1. פיית השולחן

מעיצוב שמלה לכלה לעיצוב שולחן חג - מעצבת שמלות הכלה לי גרבנאו מתפנה לתשוקה חדשה בתחום אומנות האירוח, ועושה צעדים ראשונים גם בתחום ההום סטיילינג והלבשת השולחן. יחד עם שותפה סיון שבת, היא מציגה את The Table Fairy - מותג חדש לעיצוב שולחן, שנולד במטרה להציע פתרונות יצירתיים לעיצוב דקורטיבי ו"חווית אירוח" מלאה תחת קורת גג אחת. הפריטים המוצעים תחת המותג נאספו בידי השתיים מכל העולם (איטליה, הולנד, קולומביה, הודו ומקומות נוספים) וחלקם אף מיוצרים על ידן. The Table Fairy מציע ייעוץ לעיצוב ורעיונות לסטיילינג של שולחנות לפי נושאים: חגים, ימי הולדת, ערבי שישי, או סתם סיבה למסיבה. הפריטים שתמצאו לרכישה כוללים חבקים, מפות, כוסות, מפיות מפשתן, צלחות, מוצרי קרמיקה, פלייסמנטים, מגשי אירוח ואקססוריז נוספים. המחירים החל מ־120 שקל. לדוגמה: סט של 6 פלייסמנטים ו־6 מפיות יעלה לכם 625 שקל, ומפות בגדלים שונים יעלו לכם 359־550 שקל. אפשר להתרשם ולרכוש דרך עמוד האינסטגרם או אתר האונליין ולקבל את המשלוח עד הבית.

פיית השולחן (צילום: מארק צו)
פיית השולחן (צילום: מארק צו)

2. מלכותי, מרוקאי או קלאסי

CASTRO HOME מציגה 3 סגנונות לשולחן חגיגי, והם:
השולחן המרוקאי: כלי הגשה בהשפעת מאפייניה וצבעיה העזים של מרוקו: כחול, סגול וטורקיז, מוגשים על מצע מפה לבנה קלאסית להרגעת הצבעוניות והענקת הבמה לכלים עצמם. את המראה האביבי והשמח ישלימו כלי הגשה בגבהים שונים, אגרטלים בצבעוניות שקופה עם פרחים ופמוטי זכוכית בעבודת יד מהודו עם נרות בהירים. השולחן המלכותי: כדי ליצור אווירה אצילית ומלכותית, בקסטרו הום מאבזרים את השולחן בכלי זכוכית עם הדפסים כסופים דמויי תחרה בעלי נגיעות צבע עדינות של טורקיז, כוסות קריסטל גרמני בשני גבהים ישדרו אריסטוקרטיות מרשימה ואת השקט האלגנטי יעניקו הרקע הבהיר של המפה ואגרטל נקי עם פרחים. להשלמת המראה האקלקטי נעשה שימוש בסכו"ם כסוף. השולחן הלבן: על שולחן זה שולטים כלי הפורצלן הלבן הקלאסי. את המראה החגיגי נקבל בשילוב כוסות יין גבוהות, קנקנים בטקסטורת פליסה, סכו"ם, מפה לבנה ופרחים בגוונים שנעימים לעין. טווח המחירים לפריטים המוצעים ברשת CASTRO HOME הוא 10־200 שקל. מחירים לדוגמה: צלחות וקערות הגשה - 30־100 שקל; סט סכו"ם - 200 שקל; כוסות יין ושמפנייה - 25־35 שקל. אפשר להשיג בחנויות CASTRO HOME ובאתר הרשת.

השולחן המלכותי (צילום: שלומי ארביב)
השולחן המלכותי (צילום: שלומי ארביב)

3. כל אחד והסגנון שלו

רשת הסטוק מציגה קטלוג חג. הקטלוג שהרשת מציגה הופק לכבוד פסח, והוא מציע מגוון פריטים בסגנונות שונים להשלמת עיצוב שולחן ערוך וחגיגי בעיצובים שונים - ממראה קלאסי, לסגנון בוהמייני, אווירה בוטנית ועוד. שלל הסגנונות מאפשר לכל אדם להתאים את העיצוב על פי טעמו האישי וכך לבטא את עצמו גם על שולחן החג. טווח המחירים לסט צלחות, לדוגמה, הוא 60־250 שקל. אפשר להשיג בסניפי רשת הסטוק ברחבי הארץ.

רשת הסטוק (צילום: סטיילינג רעות אופיר וצילום אלה מאורוביץ)
רשת הסטוק (צילום: סטיילינג רעות אופיר וצילום אלה מאורוביץ)

4. הפתעת השנה

רשת MAX STOCK מפתיעה עם הפקה - בשיתוף פעולה עם רהיטי קיבוץ השלושה ומלבישות הבתים דנה שרבף, רונית שקרצ'י ודרית זוננשיין, רשת מקס סטוק מציגה הצעת הגשה חגיגית במיוחד, עם הצעות לעיצובי שולחן שופעי סטייל ויחד עם זאת בתמחור אטרקטיבי. דנה שרבף, מעצבת מלבישת בתים: "אומנם בתחום עיצוב הבית יש לקוחות ממעמדות שונים ואפשרויות כלכליות שונות, אבל דווקא חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת להכניס עיצוב ויוקרה מבלי להשתמש בפריטים יקרים. עם בחירות נכונות ושילובים מעניינים תוכלו לעצב שולחן חגיגי ויוצא דופן במחיר מפתיע".
ההפקה החגיגית מציעה שלושה סגנונות עיצוב: השולחן הדרמטי משלב בין השחור והלבן הקלאסיים עם הצבע החום וחומרים טבעיים של עץ ויוטה להוספת חמימות. נייר אפייה אקולוגי, למשל, שימש נייר אריזה לסכו"ם. השולחן האביבי מציג צבעוניות של צהוב וסגול, ונעשה בו שימוש בבקבוקונים קטנים עם זר פרחים קטן ואישי לכל סועד. מפיות עם דוגמת עלים ולימונים טריים שמתחברים לקונספט הפורח הוסיפו מימד של שמחה ורעננות. השולחן הפראי בהשראת הטבע עוצב באמצעות ענפים של עץ זית וענפים יבשים של עץ אורן, בשילוב נרות בצבע טורקיז לנגיעות של צבע.

מקס סטוק עיצוב שולחן חג בסגנון דרמטי (צילום: אולגה מוקשב)
מקס סטוק עיצוב שולחן חג בסגנון דרמטי (צילום: אולגה מוקשב)

5. חגיגה אותנטית

שולחן ערוך עם "דאר מרקש" (במרוקאית "דאר" - בית) מגישה עולם שלם של אומנות מרוקאית אותנטית וצבעונית, הנוצרת בעבודת יד בידי יוצרים מקומיים ממרוקו. הפריטים המוצעים מיוצרים בשיטת Costume made ומתבצעים בשיטות ייצור מסורתיות, מחומרי גלם טבעיים דוגמת כותנה, צמר כבשים, חרס, קרמיקה, בטון, עץ מלא (שקד והדרים), ברזל ועוד. הסגנונות ש"דאר מרקש" מציעה לשולחן החג הם: שולחן בארכה - שילוב צלחות גדולות וקטנות מעץ אגוז המגולף בעבודת יד, עם פמוטי קרמיקה בצבע לבן, כוסות קרמיקה אפורות עם פס לבן, צלחות קרמיקה לבנות, קעריות קרמיקה עם עיטור דג, מגשי עץ אגוז מגולף וסכו"ם מעץ אגוז. שולחן גולד בלנקה הוא שמח ואופטימי עם נגיעות צבע נעימות, ומשלב כלי קרמיקה עם זהב, קעריות הגשה, קעריות על רגל, כוס קרמיקה חרוטה בצבע לבן, כוס קונוס בגוון אמבר, מראת נחושת דקורטיבית המשמשת כמגש, ומחזיק מפתחות בצורת דג עשוי מאלפקה. שולחן סהרה משלב קערות קרמיקה בצבע חום עם עיטורי אלפקה, ספל קרמיקה עשוי בעבודת יד עם עיטורי אלפקה בחום ובצבע חרדל, פמוטי קרמיקה בצבע ורוד וכתום וקופסת סוכריות בצבע חום המשמשת ככלי לסוכר/מלח, ומיני טאג׳ין מרוקאי בצבע חרדל, ורוד וכתום, המתאים להגשת תבלינים. מחירי הפריטים: 599־1399 שקל. "דאר מרקש", להשיג באתר הרשת.

דאר מרקש - שולחן בארכה (צילום: גל גלעד)
דאר מרקש - שולחן בארכה (צילום: גל גלעד)

6. חג על אי בודד

אביבי מטבחים הופכים את האי במטבח לשולחן ליל סדר מפואר - גם בר דלפק או האי במטבח יכולים להפוך בקלות לשולחן חג מהודר ויוקרתי. שלומי כהן, מעצב ראשי באביבי מטבחים: "השתמשנו באי באורך של כ־10 מטר וערכנו אותו ל־30 סועדים. המשטח במקרה זה הוא דקטון, אבן גרניט־פורצלן - משטח אבן שלא נשרט, לא סופג וחסין לחום, מה שמאפשר לוותר אפילו על מפה. המשטח יישאר נקי עד סוף הארוחה גם אם נשפך קצת יין. המשטח כשלעצמו נותן את האמירה העיצובית הייחודית. הכלים שנבחרו הם לבנים קלאסיים, סכו"ם בצבע זהב וסידורי פרחים נמוכים בגווני צהוב ושמנת בכלים זהובים במרכז השולחן. חשוב לא להרבות בגוונים ולהיצמד לעד 2־3 גוונים דומיננטיים".

אביבי מטבחים (צילום: יחצ)
אביבי מטבחים (צילום: יחצ)

7. סופרמרקט של עיצובים

בסניפי רשת רמי לוי תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לעריכת שולחן הסדר. המשמעות היא שבאותה רכישה ובאותו סניף תוכלו גם לרכוש את מוצרי המזון שאתם צריכים להכנת הארוחה וגם את המוצרים שיהפכו כל שולחן "רגיל" לשולחן חגיגי במיוחד, שיגרום לאורחים להתרשם ולהתפעל כשהם יגיעו לחגוג איתכם את ליל הסדר. מחירים לדוגמה: מגש בלה מנטה זהב ב־9 שקל; 6 יחידות של כוס יין מהודרת שקופה ב־20 שקל; 5 יחידות של כוס שתיה גבוהה ב־18 שקל; מפיות עגולות ב־5 שקל; נר מעוצב ב־20 שקל; 12 יחידות של פלייסמנט עגול ב־8 שקל; עציץ נוי CHICAGO ב־30 שקל. אפשר להשיג בסניפי רשת רמי לוי.

רמי לוי שולחנות ערוכים (צילום: יחצ)
רמי לוי שולחנות ערוכים (צילום: יחצ)

8. "טבעי" שתתלבטו

גולף & קו עושים לכם סדר - אם אתם מארחים, אתם בטח עומדים עכשיו מול מדפים עמוסי כלים ומתלבטים: "האם לרכוש? מה לרכוש? איך תעצבו את שולחן החג?" כדי לעזור לכם להתפקס, הרשת מציעה שלושה סגנונות אירוח: שולחן אביבי, שהמוטיב המרכזי בו הוא הפרחים, הן בטקסטיל הן בכלי ההגשה וסידורי מרכז השולחן. מומלץ לשלב פריטים בגוונים וטקסטורות שונות ליצירת מראה אקלקטי שישתלב לסיפור פרחוני אחד. השולחן הטבעי הוא חם ורך יותר מהמראה האלגנטי המוקפד, ובמקרה שכזה חשוב להיצמד לקשת צבעונית של גוונים חמים (חומים, צהובים ולבן קרמי) ולשלב נגיעות של ירק חי לאורך השולחן. מומלץ לערבב כלים מקרמיקה עם כלים מעץ ליצירת מראה טבעי אך לא כפרי מדי, ולהוסיף מפת פשתן. השולחן האלגנטי משדר תמיד יוקרה וניקיון. במקרה הזה מומלץ להשתמש במפה לבנה (עם או בלי טקסטורה) ובמפיות בד תואמות. כדי ליצור עניין, שלבו נגיעות של שמנת וקריצות של זהב (בסכו"ם/בחבקים/במפיות או בפמוטים).

GOLF & CO (צילום: ערן סלם)
GOLF & CO (צילום: ערן סלם)

9. שילוב מנצח

ארקוסטיל ו־DOMO חוגגות ביחד - על פי השתיים, שימוש בשני צבעים על שולחן החג הוא תמיד בחירה נכונה. למרות המראה הקלאסי שמקנה השולחן הלבן, שילוב צבע נוסף "יקפיץ" את המראה הכללי ואפילו את האווירה. דנה פרולינגר, מעצבת ראשית של רשת ארקוסטיל קיטצ'ן ורשת DOMO: "פלייסמנטים מעניינים, מפיות נייר מיוחדות, ומשחק של גבהים ומפיות בד, יעשו את השדרוג ויהפכו את השולחן מקלאסי לאלגנטי וייחודי גם יחד. תנו לעונה להכתיב לכם את עיצוב השולחן, כך שעם האביב, היצע הפרחים שעומד לרשותכם הוא אינסופי ובחירה נכונה של סידור וצבע יהפכו את העיצוב למושקע ומעניין". טיפ הזהב של מעצבי דומו וארקוסטיל הוא לשלב בעדינות מעט מהצבע הזהוב. העיצוב הנבחר של השתיים הוא שולחן עם מפה בצבע אפור בטון, שילוב פלייסמנטים בצבע שחור עם פסים לבנים, צלחות לבנות וסכו"ם בצבע זהב, שהופך את השולחן לאלגנטי. במרכז השולחן, לוח חיתוך מקצועי מלבן מהסדרה של מאיר אדוני לארקוסטיל, הכניס עוד קצת עניין. המחירים לפריטים: סט צלחות לבן 24 חלקים בון צ'יינה - 549 שקל; סט סכום וינטג' 24 חלקים מוזהב - 499 שקל; לוח חיתוך מקצועי מהסדרה של מאיר אדוני - 70 שקל. אפשר להשיג ברשת חנויות ארקוסטיל קיטצ'ן ורשת חנויות DOMO.

הוא תמיד בחירה נכונה - שני צבעים על שולחן לחג (צילום: מאגר תמונות מילניום)
הוא תמיד בחירה נכונה - שני צבעים על שולחן לחג (צילום: מאגר תמונות מילניום)

כך תעצבו את שולחן החג

במסגרת שיתוף הפעולה בין רשת MAX STOCK ורהיטי קיבוץ השלושה, המעצבות דנה שרבף, רונית שקרצ'י ודורית זוננשיין מעניקות טיפים שווים במיוחד לעיצוב שולחן החג:

צרו משחקי גבהים של פריטים שונים על השולחן - מראה השכבות הוא מעניין.

שדרגו מפיות - מפית יכולה להפוך למעניינת עם תוספת מהגינה כמו עלי עץ זית/ עלי רוזמרין/ פרחי אניס.

צאו מהקופסה - השתמשו בפריטים באופן יוצא דופן: צלחת הגשה אובלית, למשל, יכולה לשמש צלחת מפתיעה למנה עיקרית.

הדליקו את האווירה - נרות דולקים יפיצו אור וניחוח לסביבת האירוח, ופרחים יוסיפו "חיים" לשולחן.

אל תרגישו חובה להלביש את השולחן במפה - לפעמים השולחן עצמו הוא רקע מצוין לעיצוב.

גם ברשת רמי לוי שמחו לייעץ:
אל תשאירו לסוף את עריכת השולחן - ערב החג הוא יום עמוס, רווי במשימות ומעייף. השתדלו שלא להשאיר את עיצוב השולחן לרגע האחרון שבו אתם כבר עייפים ולחוצים בזמן. נצלו את שעות הבוקר בתחילת היום כדי לסדר את השולחן בנחת. פרסו את המפה, סדרו את הכלים היפים וודאו שלכולם יש מספיק מקומות ישיבה נוחים סביב השולחן.

תוסיפו משהו אישי לאורחים - טאץ' אישי בדוגמת פתקית שם על הצלחות או שקיק בד עם כמה אגוזים (מסמלי החג), או לחלופין ברכת חג שמח על כל אחת מהצלחות יתנו לאורחים שלכם הרגשה של אירוח אקסקלוסיבי ומיוחד, כזה שיגרום להם להרגיש רצויים.

בחרו מוטיב מוביל - תכננו מראש באילו צבעים אתם רוצים לערוך את שולחן החג שלכם. אפשר לבחור בשולחן לבן קלאסי, או לשלב צבע שיוסיף מימד של חגיגיות. אפשרות נוספת היא לבחור מוטיב עם דוגמה - פרחוני, תחרה או נקודות, אך שימו לב שלא ליצור מראה עמוס.

קישוט מרכזי - רצוי שאת מרכז השולחן יתפוס אלמנט עם נוכחות. הבחירה הקלאסית היא כמובן סידור פרחים, שגם מתכתב עם העונה, אבל אפשר גם לבחור בקערת פירות ואגוזים - שמסמלת שפע ויכולה גם היא להוסיף צבעוניות ומרקמים לעיצוב השולחן. שימו לב שהפריטים שתמקמו לא חוסמים את קשר העין בין האורחים בשולחן