מולטי־טריינר:
רשת אנרג'ים משיקה את מולטי טריינר Inspire BL1 במשקל גוף. מכשיר מקצועי המאפשר ביצוע של מגוון תרגילים למשקלים שונים, שיתאים לאימוני כוח בבית, תוך שימוש בהתנגדות עצמית. הפעילות מתאפשרת בעזרת מנגנון מנוף ייחודי המנצל את משקל הגוף של המתאמן במקום את המשקולות. המולטי־טריינר הביתי של אנרג'ים תופס פחות מקום, שוקל פחות כיוון שאינו כולל משקולות, ושקט יותר מאותה הסיבה. המחיר: 8,000 שקל. להשיג ברשת אנרג'ים.

מולטי ריינר (צילום: יחצ)
מולטי ריינר (צילום: יחצ)

על הרצפה:
מזרן יוגה מקצועי של המותג REEBOK. מאפשר לתרגל יוגה וליהנות מגוף משוחרר ונוח ומראש שקט, בכל מקום וגם בסלון הבית. עם המעבר לעבודה מהבית בשנה האחרונה הפכו אימוני הכושר הביתיים פופולריים יותר ויותר, וכך גם עלה הביקוש למזרני יוגה. המזרן של ריבוק עשוי חומר מונע החלקה עם חירורים לאוורור אידיאלי ומגיע עם צמד רצועות בהדפס לוגו לנשיאה נוחה. המחיר: 100 שקל. להשיג בחנויות המותג.

מזרן יוגה ריבוק (צילום: יחצ)
מזרן יוגה ריבוק (צילום: יחצ)

בזמן שקראת:
 אופני כושר לדיווש תוך כדי עבודה או לימודים. אופני הכושר של חברת י.א מיטווך שומרים על הבריאות, מגבירים פרודוקטיביות והופכים את סביבת העבודה והלימודים ליצירתית. אופני לפטופ חדשניים, אידיאליים לשימוש ביתי ומשרדי, עם עיצוב ידידותי וארגונומי הכולל משטח עבודה עם גובה מתכוונן. הם קלים לתפעול, חסכוניים בשטח ומאפשרים מגוון פעילויות כגון עבודה במחשב הנייד, קריאת ספר, שימוש בטאבלט או בסמארטפון.

ישנם מגוון מוצרים, החל במושב מאובזר בפדלים וכלה במערכת אינטגרלית של שולחן עמידה־ישיבה הכולל אופני כושר. תחנות העבודה האקטיביות מאפשרות לשמור על הבריאות תוך כדי העבודה, פעילות המסייעת לשפר את יכולת הריכוז, להגביר יכולות קוגניטיביות ולהגדיל את התפוקה בעד 50%. המחיר: 1,900 שקל, כולל הובלה.

אופני הכושר של חברת י.א. (צילום: יחצ)
אופני הכושר של חברת י.א. (צילום: יחצ)

משקולות או לא להיות:
רשת מקס מציעה מגוון אביזרי כושר וספורט לאימונים בבית או באוויר הפתוח. במחלקת הספורט של הרשת נמצא: כפפות אגרוף, משקולות ליד ולרגל, חבל קפיצה, מכשירי התעמלות, מוט מתח, רצועות לחיטוב, מזרני יוגה במגוון דגמים, קונוס אימונים, כדורי פילאטיס, קפיץ יד, מחבט טניס ועוד. טווח מחירים: החל מ־5 שקל. להשיג בסניפי רשת מקס.

משקולות של מקס (צילום: ג'ודי מוסקוביץ')
משקולות של מקס (צילום: ג'ודי מוסקוביץ')

שעון בן חיל:
נבחרת הספורט החדשה של G-SHOCK. מותג השעונים הנחשבים לקשיחים ולקשוחים מציג את סדרת 200-GBD מקולקציית G-SQUAD. הם דקים ועמידים במיוחד ומתאימים לעוסקים בספורט אקסטרים וגם למתאמנים בבית.

השעונים משולבים טכנולוגיית בלוטות' ו־GPS מובנה, ומציגים את כל המידע שלו זקוק המשתמש לפני אימון, במהלכו ואחריו כמו מרחק, מהירות וקצב. תצוגת השעונים כוללת שריפת קלוריות, מעקב אחר צעדים וטיימר אינטרוולים, מתחבר לאפליקציית MOVE SHOCK-G, המאפשרת לבדוק היסטוריית פעילות. המחיר: 749 שקל. להשיג בחנויות השעונים ובאתר היבואן.

שעון ספורט g-shock (צילום: יחצ)
שעון ספורט g-shock (צילום: יחצ)

רולר לרולה:
MASSAGE YOGA ROLLER: רולר עיסוי רוטט, המיועד לזמן שלפני או אחרי האימון. הוא אידיאלי להקלה על שרירים תפוסים ומציע ארבע עוצמות רטט שונות. הוא משפר וממריץ את זרימת הדם ומעניק עיסוי משחרר לכאבים בשרירים. הרולר אידאלי לחימום הגוף לפני אימון ומתאים גם לאחר פעילות גופנית, לטובת שחרור, הרגעה והתאוששות מהירה יותר. העיסוי עובד כך שמשקל הגוף מפעיל את הלחץ הרצוי, ובשילוב הרטט נוצרת חוויה מרגיעה ומשחררת. המחיר: 256 שקל. להשיג ברשת ד"ר גב, בחנויות ובאתר.

רולר עיסוי רוטט (צילום: יחצ)
רולר עיסוי רוטט (צילום: יחצ)

מאושר לצפייה:
מדוושים תוך כדי צפייה בטלוויזיה עם מאסטר ג'ים, המציע אלפי מוצרים לגיל השלישי. מכשיר אימון ביתי קל לתפעול, לעידוד תזוזה גם בזמן ישיבה. הוא כולל ידיות, רצועות התנגדות ודוושת רגליים תלת־כיווניות שבאמצעותן מפעילים את פלג הגוף העליון והתחתון בו־זמנית. הוא מאפשר מגוון תרגילים פשוטים המשפרים קואורדינציה, איזון וזרימת דם, ומשמש למתיחה, לחיזוק ולשחרור שרירים ומפרקים בנוחות, מבלי להפעיל מתח על הברכיים והגב, גם תוך כדי צפייה בטלוויזיה או קריאת ספר. המחיר: 400 שקל. להשיג בגוד־לייף: רח' נדב בסקינד 11, ראשון לציון 03-6343464.

אופני תרגול עם צג (צילום: יחצ)
אופני תרגול עם צג (צילום: יחצ)

רצועת ההתנגדות:
מכשיר הכושר החכםHyFit Gear 1 מיועד לחיזוק השרירים ומסייע בהפחתה במשקל. המערכת מורכבת מזוג רצועות התנגדות עם חיישנים מובנים שמשדרים מידע לאפליקציה, שבה אפשר לבחור תוכנית אימונים לפי היעדים ולצפות במדדים שונים שנאספו בזמן האימון כדי לשפר את הביצועים. המערכת במשקל כולל של 1.8 קילוגרם, מה שהופך אותה לקלה לנשיאה. המחיר: 749 לערכה מלאה. להשיג ברשת חנויות I DIGITAL.

מכשיר הכושר החכם (צילום: יחצ)
מכשיר הכושר החכם (צילום: יחצ)

לעסות טוב:
דור חדש לשייפר - מכשיר עיסוי וחיטוב של אמריקן קומפורט, המדמה מצב של פעילות גופנית ומסייע בשריפת קלוריות ובשיפור סיבולת לב־ריאה. הוא יוצר רטט המסייע לזרימת הדם, להפגת עייפות ולשחרור שרירים תפוסים. השייפר מופעל בשני מנועים עוצמתיים. מאפשר שלושה מצבי פעילות גופנית - הליכה, ג'וגינג וריצה - הנקבעים לפי צורת העמידה על המכשיר.

משך זמן התרגול נע בין 5 ל־30 דקות, ואפשר לבחור בין שלוש מהירויות אוטומטיות ושישה מצבי מהירות ידניים - להפעלה באמצעות צמיד על פרק כף היד. לשייפר מסך בקרה דיגיטלי, תאורת לד, חבל גומי לתרגילי ידיים ומנוע בעל זרם של 24 וולט בטוח לשימוש. עכשיו במחיר מבצע של 1,690 שקל. להשיג ברשת אמריקן קומפורט ובאתר.

מכשיר עיסוי אמריקן קומפורט (צילום: יחצ)
מכשיר עיסוי אמריקן קומפורט (צילום: יחצ)

הקטן בעולם:
חדר הכושר הנייד - Active5 - ממותג כחדר הכושר הקטן בעולם, והוא מסייע בחיטוב ובחיזוק כל קבוצות השרירים בגוף. אפשרי לשימוש בכל מקום ובכל זמן, וכולל חיבור לאפליקציית אימון ייעודית. המכשיר מסוגל למדוד יותר מ־90 ק"ג של כוח שריר, והאפליקציה, שזמינה להורדה בחנויות האפליקציות, כוללת יותר מ־100 תוכניות אימון המתאימות לכל גיל, בישיבה או בעמידה, לכל קבוצות השרירים. האימון באמצעות האפליקציה נעשה תוך כדי משחק, מה שהופך כל אימון לחוויה מהנה. המחיר: 549 שקל. להשיג ברשת חנויות I DIGITAL, באתר החברה או דרך מוקד המכירות הטלפוני 03-9005353.

חדר הכושר הנייד (צילום: יחצ)
חדר הכושר הנייד (צילום: יחצ)

מורן כהן, מנהלת השיווק של יבואנית מותגי הכושר אנרג'ים, אומרת על ההרגלים של הישראלים בכל הנוגע לפעילות גופנית: "גברים ונשים מתאמנים בצורה שונה. נשים יעדיפו מוצרים אירוביים בדגש על עיצוב וחיטוב כמו אליפטיקל, שמפעיל כמה שרירים במקביל, אופני כושר, מיני־סטפרים. גברים נוטים להעדיף ציוד כבד יותר כמו מסלולי ריצה ומכשירי כוח, משקולות ומולטי־טריינרים".

פרופיל הלקוחות משתנה אף הוא. יש צרכני כושר קבועים שחיים ונושמים את התחום, יודעים מה הם רוצים, מבינים את המגמות בעולם ואף מייצרים ביקושים חדשים בשוק, הם אלו שיעדיפו לקנות ציוד יותר מקצועי וחדשני. לעומתם, יש את אלו שעושים ספורט בחוץ ויתעניינו בעיקר בהליכונים ובמוצרים משלימים קטנים. נוסף על כך, ישנו קהל צרכנים שמטרתו לשפר את הבריאות על רקע רפואי או צורך שיקומי.

על כך אומרת כהן: "הצרכן הישראלי מגיע לרוב מוכן, יודע מה הוא רוצה ואף מבקש מוצרים ספציפיים לאחר שחקר ברשתות", מציינת כהן, ומוסיפה: "בשל ההיצע הגדול של מגוון המוצרים, ישנה חשיבות רבה לאיש מקצוע היודע להתאים ללקוח מסלול ריצה או כל מכשיר אחר לפי פרמטרים של גובה, משקל, יעדי האימון ודרישות משתנות".

מוצרי הכושר הביתיים הפכו למוצרי צריכה בסיסיים, הם קומפקטיים, ניידים ואף מתקפלים, בעלי טכנולוגיות מתקדמות ובמחירים תחרותיים. כהן מסבירה: "האימון בבית מאפשר נוחות מקסימלית והשגת יעדים בניהול כמה משימות במקביל, הכי נפוצים הם הליכה או ריצה בזמן הקשבה להרצאה או לפודקאסט - אין ספק שהמודעות לכושר האישי שלנו עלתה.

"לבקשתנו, היא אף נתנה סימנים במכשירי הכושר הביתיים: מוצרי הספורט מתחלקים לשתי מחלקות עיקריות: "מכשירי כושר גדולים ואביזרים קטנים. במחלקת אביזרים קטנים בולטות הקטגוריות של עיצוב וחיטוב, יוגה ופילאטיס, משקולות מסוגים שונים, מזרנים, גומיות התנגדות, מוצרי יציבה ועוד.

"במכשירי הכושר הגדולים רואים בעיקר מוצרים אירוביים כגון אליפטיקלים, מסלולי ריצה, אופני כושר ומוצרי כוח כגון מולטי־טריינרים וספות כושר מסוגים שונים. יש לציין כי ההשקעה הממוצעת בין המחלקות שונה גם היא, כאשר במחלקת אביזרי הכושר המחיר הממוצע לפריט עומד על כ־400 שקל, ואילו על מכשיר כושר גדול, נשלם בממוצע כ־2,000 שקל".