חבילה הגיעה:  באנדל ט"ו בשבט משפחתי "ארץ חיטה ושעורה"

מיי באנדלס  (צילום: סטודיו מיי )
מיי באנדלס (צילום: סטודיו מיי )

קבוצת מיי באנדלס פיתחה פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת לרכוש באנדלים (חבילות מוצרי צריכה) של מוצרים יומיומיים מסקטורים שונים עם חיבור ישיר בין היצרן לצרכן. באנדל החג המוצע לט"ו בשבט מכיל 800 גרם פירות יבשים, 600 גרם שקדים, אגוזים ובוטנים, ראש קוקוס, 200 גרם עוגיות מרוקאיות, חבילת ערמונים קלופים ובקבוק בירה שחורה. המשלוח עד הבית הוא חינם ומגיע בתוך שעה. את הבאנדלים אורזים ילדים ובוגרים עם מוגבלות.

המחיר: 149 שקל. אפשר להזמין בטלפון 6455* או באתר החברה.


עבודת יד: ספיישל פאלטאס פירות

קרטיבים מרכיבים טבעיים (צילום: אפרת ליכטנשטט)
קרטיבים מרכיבים טבעיים (צילום: אפרת ליכטנשטט)

פאלטאס הם קרטיבים טבעיים בעבודת יד, המיוצרים משפע של פירות, ירקות, זרעים ועלים במפעל קטן בתל אביב, בהשראת שיטת הייצור המקסיקנית, שאותה למדה וחקרה מייסדת החברה נעמי זיסבלט. ללא חומרי טעם, ריח וצבע. את הפאלטאס מייצרים בכל יום בכמויות קטנות כדי לשמור על טריותם ואיכותם של הקרטיבים. לחברה יש יותר מ־40 טעמים, חלקם משתנים לפי העונות המתחלפות.

המחיר ליחידה: 12 שקל, מחירים מיוחדים למארזים. אפשר גם להזמין משלוחים עד הבית דרך אתר החברה ורשת וולט.


בחזרה לטבע: המותג Kiehl's מחזיר לסביבה

מותג הטיפוח ק'ליס  (צילום: יח''צ)
מותג הטיפוח ק'ליס (צילום: יח''צ)

המסע של קיל'ס לעולם ירוק יותר מתחיל ביצירת פורמולות עם רכיבים מתחדשים ואריזות מתכלות וידידותיות לסביבה. נוסף על כך, המותג קיל'ס מעוניין להעלות את המודעות הציבורית לחשיבות המחזור, ולקראת ט"ו בשבט יוצא בפעילות שבמסגרתה מחזירים לסניפי קיל'ס מכלים ריקים ומקבלים עציץ סוקולנט מתנה. האריזות שיוחזרו יעברו לתהליך מחזור מלא בשיתוף תאגיד המחזור ת.מ.י.ר. המבצע יתקיים מ־13 ועד 17 בינואר. בחנויות הרשת.


נאמן למקור: קולקציה חדשה לט"ו בשבט 2022 ברשת מאפה נאמן

עוגת-אגוזים של מאפה נאמן (צילום: מאפה נאמן סטודיו)
עוגת-אגוזים של מאפה נאמן (צילום: מאפה נאמן סטודיו)

הקולקציה משלבת את פירות הארץ ותוצרת האדמה עם טעמים קלאסיים, בדגש על שימוש בחומרי גלם איכותיים ותוצרת ישראלית של פירות טריים לצד פירות יבשים, שילובים של אגוזים טבעיים, גרעינים ותבלינים, קרם פטיסייר, שוקולד לבן ומייפל. בקולקציה: טורט אגוזים־דובדבן, טורט אפרסק־אגוזים, סולת תפוזים, מייפל אגוזים וקינמון, עוגה בחושה וניל־אפרסק, פאי תפוחים וציפורן, פאי אגוזים, עוגיות גרעינים, מעמול תמרים ואגוזים, עוגיות מוזלי עם פירות יבשים ועוד.

המחירים: 20־59 שקל. להשיג ב־47 סניפי רשת מאפה נאמן.


סופר טבעוני: סדרת SUPERFOODS טבעונית לגוף מרשת סופר־פארם

תחליב רחצה סופרפודס (צילום: יחצ חול)
תחליב רחצה סופרפודס (צילום: יחצ חול)

המותג הטבעוני מקליפורניה מתבסס כולו על מזונות־על ומתכתב עם מגמת ה־CLEAN BEAUTY הגלובלית. סדרת המוצרים החדשה לגוף מכילה מזונות־על, פירות ואגוזים. בין המוצרים בסדרה: תחליבי רחצה, סקראב לכף הרגל, חמאה לסיוע בטיפול בסימני מתיחה, חמאת גוף ממצקת וחמאת גוף מעניקה לחות. אלה מצטרפים ל־12 המוצרים לשיער הקיימים היום.

המחיר: 24.90 שקל. את מוצרי הסדרה החדשה אפשר להשיג בסניפי סופר־פארם ובאתר סופר־פארם אונליין.

זרעים של שוקולד: ערכת הנבטה במארזי החג של מקס ברנר

מקס ברנר  (צילום: יחצ)
מקס ברנר (צילום: יחצ)

המארזים החדשים כוללים ערכת הנבטה חווייתית המכילה עציץ חרס, שקית אדמה ושקית זרעים לשתילה של דיירי כפר עידוד, המשמש כדיור מוגן לאנשים עם קשיי למידה, תפקוד והסתגלות על רקע נזק מוחי. הכפר מסייע ליצירת רשת ביטחון עבור הדיירים וכן מקדם את שילובם במסגרת תעסוקה.

טווח מחירים למארזים: 150־305 שקל. להשיג בסניפי הרשת ובאתר האונליין.


כתם הפרי: מוצרים בגוון ירוק ובניחוחות פירותיים לט"ו בשבט - פילינג גוף מנגו־קיווי

מפיץ ריח בניחוח לבנדר  (צילום: יחצ)
מפיץ ריח בניחוח לבנדר (צילום: יחצ)

חברות רבות מתחום הבישום והקוסמטיקה זיהו בשנים האחרונות את הפוטנציאל הבריאותי הקיים בפירות ובירקות, והחלו לייצר מוצרים על בסיס תמציות מהם. רשת סבון מציעה מגוון מוצרים המיוצרים על בסיס זה, בהם: קרם לחות לידיים ומפיץ ריח לבנדר־תפוח, פילינג גוף וסבון נוזלי על בסיס שמנים בניחוח מנגו־קיווי וסבון מוצק שמן זית ורוזמרין.

טווח מחירים למוצרים הירוקים: 22־320 שקל. להשיג בחנויות רשת SABON ובאתר.


עציץ קוקטייל: רשת ZER4U מכניסה את הטבע הביתה

זר פור יו טו  (צילום: יחצ)
זר פור יו טו (צילום: יחצ)

הרשת מציעה מגוון מתנות לט"ו בשבט, בהן עציץ רקפות למראה ססגוני המתאים במיוחד לחודשי החורף הקרירים, סקולנטים בעלי עלים וגבעולים עבים, מגוון סחלבים בגוונים שונים ביבוא אישי מהולנד, עציץ קוקטייל כפרי עם שלושה עציצים (דרצנה, ניצנית וחמדוריאה) וגם עציץ עץ זית קטן לצד שמן זית פטורה במחיר מבצע של 125 שקל. להזמנת משלוחים בפריסה ארצית: 5444* או באתר הרשת.


קפה עם משמעות: Nespresso ישראל ועמותת ונטעת מאחדות כוחות

מארז נספרסו  (צילום: יחצ)
מארז נספרסו (צילום: יחצ)

חברת נספרסו ועמותת ונטעת, הפועלת לקידום צמיחה כלכלית מקיימת, משתפות פעולה במיזם סביבתי, שבמסגרתו יושק לקהל הרחב מארז ייחודי המכיל קומפוסט קפה של נספרסו, זרעים ועציץ לשתילה ביתית. ההכנסות מהמארזים יועברו לתרומה. לאור העובדה כי אנחנו בשנת שמיטה, המארז מותאם לשתילה ביתית לפי חוקי השמיטה של מכון התורה והארץ. את המארז תציע ברשתות החברתיות נבחרת המשפיענים של נספרסו. מי שרוכש 15 שרוולי קפסולות ומזין את הקוד Doing Good, יקבל את מארז השתילה של העמותה.

יבש, אבל טעים: פירות יבשים של רשת הפיצוחים החמניה

החמניה: מארז פירת יבשים  (צילום: יחצ)
החמניה: מארז פירת יבשים (צילום: יחצ)

הרשת מציעה יותר מ־40 סוגי של פירות יבשים טבעיים או מסוכרים ומארזים חגיגיים.

טווח מחירים: 45־70 שקל למארז. להשיג בסניפי הרשת בפריסה ארצית ובאתר האונליין.

נשנוש בריא: סדרת חטיפי פירות FREE

פרי (צילום: יחצ)
פרי (צילום: יחצ)

מותג חטיפי הבריאות מציע לכבוד החג סדרת חטיפי פירות הכוללת שלושה טעמים קראנצ'יים: 100% תפוח עץ קראנצ', 97% פרי תפוח עץ וקינמון קראנצ' ו־98% פרי תפוח עץ בנגיעות מנגו קראנצ'. החטיפים מכילים עד 81 קלוריות לשקית. כל מוצרי הסדרה מיוצרים מרכיבים טבעיים, ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל, אינם מכילים שמן, ללא גלוטן וללא טיגון.

מחיר מומלץ לצרכן: 5.90 שקלים לאריזה בת 22 גרם. להשיג ברשתות המזון וברשתות השיווק ברחבי הארץ.


מתנה מהטבע: שעונים עשויים עצים ממוחזרים של מישקה

השעונים של מישקה דגם cathy (צילום: רונן כרם )
השעונים של מישקה דגם cathy (צילום: רונן כרם )

עבור כל שעון שנרכש, יזם המותג מתן אדרי נוטע עץ על שם הלקוחות. דגם CATHY מקולקציית MINIMALISTIC עשוי עץ אגוז טבעי ובעל מחוגי נירוסטה זהובים. אלגנטיות, יוקרה, טבעיות, ייחודיות ויצירתיות.

המחיר: 499 שקל. למידע נוסף אפשר להיכנס לאתר המותג.


יבש בריא ויקר

מדוע אין עלייה במכירות של פירות יבשים? מהו הפרי היבש האהוב ביותר? ובאילו פירות יבשים צפוי מחסור? לשי בוסתנאי, מבעלי רשת בוסתן, המתמחה בכל סוגי הפירות היבשים, יש את כל התשובות

ט"ו בשבט הוא ראש השנה למניין השנים של פירות האילן בארץ ישראל, וכפועל יוצא מכך חלק מהחגיגות קשורות כמובן בפירות. אחד ממנהגי החג המוכרים הוא אכילת פירות יבשים.

"כבר כמה שנים לא נרשמת עלייה ברכישת פירות יבשים לפני ט"ו בשבט", מספר שי בוסתנאי, מבעלי רשת בוסתן, המתמחה בכל סוגי הפירות היבשים. "זו כבר לא אותה תנועת הלקוחות שהיינו רגילים אליה בשנים עברו. אם עד לפני כמה שנים דאגנו למלא את מלאי הפירות היבשים המיוחדים שאנו מוכרים ברשת לפני ט"ו בשבט, היום יש דרישה יומיומית לפירות יבשים, והקנייה נעשית באופן רגיל לחלוטין וסדיר לאורך כל ימות השנה. עלייה מורגשת דווקא לפני חג הפסח".

בוסתנאי מסביר עוד כי בין הגורמים שמשפיעים על התנהגות הצרכנים בבואם לרכוש פירות יבשים מככבת המודעות המתעצמת לאורח חיים בריא, כלומר, במקביל לרכישת הפירות היבשים המוכרים ו"הרגילים" - תמרים, צימוקים, לדר, ומשמש - התפתחה תעשייה של יבוא פירות יבשים טבעיים אקזוטיים כמ: אננס, תאנים, מנגו, תות ועוד, כאשר לכל פרי יבש שאנו מכירים עם סוכר וחומרים משמרים יש היום מקבילה טבעית ללא סוכר.

הפירות היבשים האהובים על הילדים (בסדר יורד): משמש, בננה צ'יפס, אננס מסוכר, תות מסוכר. אצל המבוגרים (בסדר יורד): תמרים, משמש, תאנים, שזיפים, אננס טבעי.

בוסתנאי מסכם: "השנה, עקב הקורונה, נרגיש מחסור בסוגים שונים של פירות יבשים כגון קוביות קוקוס ומוצרים אקזוטיים אחרים בגלל המחיר הגבוה ובשל אטיות המשלוחים המגיעים מחו"ל. ובנוגע למחיר: כמעט כל מחירי הפירות היבשים המיובאים עלו בין 20% ל־30% ועדיין תנודתיים מאוד. גם בפירות היבשים נרגיש את עליית המחיר".