לאחר 21 שנה מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מסיים בשבוע הבא את תפקידו ויוחלף בידי עופר בלוך. למרבה ההפתעה, תנאי פרישתו של אברכהן מהחברה עדיין לא סוכמו, ועל פי ההערכות, הוא יזכה למענק מיוחד של כמה מיליוני שקלים. המנכ"ל הפורש בוחן כעת כמה הצעות בשוק הפרטי, והוא צפוי לבחור בהצעה שבמסגרתה הוא יהיה חלק מהשליטה.

אברכהן מסר ל"מעריב": "תנאי הפרישה סוכמו על ידי ועדת התגמול, ולא הספקתי לבחון אותם עם גורמי המקצוע. בימים הקרובים אשב איתם ואקבל את ההחלטה". עוד הוסיף כי לגבי העתיד, "אני בוחן מספר הצעות ממספר גורמים ונפגש עם לא מעט אנשים". אברכהן הביע שביעות רצון מהתוצאות של הרשת והוסיף כי הירידה במכירות מוסברת בגלל היקף המכירות החריג, שהיה גבוה מהרגיל בזמן הקורונה.

בדבריו, אמר אברכהן כי הוא לא מתרגש מכניסת רשת קרפור לישראל. "אנחנו מתורגלים באתגרים. תמיד ידענו להעריך מתחרים ולייצר מנועי צמיחה וכך יהיה הלאה. אני מכיר את קרפור ואת הרשת מדובאי המעוניינת להיכנס לישראל. התארחנו אצלה ונדע להתאים את עצמנו".

בתגובה לידיעה על עתיד השליטה בחברה, מסר היו"ר יקי ודמני ל"מעריב": "החברה מתנהלת ללא גרעין שליטה ומתנהגת מול כל המוסדיים כאילו הם משפחה אחת. אנחנו מחויבים לכולם ופועלים לפי הממשל התאגידי ברמה הכי גבוהה. אנחנו לא יכולים למנוע הגשת הצעות. הדירקטוריון מונחה רק ורק משיקולי טובת החברה".

קבוצת שופרסל סיימה את 2021 ברווח של 393 מיליון שקל - גידול של 2% בהשוואה ל־2020. הרווח מהווה 2.7% מההכנסות. ברבעון הרביעי, קטן הרווח ב־17% ל־100 מיליון שקל. החברה תחלק 140 מיליון שקל כדיווידנד במזומן. עוד עולה מהנתונים כי ההכנסות ירדו ב־3.1% והסתכמו ב־14.8 מיליארד שקל, וכי ברבעון הרביעי הן ירדו ב־6.7% ל־3.6 מיליארד שקל - בין השאר בגלל הנזק שנוצר מפרשת רשת מהדרין החרדית.

מכירות שופרסל אונליין הסתכמו ב־2.8 מיליארד שקל, והן עומדות על 20.5% מסך המכירות. מכירות המותג הפרטי הסתכמו ב־3.8 מיליארד שקל והן מהוות נתח של 26.6% מסך מכירות קמעונאות המזון, וזאת לעומת 25.8% בשנת 2020.

בתקופה האחרונה העלתה שופרסל את מחירי המותג הפרטי וספגה ביקורת. המנכ"ל הסביר כי העלאת המחירים נועדה לעודד את כניסתם של יצרנים פרטיים. על פי הנתונים, הכנסות רשת הפארם Be גדלו ב־18.5% ל־966 מיליון שקל. הרווח התפעולי של רשת Be הסתכם ב־9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד תפעולי של 19 מיליון שקל ב־2020.