מנת אורז
פילינג אורז מסדרת ESTER C של מעבדות GIGI. מותג הקוסמטיקה הישראלי הבינלאומי מציע לעונת החורף פילינג עדין המכיל ריכוז יעיל וגבוה של ויטמין C וחומצה מנדלית, הפועלים לחידוש עור הפנים ולהענקת מראה בריא וזוהר. "העונות הקרות, שבהן השמש כבר אינה קופחת בשמיים, הן העת הנכונה לחדש את עור הפנים ולטפל בנזקי הקיץ".

הפילינג עשוי אבקה עדינה של גרגירי אורז, שיבולת שועל ונגזרת של ויטמין C. שימוש יומיומי יתרום לניקוי יסודי של העור ולהסרת תאים מתים, מבלי לגרום לגירוי, לשריטות או לאדמומיות. הפילינג מתאים לכל סוגי העור ומסייע להבהרה ולאיזון של כתמי פיגמנטציה. המחיר: 190 שקל ל־50 מ"ל או 370 שקל ל־200 מ"ל. להשיג אצל הקוסמטיקאיות.

עונת הבוסטר
סבוקלם בוסטר ויטמין C: בוסטר בעל נוסחה ייחודית מרוכזת, ללא מים, עם יכולת ספיגה גבוהה, מתאים לעור יבש ובוגר הדורש שיקום. הבוסטר מכיל 10% ויטמין C טהור, מסייע בהבהרת כתמי שמש והיפר־פיגמנטציה, מעודד ייצור קולגן ואלסטין, לעור חלק וגמיש יותר. מחיר: 200 שקל. להשיג ברשתות הפארם ובאתר סבוקלם.

בוסטר ויטמין c מבית sebocalm (צילום: חן ברקוביץ')
בוסטר ויטמין c מבית sebocalm (צילום: חן ברקוביץ')

המנה היומית
PHOTO FINISH VITAMIN GLOW PRIMER של סמאשבוקס מציע מנה יומית של ויטמינים להשבת חיוניות וזוהר לעור באמצעות פריימר ג'ל־מים מרענן, מועשר בוויטמינים ונוגדי חמצון המרככים, מחיים ומזינים את העור כהכנה לאיפור ולהעצמת זוהר טבעי ובריא. המחיר לצרכן: 195 שקל. להשיג בחנויות הקונספט של Smashbox, ברשת אפריל, בסופר־פארם, במשביר לצרכן וב־BE.

הכל באמפולה
מותג טיפוח הפרימיום ליראק פריז משיק את מארז אמפולות "מזוליפט". בזכות ריכוז גבוה של ויטמין C, האמפולה מטפלת בפגעי עור קטנים ומעניקה מראה רענן ומוצק. זהו תרכיז ממריץ המעשיר את עור הפנים ומבוסס על טכניקת מזותרפיה, הנהוגה ברפואה האסתטית, להענקת גמישות לעור. מדובר בתרכיז מחוזק המעניק זריקת מרץ, מעלים סימני שחיקה ועייפות, משפר את גון העור ומרקמו, מחליק וממצק אותו. המחיר: 259 שקל. להשיג אצל הקוסמטיקאיות והרופאים מורשי ליראק פריז או באתר.

5. ליראק פריז - סדרת מזוליפט להעלמת סימני עייפות (צילום: אסף לוי)
5. ליראק פריז - סדרת מזוליפט להעלמת סימני עייפות (צילום: אסף לוי)

בגלל הפיח והשמש
פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ולרפואה טבעית, מציעה כמוסות של ויטמין C ואבץ: "חשוב מאוד לצרוך כמויות גדולות של ויטמין C, מכיוון שזיהום האוויר הנובע מפיח מכוניות ועישון מדלל לאורך השנים את רמת הוויטמין החיוני הזה בגופנו. ויטמין C חיוני ליצירת קולגן ושמירה עליו, הרי הקולגן הטבעי הוא שגורם לעור להיראות מלא, וחלק ממנו נפגע מאוד מהקרינה היומיומית שאליה אנחנו חשופים. אפשר לצרוך ויטמין C בכמוסות, בשמנים או בצורתו הטבעית באמצעות פירות, ירקות ועלים העשירים בו. המחיר: 130 שקל. להשיג באתר האונליין או בקליניקה.

פולה, ויטמין C (צילום: פולה סטודיו)
פולה, ויטמין C (צילום: פולה סטודיו)

להעיר את העור
דרמלוג'יקה מרחיבים את סדרת תכשירי ביולומין C, ומשיקים תכשיר לחות במרקם ג'ל המבטיח הבהרת העור והענקת לחות ניכרת, לצד שיפור סימני הזדקנות ועור עייף. הג'ל נעים למגע ומבוסס על חמישה סוגי חומצות היאלרוניות להענקת לחות מוגברת בעור, ומשלב מולקולות ויטמין C, המשייכות אותו לדור חדש של תכשירים מבוססי ויטמין C יציב במיוחד. המולקולה משלבת פפטייד וחומצה לקטית להבהרת העור ולמראה בהיר של עור הפנים. בזכות היציבות שלהן הקומפלקס מצליח לפעול בעומקי העור. המחיר לצרכן: 312 שקל. להשיג באתר האונליין של החברה.

ג'ל הלחות החדש של דרמלוג'יקה (צילום: יחצ חול)
ג'ל הלחות החדש של דרמלוג'יקה (צילום: יחצ חול)

חלקה וזוהרת
הסרום  OH GLOW INSTYTUTUM מכיל 15% ויטמין C, בפורמולה המשלבת רכיבים חזקים במיוחד לקבלת תוצאות מוכחות. הפורמלה העדכנית מועילה לשיפור כל פגמי העור העיקריים בבת אחת, והיא בעלת אפקט הבהרה מיידי להענקת חלקות וזוהר. המחיר: 399 שקל. להשיג באתר OH GLOW.

הבהרה מתבקשת
טוני מולי: אמפולת ויטל ויטה ויטמין SYNERGY AMPOULE VITAMIN C לסיוע בהבהרת העור ולצמצום מראה הקמטים. האמפולה מכילה ויטמין C, לסיוע בהבהרת העור ולמראה קורן, וסקוואלן, חומר המופק משמן זית ויעיל במיוחד להגברת גמישות העור, צמצום מראה קמטוטים וסיוע בשיקום נזקי החשיפה לשמש. התוצאה: מראה עור צעיר ומלא זוהר וחיוניות. המחיר: 90 שקל. להשיג ברשתות הפארם ובאתר טוני מולי.

בזכות השחרור האטי
C POWER של קרליין: סדרה זו מבוססת על פרו־ויטמין C (נגזרת עמידה של הוויטמין), הפועל מיד עם המגע בעור בתהליך שחרור אטי ומעניק הגנה נוגדת חמצון למשך שעות ארוכות. קרם הלחות ליום מגן מפני נזקי חמצון עם מסנני קרינה 20 SPF, מכיל גם שמן היפופיאה לשיפור מראה העור. שימוש יומיומי בקרם יספק לעור נוגדי חמצון יעילים המונעים נזק הנגרם מרדיקלים חופשיים ומסייעים בשמירה על הסיבים האלסטיים מפני פגיעת קרינה הגורמת לרפיון. המחיר: 50 שקל ל־50 מ"ל. ניתן להשיג ברשתות הפארם. 

קרליין קרם יום 20 spf סדרת ויטמין c  (צילום: טל אזולאי)
קרליין קרם יום 20 spf סדרת ויטמין c (צילום: טל אזולאי)

ריח של גשם
ניחוח חורפי חדש משלב בין תפוז ללוטוס. מותג הבישום היוקרתי Hfc, של מעצב־העל האיטלקי מתאו סיביק, משיק ניחוח חורפי רענן - Divine Blossom - המשלב בין תווי פריחת תפוז לבין הלוטוס הכחול והמסתורי, ליצירת ניחוח שקט, רענן ומלא תחכום. הניחוח החדש נוצר בהשראתו של פרח הלוטוס, שלהבדיל מרוב הצמחים לא נפתח לאורה הבוהק של השמש, אלא דווקא לאורה המלטף של הלבנה.

תווי הבושם העליונים הם תפוז, פירות אקזוטיים ועץ השקד, תווי האמצע הם לוטוס כחול, פרח התפוז ופולי טונקה, תווי הבסיס הם מאסק, קקאו, וניל וענבר. המחיר: 1,080 שקל. להשיג באתר הבישום "אסנס פרפיום".

hfc paris divine blossom (צילום: יחצ)
hfc paris divine blossom (צילום: יחצ)

שוברים מיתוסים

אושרת לוי, דיאטנית קלינית ותזונאית, בעלת B.E.D בחינוך גופני, B.S.C במדעי התזונה ומומחית לאורח חיים בריא: "ויטמין סי משתתף בכ־300 תהליכים שונים בגופנו, בין השאר בתהליך פירוק כולסטרול, בהקלה על מצבי אלרגיות, מחלות עור ודלקות חניכיים, הוא מסייע בהגלדת צלקות ובריפוי פצעים. נוסף לכך, בכוחו של ויטמין סי להפוך חומצה פולית לצורתה הפעילה ולהגביר את ספיגת הברזל, במיוחד בקרב ספורטאים ומעשנים. היות שוויטמין סי נעלם בתהליכים כבישול ואידוי, חשוב לצרוך אותו באכילת ירקות ופירות טריים.

אך חשוב להכיר בעובדה שגם אחסון ממושך ואפילו "פציעה" של הפרי או הירק, כמו חיתוך או ריסוק, גורמים לנזק למבנה התא ולהתחמצנות ולאיבוד ויטמין סי. הצריכה היומית המומלצת לבוגרים בריאים עומדת על 60 מ"ג. לשם הדוגמה, מאכילת פלפל ירוק אחד נקבל מעט יותר, כ־80 מ"ג. וכמה ויטמין C נקבל משתיית מיצים מפירות הדר? 100 מ"ל מיץ מנדרינות ייתנו לנו כ־30 מ"ג ויטמין C, מיץ אשכוליות - כ־40 מ"ג ויטמין סי. 100 מ"ל מיץ לימון או תפוזים ייתנו כ־50 מ"ג ויטמין C".

ביקשנו לבחון עם לוי מיתוסים מקובלים:
1. התפוז הוא המקור הכי טוב לוויטמין סי. "הדבר אינו נכון. בעוד 100 ג' תפוז מכיל 53 מ"ג ויטמין C, ישנם בטבע מקורות לא טובים פחות, ואפילו יותר. למשל: כרוב אדום - 57 מ"ג, פומלה - 61 מ"ג, ברוקולי - 113 מ"ג, פטרוזיליה - 133 מ"ג , גויאבה - 184 מ"ג".

2. עדיף לשתות מיץ תפוזים על פני אכילת התפוז השלם. "לא נכון, מומלץ לאכול פרי שלם, כדרך הטבע ולא רק לשתות את מיץ הפרי, וזאת מכמה סיבות: א. איכות הוויטמין נפגעת בתהליך הסחיטה. הוא נהרס כתוצאה מהמגע עם האוויר והמגע בלהב המתכת וחום תהליך הסחיטה. ב. רק באכילת הפרי השלם נקבל את מלוא הסיבים התזונתיים שמכיל הפרי".

3. אם נצרוך ויטמין סי לא נצטנן. "לא נכון. מניתוח מחקרי עולה כי אין בנטילה קבועה של ויטמין סי כדי לצמצם את תדירות ההצטננויות, אלא אם כן האדם נמצא במצב של מאמץ פיזי קיצוני. ובכל זאת, נטילת ויטמין סי עשויה להשפיע על קיצור משך המחלה ולהקל את הסימפטומים. נטילת ויטמין סי יעילה במיוחד בשלבים הראשונים של המחלה.

על מה אני ממליצה? ויטמין סי משתתף בתהליכים רבים בגופנו, ועלינו לצרוך אותו על בסיס יומיומי באמצעות אכילת ירקות ופירות המכילים רמה גבוהה שלו. כדאי ליטול רמות גבוהות יותר של הוויטמין עם תחילת סימפטומים של הצטננות ולהמשיך לאורך כל ימי המחלה. לנוטלים תוסף ברזל מומלץ לאכול בסמוך מזונות עתירי ויטמין C או להסתייע בתוסף".