איתי חזן, ראש מערך הדאטה והדיגיטל בחברת כ.א.ל, התראיין היום (שלישי) אצל ענת דוידוב בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM, והתייחס לעלייה החדה בצריכה של עולם האירוח והמלונאות. על כך הוא אמר: "זה נתון מפתיע שדווקא עלה בצורה מאוד חריגה, גם ברמת גובה העסקה וגם ברמת הצריכה, אנחנו רואים עלייה של קצת יותר מפי 2 מאשתקד, עם עלייה של 30 אחוזים בסל הממוצע".

לאחר מכן, נשאל חזן כיצד זה ייתכן לאור הפגיעה הקשה שחווה הענף, והסביר: "אנשים רוצים לברוח משגרת החיים ולצאת לנופש. זה אומר שבסופו של דבר לכולנו יש צורך מסוים של לפרוק את חיי היום יום והשגרה השוחקת, ואולי מוכנים להוציא קצת יותר ולחיות את הרגע".

בנוסף, התייחס חזן לסך ההוצאות באשראי של הישראלים לשנת 2021, ואמר: "סך הרכישות עומד להסתכם השנה ב־410 מיליארד ש"ח - מדובר בשיא ישראלי חדש ברכישות בכרטיסי האשראי, עלייה של 19 אחוזים לעומת אשתקד, וברכישות מאתרים בחו"ל יש עלייה של 64 אחוזים".

כאשר חזן נשאל, איך הדבר ייתכן לנוכח גל ההתייקרויות במשק לאחרונה, ענה: "זה עדיין לא משתקף בצורה משמעותית מאחר והרכישות בוצעו בעיקר בחודשים האחרונים ואנחנו מדברים בראייה שנתית. בנוסף אנחנו גם רואים שמה שהישראלים קונים זה דברים שהם צריכים. יש הרבה יותר רכישות באונליין לעומת שנים קודמות. הרכישות באונליין מתאפיינות ברכישות קצת יותר חכמות. יש גם עלייה ברכישות הפיזיות כי הקניונים נפתחו חזרה".

לגבי מצב ענף המסעדנות אמר חזן כי "יש שיפור משמעותי, עלייה של 54 אחוזים לעומת אשתקד. אמנם, מה שבולט מאוד זה ששיעור הרכישות באונליין בעולם המסעדות הוא חזק, ויש גם מסעדות שהקימו רשתות הפצה יותר יעילות. אנחנו רואים שענף המסעדות צומח והצמיחה כמעט כולה מגיעה מאונליין. מעבר לחנויות הפיזיות שיש בהן מגבלת מקום אנחנו רואים את הישראלים קונים באונליין ולא מפחדים".

בנוסף, נשאל חזן האם נכון הדבר גם לגבי ענף האופנה: "כאן יש קצת ירידה באונליין, שנה שעברה היה שיעור חריג של אופנה של 22 אחוזים שרכשו באונליין שנה שעברה, אבל השנה ירד. אנשים חזרו לקנות והאופנה ברמה הכוללת צמחה ב־32 אחוזים לעומת שנה שעברה".

לעומת זאת, אמר חזן כי "יש שני ענפים שלא צמחו, ענף המזון וענף הביטוח. ב־2020 קנינו את כל מה שהיה במרכולים, ובביטוח אין עלייה וזה יכול להיות גם קצת בגלל כוחות השוק. אולי המחיר הממוצע ירד כי בגדול בביטוח כל שנה קצב העלייה אמור להיות לפחות בקצב גידול האוכלוסייה".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו 103fm