שואבים חוטיים
קומפקטי ופרקטי: שואב אבק ציקלון 1600w של Normande קומפקטי ונוח לאחסון בעל פילטר HEPA גדול, מכל אבק בנפח 2 ליטר ללא שקית, כבל חשמלי באורך 4־5 מטר נגלל בלחיצת כפתור ובעל טכנולוגית שאיבה ציקלון רציפה 1600 ואט. נוח לאחסון ומגיע עם מוט טלסקופי נירוסטה מתכוונן, פיה דו־שימושית, ומציג עוצמת רעש נמוכה. משקל נטו: 4 ק”ג. המחיר: 412 שקל. ביבוא קלינטון סחר, ניתן להשיג בחנויות ורשתות החשמל.

שואב אבק ציקלון מבית normande (צילום: יחצ)
שואב אבק ציקלון מבית normande (צילום: יחצ)

מתרוקן בעצמו
Mi Robot Vacuum סדרת שואבים בעלי פיתוחים מתקדמים: Mop 2, Lite, Pro והדגם הבכיר, ה־ULTRA, המאפשר חיבור לעמדת ריקון אוטומטית הנרכשת בנפרד. סדרת השואבים משלבת חיישנים לשידור נתונים בזמן אמת ושרטוט מפת הבית, כך שהשואב יודע בכל רגע נתון היכן הוא נמצא, הוא מזהה מכשולים ומתחמק מהם.

במצב סוללה נמוכה, הוא שב לטעינה בצורה עצמאית ועם השלמת הטעינה הוא חוזר לפעולה מהנקודה בה הפסיק. השואבים בסדרה מאפשרים שליטה חכמה באמצעות יישומון Mi Home. טווח המחירים: 999־2299 שקל. אפשר להשיג ברשת חנויות Mi Store וברשתות החשמל.

mi robot vacuum (צילום: יחצ שיאומי)
mi robot vacuum (צילום: יחצ שיאומי)

להאיר פינות חשוכות
סדרת שואבי אבק אלחוטיים TRIFLEX של המותג MIELE. השואבים בסדרה מאפשרים 3 מצבי פעולה בשואב אחד, והיתרון שלו על פני שואבים אלחוטיים אחרים הוא היכולת שלו לעמוד עצמאית גם ללא תחנת עגינה. המנוע ממוקם בחלקו התחתון, מה שמאפשר את היציבות ומשקלו הופך נמוך יותר בעת העבודה לעבודה נוחה באזורים גבוהים.

מגיעים עם סוללה נשלפת, המספיקה לזמן עבודה של כשעה, ומצורפת אליהם מברשת חכמה שיודעת להתאים את עוצמת השאיבה לאופי המשטח. המברשת מצוידת בתאורה לעבודה נוחה באזורים חשוכים. הפעלת השואב נעשית בלחיצת כפתור אחת. לסדרה 3 דגמי שואבי אבק בטווח מחירים 2,200־3,000 שקל. אפשר להשיג אצל המשווקים המורשים.

שואב אבק של miele (צילום: יחצ חול)
שואב אבק של miele (צילום: יחצ חול)

מתכופף נמוך
שואב אבק ושוטף אלחוטי של המותג Tefal ניופאן, יבואנית מוצרי החשמל והאלקטרוניקה מציעה שואב אבק + שוטף אלחוטי דגם TY9890W0 המאפשר זמן עבודה של עד 45 דקות בשאיבה עוצמתית. השואב בעל טכנולוגיית ה־ FLEX המאפשרת כיפוף גוף השואב לניקיון אידיאלי בכל מקום ופינה ברחבי הבית. מגיע עם אביזר לשטיפה ושאיבה בפעולה אחת. המחיר: 1,799 שקל. אפשר להשיג ברשתות החשמל.

שואב אבק מבית ניופאן (צילום: ניופאן)
שואב אבק מבית ניופאן (צילום: ניופאן)

מדברים אליך
השואב השוטף FLOOR ONE S3 של TINEC אלחוטי חכם וחדשני בעל מערכת שטיפה חכמה All־in־one ותצוגת LED למראה התקדמות הניקיון, הביצועים ועוצמת הסוללה. הנחיות הממשק שימושיות ותזכורות על תחזוקה נכונה מספקות חווית ניקיון למשתמש. מגיע עם גלגלת מברשות עוצמתית להתמודדות עם לכלוכים קשים ודביקים במיוחד, כוח היניקה וכן זרימת המים מותאמים אוטומטית, ומשאירים רצפות יבשות ונטולות פסים באופן מיידי. המחיר 2,490 שקל. אפשר להשיג ברשתות החשמל ואתרי הסחר.

tineco floor one s3 (צילום: יחצ)
tineco floor one s3 (צילום: יחצ)

מתזמנים מראש
NEATO. צורת ה־D מאפשרת שימוש במברשות שמגיעות לפינות. מדובר בשואב בעל עוצמת יניקה גבוהה, הכולל מכל איסוף גדול ויש לו יכולת מיפוי חללים באמצעות לייזר, ניקוי שיטתי וכיסוי של 250 מ"ר. מאפשר בחירת מצבי ניקוי, תזמון מראש, ניקוי רב־אזורי, וניקוי extra-care. הסוללה מאפשרת עד 5 שעות עבודה' ואם יש צורך בטעינה נוספת במהלך פעולת השאיבה, השואב חוזר לתחנת העגינה לטעינה, ומיד לאחר מכן מחדש את הניקוי.

ישנה אפשרות למצב חסכון באנרגיה (ECO) או מצב טורבו לניקיון יסודי ומעמיק. השואב מתאים את סוג הניקיון לפי סוג המשטח שעליו הוא נמצא. הוא אף מתוכנת לפקודות קוליות של Alexa ו־Google Assistent. המחירים לשלושת הדגמים השונים (D8, D9, D10) הם 1,990־2,790 שקל. אפשר להשיג ברשתות החשמל.

שואב אבק neato - d10 (צילום: יחצ חול)
שואב אבק neato - d10 (צילום: יחצ חול)

חוטי, חסכוני ועוצמתי
שואב אבק נגרר מבית BLACK & DECKER חסכוני באנרגיה ויחד עם זאת עוצמתי. מגיע עם אביזר יניקה רחב עם 2 מצבי שאיבה ומתאים לכל סוגי המשטחים, בעל צינור טלסקופי באורך 47 ס"מ ומעמד נוח על השואב. יש לו לחצן לגלגול אוטומטי של כבל החשמל. מכל שאיבה בנפח 2 ליטר קל להסרה וריקון המחיר: 729 שקל. להשיג ברשת ACE ובאתר היבואן סיריוס אלקטרוניקה.

שואב אבק מבית black & decker (צילום: יחצ חול)
שואב אבק מבית black & decker (צילום: יחצ חול)

דייסון מקלילים
הדגם החדש V12 slim total clean של Dyson. הV12־ מביא עימו פיצ'ר חדש: לחצן הפעלה ללא צורך בהחזקת ההדק בזמן השאיבה. לשואב יכולת לאתר חלקיקי אבק מיקרוסקופיים ומברשת חובטת ממונעת שמצורפת אליו, מותאמת לספות ומזרנים. מאפשר שלושה מצבי עבודה (ECO, AUTO, BOOST) ומותאם לכל סוגי המשטחים. המחיר המומלץ לצרכן 2,799 שקל. אפשר להשיג ברשתות ובחנויות החשמל ובאתר האינטרנט: Dyson.co.il

שואב אבק דייסון (צילום: יחצ)
שואב אבק דייסון (צילום: יחצ)

שואבים ללא מגע אדם
רובוטי שוטף ומקרצף LEGEE. הליך הניקוי במכשיר זה מתחיל בשאיבה, עובר לשפשוף יבש של הרצפה על ידי פד מיקרופייבר ולאחר מכן ריסוס חכם של מים וסבון ושפשוף רטוב של הרצפה. מציע חיווי מפת ניקיון בזמן אמת באפליקציה, פונקציית Talent Clean להגדרת שיטת ניקיון שונה לכל חדר או אזור בבית והצבת קירות וירטואליים ואזורים אסורים. דובר עברית. המחיר: 2,690 שקל. אפשר להשיג ברשתות החשמל.

שואב אבק legee (צילום: יחצ)
שואב אבק legee (צילום: יחצ)

מתנקה בעצמו
PURE ONE s12 של TINECO. שואב חכם אלחוטי בטכנולוגיה מתקדמת, עם מערכת חיישנים המזהה את הלכלוך ומתאימה את עוצמת השאיבה תוך כדי חיסכון בחיי סוללה. מגיע עם שתי סוללות ושני מסננים כך שמתאפשרת עבודה אינסופית. דגם זה מתפאר בצג LCD המציג נתונים בזמן אמת ומתממשק בחיבור לאפליקציה. הוא נחשב קל משקל ופרקטי ובעל פטנט לניקוי עצמי של הפילטר. המחיר: 2,590 שקל. אפשר להשיג במיטב רשתות החשמל ואתרי הסחר.

tineco pure one s12 (צילום: יחצ)
tineco pure one s12 (צילום: יחצ)

סיבובים נגדיים
מכשיר אלחוטי FC7 לשטיפת רצפות של חברת קרשר מגיע עם 4 מברשות מייקרופיבר לשאיבה, שטיפה וייבוש של הרצפה בפעולה אחת. טכנולוגיית הסיבוב הנגדי של המברשות מאפשרת ניקוי מהיר ויעיל והסרת לכלוך קשה מכל סוגי המשטחים. למכשיר יכולת שליטה בכמות המים ובעוצמת המהירות, לחיסכון מקסימלי של מים ומאמץ, וגמישותו מאפשרת ניקוי במקומות נמוכים, מתחת לספות, מיטות ואסלות. סוללת הליטיום מספיקה לעד 45 דקות של עבודה. המחיר לצרכן 1,890 שקל. אפשר להשיג במיטב רשתות החשמל ואתרי הסחר.

שואב אבק KARCHER (צילום: יחצ)
שואב אבק KARCHER (צילום: יחצ)

אפקט של ריחוף
Roidmi X30 Plus מוצע כעת בגרסה משודרגת הכוללת ראש שטיפה מהפכני, זוכה שישה פרסים בינלאומיים יוקרתיים לעיצוב והנדסת אנוש. אחרי השאיבה, תוכלו להתקין את מברשות השטיפה, לבחור את כמות המים ולהוציאו לפעולת ניקוי עצמאית. מתקן השטיפה משלב ריסוס מים חכם בהליך הניקיון ללא התערבות אדם.

לשואב מאפיינים ייחודים כמו: זמן עבודה רצוף עד 80 דקות, זווית אחיזה של 270 מעלות ליצירת אפקט "ריחוף", מסך OLED צבעוני המציג התראות בזמן אמת וחיבור לאפליקציה ייעודית בטלפון. מחיר: 2,190 שקל. אפשר להשיג ברשתות החשמל ואתרי הסחר.