חטיפים וטעימים:
שיריז פטיסרי, הבוטיק הצרפתי השוכן בלב העיר גבעתיים, חוגג את הפורים עם מגוון מתוקים צבעוניים ושמחים, וביניהם מגוון של אוזני המן בטעם של חטיפים: במבה, צ'יטוס, פרינגלס, כיפלי, דובונים ועוד שילובים מעניינים של טעמים קלאסיים: חמאת בוטנים וריבת תות, חלבה ופיסטוק, פרלינה לוז, פרג והדרים, שוקולד בלגי, פטיסייר ותותים. המארזים מגיעים בקופסה של 300 גרם במחיר 42 שקל. אפשר להשיג בטלפון (לאזור המרכז): 5558988־03, או באפליקציות וולט ותן ביס.

שיריז פטיסרי - אוזני המן  (צילום: שיריז פטיסרי)
שיריז פטיסרי - אוזני המן (צילום: שיריז פטיסרי)


מחדשים:
שקדים, קוקוס וקפה: רשת "טאטי & אילנ'ס" מציעה קולקציה מגוונת של אוזני המן בטעמים חדשים ויצירתיים לצד הטעמים המסורתיים. הקולקציה, בניצוחם של השף־קונדיטורים שני שאול ולירן חבר, נעשית בעבודת יד וכוללת בצק פריך וטעמים מיוחדים, מילויים קלאסיים ומילויים בשילובים מרהיבים. מבין הטעמים: אגוזים ותבלינים, תמרים ואגוזים, שוקולד בלגי, שקדים וקפה, קוקוס והדרים, פרג בשילוב גרידת הדרים. המחיר: 42 שקל למארז של 250 גרם. אפשר להשיג בסניפי הרשת.

אוזני המן טאטי אילאנס (צילום: אנה ברדיבקוב)
אוזני המן טאטי אילאנס (צילום: אנה ברדיבקוב)


ללא גלוטן:
רשת קפה ביגה, המתמחה במאפים המיוצרים בעבודת יד, משיקה לרגל חג פורים קולקציה רחבה וחגיגית של אוזני המן ללא גלוטן, במילוי חלבה, תמרים, פרג או שוקולד. קולקציית אוזני המן ללא גלוטן מיועדת לשוחרי הבריאות או לסובלים ממחלת הצליאק. אוזני ההמן בקפה ביגה נאפות במקום ועשויות מבצק פריך במרקם חמאתי. לצד אוזני המן ללא גלוטן תציע רשת ביגה מגוון אוזני המן המכילות קמח. מחירים לצרכן: אוזן המן ללא גלוטן: 5 שקל ליחידה. אוזני המן ללא גלוטן: 14 שקל ל־100 גרם, אוזן המן עם קמח: 4 שקל, אוזני המן עם קמח: 12 שקל ל־100 גרם. להשיג ברשת ביגה בכל רחבי הארץ.

אוזני המן של ביגה (צילום: אמיר מנחם)
אוזני המן של ביגה (צילום: אמיר מנחם)

קראסט באוזן:
רשת רולדין, שרכילה לככב בחג סוכות עם מגוון עשיר של סופגניות ייחודיות, נערכה גם לפורים ומשיקה קולקציית אוזני המן במגוון טעמים ומילויים: אגוזים־טופי־קרמל, שרי פיסטאש במילוי מרציפן, פיסטוק וקולי דובדבנים, צ'אי מרציפן, קרמל מלוח בקראסט טופי־קרמל, מילוי של מרציפן ורדים בקראסט תות, קרם שוקולד מריר עם קוקוס בקראסט קקאו, ועוד. אוזני ההמן של הרשת עשויות מבצק שקדים פריך עם חמאה משובחת, ובעבודת יד. מלבד הטעמים הקלאסיים, שכולם מכירים, 'רולדין' יצרה מנעד של טעמים יוצאי דופן עם שילובים ומרקמים חדשים, וגם קולקציית אוזני המן מצופות: המחיר: 14 שקל ל־100 גרם, אוזני המן מצופות: 6 שקל ליחידה, אפשר להשיג בסניפי הרשת ובאתר רולדין.

אוזני המן של רולדין (צילום: רונן מנגן)
אוזני המן של רולדין (צילום: רונן מנגן)


שמרים לפורים
רשת קונדיטוריית שמו, של השף־קונדיטור המוערך מיקי שמו, משיקה קולקציית פורים עם מגוון רחב של אוזני המן במילויים ובצקים שונים (פריך / שמרים / פריך ללא סוכר), ושלל מאפים מתוקים נוספים כתוספת למשלוחי המנות. גולת הכותרת השנה, לכבוד פורים 2022, היא אוזני המן רכות ואווריריות מבצק שמרים, במילוי פרג, ריקוטה, צימוקים ואגוזים. בין המוצרים המוצעים בקולקציית פורים של הקונדיטוריה: אוזני המן מבצק פריך במילויים שונים – פרג, אגוזים, שוקולד, תמר מג'הול , שזיפים ביין, ומרציפן. מחיר: 39 שקל לקופסא במשקל 350 גרם, עוגת פרסבורגר פרג במחיר: 45 שקל, סהרוני פרג במחיר: 10 שקל ועוד. אפשר להשיג ברשת קונדיטוריית SHEMO.

50 גוונים של חמאה:
קולקציית אוזני ההמן של קונדיטוריית ביסקוטי מציעה השנה אוזני המן בעבודת יד מבצק פריך עם טעמי חמאה מושחתים, במגוון מילויים עשירים ובצבעים משמחים, כיאה לחג השמח של השנה. את הקולקציה יצרה הקונדיטורית רוסלה יונה, והטעמים שהיא מציעה כוללים: שוקולד בלגי, פרג־הדרים, חלבה־פיסטוקים, פרלינה לוז, חמאת בוטנים וריבת תות. המחיר למארז חגיגי של אוזני המן: 40 שקל ל־300 גרם. לצד האוזניים יימכרו גם עוגות מיוחדות במהדורת פורים: עוגת שכבות עשירה באגוזים, תפוחים ופרג (68 שקל) ועוגה באסקית בשכבות של בצק סבלה עשיר וביניהם מלית פרג ושקדים (118 שקל). את המוצרים אפשרלרכוש בחנות "ביסקוטי" או בהזמנה טלפונית בכל חלקי הארץ. טלפון להזמנות: 5704015־03.

קולקציית אוזני ההמן של קונדיטוריית ביסקוטי (צילום: בועז לביא)
קולקציית אוזני ההמן של קונדיטוריית ביסקוטי (צילום: בועז לביא)

בהרכבה עצמית:
לקראת פורים 2022, בייקאיט, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם נוטלה, מציעות ערכה להכנה עצמית של אוזני המן עם הממרח האהוב. חברת Bakeit מייצרת מארזים חווייתיים לכל המשפחה עם תערובות להכנת עוגיות ומאפים בסגנון DIY (עשו זאת בעצמכם). במסגרת שיתוף הפעולה עם נוטלה יימכר מארז הכולל תערובת להכנת אוזני המן בשילוב צנצנת נוטלה 350 גרם וקורצן (מכשיר לחיתוך עוגיות). המחיר: 119 שקל. את המארזים אפשר לרכוש אונליין דרך אתר החברה.

מארזי Bakeit נוטלה (צילום: רמי פזהר)
מארזי Bakeit נוטלה (צילום: רמי פזהר)

ללא סוכר:
רשת "מאפה נאמן" מציעה השנה מגוון מילויים קלאסיים כגון פרג, שוקולד, שוקלד לבן ותמרים, ולצדם מילויים חדשים ומפתיעים יותר - כמו קרם חלבה, קרם שברי בייגלה מלוח, עוגיות אוריאו, קרם נוגט ועוד. הקולקציה מורכבת מאוזני המן עשויות מבצק פריך נימוח ובמגוון מילויים: תמרים בתיבול עדין של קינמון, פרג ועיטור אבקת סוכר, גנאש שוקולד מריר, שוקולד לבן, קרם אוריאו, קרם נוגט, קרם חלבה, וקרם מתוק עם שברי בייגלה מלוח. לצדם מוצעת גם מהדורה קלאסית של אזני המן ללא סוכר במילוי של פרג ושוקולד. המחיר לקילו אוזני המן בתפזורת: 80 שקל. המחיר למארז 400 גרם של מיני אוזני המן: 30 שקל, 2 מארזים ב־55 שקל. אפשר להשיג ב־49 סניפי הרשת בפריסה ארצית.

אוזני המן, ''מאפה נאמן'' (צילום: גיל אבירם)
אוזני המן, ''מאפה נאמן'' (צילום: גיל אבירם)

מתחפשים לאוזני המן

אם נמאס לכם מהמאכל המסורתי ואתם מחפשים תחליפים מתוקים שאינם בצורת המשולש המפורסם, הנה שני רעיונות:

מקרונים במקום אוזניים - Wonderland patisserie, בניצוחה של השף־קונדיטורית אושרת סולימני, הוא פטיסרי קסום באגמון מרקט, שבו היא רוקחת קינוחים בהשראת "אליס בארץ הפלאות". סולימני, שאחראית גם למנות האחרונות במלון גליליון, יוצרת שלל קינוחים חלומיים בעבודת יד ומציעה לכבוד פורים קולקציה מיוחדת של מקרונים מחופשים. הקולקציה כוללת 5 דמויות מעוצבות במגוון מילויים עשויים ממרנג פריך המבוסס על שקדים - ללא גלוטן: דובי במילוי שוקולד נוצ'ולה, חד־קרן במילוי פטל וקסיס, פנדה במילוי וניל וטונקה, צפרדע במילוי פיסטוק, ואפרוח במילוי לימון ולמון גראס. המחיר: 7 שקל ליחידה. אפשר להשיג בוונדרלנד פטיסרי, אגמון מרקט (צמוד למלון גליליון וסמוך לאגמון החולה), טלפון להזמנות 8377770־04.

מקרונים במקום אוזניים, Wonderland patisserie (צילום: ענבל אנגל)
מקרונים במקום אוזניים, Wonderland patisserie (צילום: ענבל אנגל)


גלידת פרג אוזני המן - רשת הגלידריות לג'נדה מציעה גלידת פרג אוזני המן, גלידת וניל בטעם ביסקוטי, בהשראת הבצק הפריך של אוזני ההמן, בשילוב פרג, הטעם האהוב והקלאסי של המאפה המסורתי בפורים. חובבי הפרג שמחכים לטעם הזה כל השנה יוכלו ליהנות ממנו במהדורה מוגבלת סביב החג. המחיר: 14 שקל למנת ילדים, 18 שקל למנה ו־95 שקל לקילו. אפשר להשיג בסניפי הרשת.

לג'נדה, גלידות פרג' (צילום: יערה גדרון)
לג'נדה, גלידות פרג' (צילום: יערה גדרון)