחלת השפעת ומחלות אחרות בדרכי הנשימה העליונות. יש לו השפעה חיובית על תהליכי הרזיה, והוא מסייע בהורדת רמות הכולסטרול ובמניעת מחלות לב.  

גם חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, מרחיבה על הסיבות לשילוב תה ירוק בתפריט: "תה ירוק מסייע להפחתת הכולסטרול הרע ולשיפור מדדי הכולסטרול הטוב. תה ירוק, קר או חם, מגביר את נוכחותם של נוגדי חמצון המאטים תהליכי הזדקנות ותורמים למראה חיוני של העור. מחקרים מצביעים על שתייה של שלוש כוסות תה ירוק ביום ככמות העוזרת להגברת קצב חילוף החומרים היומי".

מה ההבדל בין תה לחליטה?  
"חשוב להבדיל בין משקאות העשויים על בסיס צמח התה לבין אלו המבוססים על צמחים ופירות בלבד", מסבירה ממן. "החליטות אינן מכילות את עלי התה ולכן אינן מכילות קפאין כלל". לדברי ממן, יש סיבות רבות וטובות לשילובן של חליטות במהלך היום: "חליטות צמחים ופירות הן דרך בריאה וטעימה לגוון את השתייה היומית. מקור הארומה והצבע של החליטה הוא טבעי, ואפשר לשתות את החליטה כשהיא קרה או חמה. הצמחים החלוטים מסייעים למניעת ייצור גזים ומסייעים לפעילות מערכת העיכול".