זקס בייקרי
קולקציית המתוקים והמלוחים של זקס בייקרי לקראת שבועות כוללת עוגות גבינה, מאפים מלוחים וקישים.
טעמנו וחשבנו: קונדיטוריית הבוטיק הוציאה קולקציית עוגות מוקפדת. דגמנו את עוגת מוס הגבינה על בסיס בצק פריך שקדים עם אינסרט פירות יער. העוגה הזו פשוט מושלמת. הבסיס שלה דק, טרי ופריך, ומעליו מוס עם משחק טעמים מתוק־חמצמץ. מצד אחד, טעם של מוס גבינה מתקתק, ומצד שני מוס פירות יער שמתגלה בפנים ונותן טוויסט חמצמץ. מצוינת.
מחיר: 169 שקלים, יש משלוחים. ציון: 9.5

ביסקוטי
בקונדיטוריית ביסקוטי מציעים קולקציית עוגות ומאפים חלביים הכוללת עוגות גבינה אפויות וקרות.
טעמנו וחשבנו: התחלנו בסניקרס צ׳יזקייק – קראמבל במבה, קרם גבינה קרה עם נגיעות שוקולד קריספי, שוקולד רושה וחמאת בוטנים. זו עוגה סופר־שוקולדית שמשלבת בין מתוק ומלוח. עברנו ללמון בר שכללה בצק ״שורט ברד״, קרם לימון, גבינה אפויה ומרנג. זו עוגה עם חמצמצות נעימה שמשתלבת עם המתיקות של הקרם. קינחנו בפריחת הפקאן (בתמונה) – קראמבל פריך, פיננסייר פקאנים, גבינה אפויה ניו־יורקית וקרם שנטילי וניל במעטפת בצק אלפחורס. זוהי אחת העוגות המיוחדות שטעמנו, ובהחלט נפנטז לאכול אותה שוב.

פקאן, למון בר, שושני ריקוטה המתוקה - ביסטוקי (צילום: בועז לביא)
פקאן, למון בר, שושני ריקוטה המתוקה - ביסטוקי (צילום: בועז לביא)

מחיר: 72 שקלים לפס, 144 שקלים לעוגה בקוטר 20 ס”מ. ציון: 9.5

בבקה
בבקה מציעה לשבועות קולקציה מלוחה עם קראנץ’ גבינות ופסטו, לחמניות בריוש עם גבינות ועשבי תיבול ועוד, לצד בבקה ריקוטה ומגוון עוגות גבינה כגון עוגת גבינה אפויה, מוס גבינה, פטל וקראמבל פיסטוק, עוגת גבינה לוטוס, עוגת גבינה עם קרם לימונענע וציפוי של מרנג ועוד.

טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה האפויה מצוינת, מרקמה נימוח, והיא לא מתוקה מדי. הפייבוריטית שלנו הייתה עוגת מוס גבינה, פטל וקראמבל פיסטוק, שהביאה את עוגת הגבינה הקרה למקום אחר. יש בה שילוב של מתיקות וחמצמצות לצד משחקי מרקמים. גם יפה וגם מפתיעה.

בבקה (צילום: שניר גואטה)
בבקה (צילום: שניר גואטה)

מחיר: 69 שקלים לעוגת פס. ציון: 9

מימי
קונדיטוריית מימי מציעה קולקציה מלוחה ושלוש עוגות גבינה: עוגה טרופית - שכבות של מוס גבינה, קרמו מנגו יוזו, קומפוט אננס, בזיל ופסיפלורה, ספוג שקדים וקוקוס; עוגת גבינה אפויה; ועוגת גבינה באסקית.

טעמנו וחשבנו: העוגה הטרופית היא חגיגת טעמים שמשלבת חמצמצות ומתיקות. זו עוגת גבינה עשירה ופירותית מאוד. העוגה האפויה מושלמת וכוללת גבינת שמנת עשירה במיוחד על בסיס קראמבל ללא גלוטן. אהבנו את השילוב של גרידת לימון, שאיזנה את הכבדות של השמנת. הפייבוריטית היא העוגה הבאסקית, שאומנם לא הייתה באסקית בסגנון, אבל הייתה טעימה ומיוחדת.

מימי (צילום: דניאל לילה)
מימי (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 132־134 שקלים. ציון: 9

נורדיניו מקבוצת We like you too
בקולקציה תמצאו את העוגה הבאסקית המפורסמת של נורדיניו (בתמונה), שלראשונה יוצאת מגבולות תל אביב עם שליחויות לירושלים, חיפה ובאר שבע, כמו גם שלל עוגות כמו מילפיי וניל וקרמל טונקה, טארט פלאן, וקישים. טעמנו וחשבנו: העוגה הבאסקית המצוינת היא שיר הלל לשבועות. יש לה טעם גבינתי עשיר עם סיומת קרמלית. היא מוצקה ויציבה מסביב, אך בלבה היא רכה כמו ענן. מסוג העוגות שאחרות מחווירות לעומתן.

הבאסקית של נורדיניו (צילום: חיים דוד)
הבאסקית של נורדיניו (צילום: חיים דוד)

מחיר: 98־196 שקלים. ציון: 9

מתוקה
הקונדיטוריה מציעה סדרת עוגות ומאפים חלביים הכוללת עוגת גבינה אפויה עגולה בציפוי שמנת, עוגת גבינה אפויה עגולה בציפוי פירות יער, ביסוני עוגת גבינה אפויה ועוד. טעמנו וחשבנו: היה קשה לעמוד בפני ביסוני עוגת הגבינה האפויה (בתמונה), שמגיעים עם קישוט גנאש פירות יער או גנאש פיסטוק ומוגשים במנג’ט, כך שהם מושלמים לאירוח ומספקים ביס מזוקק של עוגת גבינה עשירה וקרמית. עברנו לסטריפ קרם שניט - בצק עלים חמאה מקורמל בשכבות עם קרם פטיסייר. השכבות דקיקות ומשתלבות נהדר עם הקרם. גם עוגת הגבינה הקלאסית טעימה, יפה וחגיגית.

ביסוני עוגת גבינה אפויה (צילום: יחצ)
ביסוני עוגת גבינה אפויה (צילום: יחצ)

מחיר: 44־129 שקלים. ציון: 9

מאפיות ג’ייקובס
מאפיות ג’ייקובס מציעות קולקציית עוגות גבינה, מאפים מלוחים ועוד. בין העוגות: עוגת גבינה באסקית, עוגת בראוניז גבינה ונוטלה ועוד.
טעמנו וחשבנו: קראנץ’ גבינה עם פירות אדומים כלל בצק שמרים נהדר שמשלב בין רכות ופריכות. הבראונצ’יז – אינטרפרטציה מוצלחת לעוגת בראוניז שמתאימה למי שרוצה להתחבר לחג הגבינות, אך לא רוצה לוותר על השוקולדיות. קינחנו בעוגה הבאסקית – עוגת גבינה עם שמנת מענגת ורכה.

מאפיית ג'ייקובס (צילום: יעל יצחקי)
מאפיית ג'ייקובס (צילום: יעל יצחקי)

מחיר: 46־149 שקלים. ציון: 8.5

קונדיטוריה שני
בקונדיטוריה מציעים עוגת גבינה קרם ברולה, עוגת גבינה באסקית, עוגת גבינה לימון ועוד. טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה הבאסקית נהדרת עם מרקם נימוח ומתיקות מאוזנת. פאי הגבינה והפטל (בתמונה) כלל חמיצות ורעננות כיפית. זו עוגה שתמשוך את תשומת הלב על שולחן החג. לקינוח התפרענו עם פחזניות מסקרפונה ופטל – פחזניות מבצק רבוך נהדר, ובתוכו קרם מסקרפונה עשיר עם פטל חמצמץ.

פאי גבינה פטל (צילום: יפעת כהן)
פאי גבינה פטל (צילום: יפעת כהן)

מחיר: 49־189 שקלים. ציון: 8.5

בוטיק סנטרל
בבוטיק סנטרל יצאו למסע מסביב לעולם עם עוגות גבינה בינלאומיות - הבאסקית, האיטלקית, האמריקאית, היפנית וכמובן הארצישראלית.
טעמנו וחשבנו: התחלנו עם עוגת ריקוטה בחושה עם דובדבני אמרנה, ממיטב המסורת הכפרית האיטלקית. בכל ביס בה ניתן להרגיש את הדובדבנים המתוקים, את הגבינה, ומעט מרירות לימונית בסוף. ניסינו גם את עוגת הגבינה הבאסקית, שהצליחה לתמצת את האיכויות של עוגות גבינה. מצוינת.

בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)
בוטיק סנטרל (צילום: טל סיון ציפורין)

מחיר: 66־188 שקלים. ציון: 8.5

רולדין
הקונדיטוריה מציעה קולקציית עוגות גבינה אפויות וקרות, קישים ולחמים, הכוללת עוגות חדשות כגון עוגת סנט אונורה, בראוניז גבינה ואגוזי לוז, שרי מסקרפונה ו־White cream peach. טעמנו וחשבנו: התחלנו ב־White cream peach, עוגת גבינת שמנת אפויה, עשויה מבצק סבלה ברטון וג’לי אפרסקים. מצד אחד יש לה בייס גבינתי מתוק, ומצד שני הפרי נותן חמצמצות קלה. זו עוגה שנראית מרשימה ותתאים מאוד לאירוח. טעמנו גם בראוניז גבינה ואגוזי לוז - עוגת בראוניז נמוכה עם קראנצ’יות אגוזית וחמצמצות קלילה מהגבינה. קינחנו בעוגת סנט אונורה (בתמונה), שמגיעה עם עיטורי זהב שמוסיפים לחגיגיות. זו עוגה מבצק עלים מקורמל, פחזניות וניל בקרמל, קרם פטיסייר ושונטי שוקולד לבן – פצצת מתיקות, לחובבי הז’אנר.

רולדין (צילום: רונן מגן)
רולדין (צילום: רונן מגן)

מחיר: 65־149 שקלים. ציון: 8.5

מייזון קייזר
הקונדיטוריה מציעה מבחר עוגות ומאפי גבינה לצד מגוון מאפים מלוחים וכוסות קינוח אישיות. טעמנו וחשבנו: התחלנו בעוגה באסקית צרפתית, שמקורה במאה ה־19, והיא משלבת ביסקוויט באסקי, מלית של קרם פטיסייר, שמנת חמוצה וקרם שקדים. עוגה קלאסית ועשירה בטעמים, שמתאימה מאוד לחובבי העוגות האפויות. במקרה הזה היא הייתה עשויה נהדר, פריכה, אך עם רכות פנימית ומתיקות מעולה. דגמנו גם עוגת גבינה ברולה (בתמונה) - עוגת גבינה אפויה, ועליה סוכר שרוף. עוגה נפלאה עם קראסט מעודן. לא ויתרנו גם על עוגת גבינה אפויה בציפוי פירות יער, שהייתה מאוד חגיגית, יפה ומרעננת.

עוגת גבינה ברולה - מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)
עוגת גבינה ברולה - מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)

מחיר: 29־139 שקלים. ציון: 8.5

טאטי אנד אילנס
קולקציית חג השבועות של הרשת כוללת מגוון עוגות ומאפים, כולל ניו יורק סטרוברי צ’יז קייק, גבינה אספרסו, טירמיסו, סנט אונורה ועוד.
טעמנו וחשבנו: דגמנו את עוגת הגבינה אספרסו: הפנטזיה שלנו הייתה שילוב מנצח של מרירות מעודנת ומתיקות מרומזת, אך בפועל קיבלנו עוגה מתוקה מאוד, שבה הסוכר גנב לגבינה את ההצגה. ממנה עברנו לעוגת “המלכה הלבנה” (בתמונה) - דקואז קוקוס, שכבות קרם קרמל מלוח, קרם גבינה בציפוי גלסאז’ לבן. גם כאן התיאור גרם לנו להזיל ריר, אך למרות חיבתנו לקוקוס, הוא השתלט על כל העסק, וטעמי הגבינה נשכחו וחבל.

המלכה הלבנה (צילום: דניאל לילה)
המלכה הלבנה (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 44־169 שקלים. ציון: 8

מונייר
במונייר מציעים עוגות גבינה כגון עוגת גבינה אפויה, עוגת גבינה פירורים ועוגת סנט אונורה, פרי יצירתו של השף־קונדיטור מוריס מונייר, בשילוב מגשי אירוח וערכת עיצוב שולחן בשיתוף עם פרויקט “נערי האור”. טעמנו וחשבנו: דגמנו את עוגת הגבינה הקרה שהגיעה מעוטרת בפירות העונה. זו עוגה מרשימה וקיצית, שמגיעה עם בסיס דק ושוקולדי, ומעליו קרם גבינה וקצפת. בעוגה מורגש הטעם הגבינתי עם מתיקות קלה וטוויסט של הדרים. ניסינו גם את עוגת סנט אונורה, שהצליחה לשמור על הטעמים הקלאסיים, אך להפחית מעט מרמת המתיקות.

מונייר (צילום: דניאל לילה)
מונייר (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 65־220 שקלים. ציון: 8

קונדיטוריית שמו
הקונדיטוריה משיקה קולקציית “ארץ זבת חלב” הכוללת מאפים מתוקים ומלוחים, בהם עוגת גבינה קרה בשילוב פתיבר פיסטוק – שיתוף פעולה של שמו עם “אסם נסטלה”, עוגת גבינה אפויה, עוגת גבינה פירורים ועוד. טעמנו וחשבנו: התחלנו בעוגת פס גבינה אפויה, עוגה קלאסית עם טעמי בית נהדרים, מרקם נימוח ומתיקות מצוינת. המשכנו לעוגת שמרים גבינה - עוגה יפהפייה ונהדרת עם מתיקות קלה ואיזון בין הקרם והבצק. דווקא עוגת הגבינה שטרויזל (בתמונה) קצת אכזבה בשל מתיקות יתר. עוגת הגבינה הקרה בשילוב פתיבר פיסטוק היא חגיגה של טעמים, שכבות ומרקמים. אהבנו מאוד.

גבינת שטרוייזל - קונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)
גבינת שטרוייזל - קונדיטוריית שמו (צילום: דניאל לילה)

מחיר: 49־170 שקלים. ציון: 8

רשת ביגה
הקולקציה כוללת מבחר עוגות גבינה שבהן ישנה התייחסות גם למי שאינו צורך גלוטן. במרכז הקולקציה עומדת עוגת גבינה־אוריאו ללא גלוטן.
טעמנו וחשבנו: עוגת הגבינה־אוריאו ללא גלוטן היא עוגת שכבות – בבסיס שכבת בראוניז, מעל קרם גבינה עם פירורי שטרויזל שחור ומעל שכבת גנאש שוקולד. זה ניסיון יפה להתחשב בקהל נמנעי הגלוטן, אך הביצוע רחוק ממושלם. העוגה מרגישה קצת תעשייתית, וטעמי השוקולד במוס גונבים את ההצגה, כך ששכחנו כלל שמדובר בעוגת גבינה.

מחיר: 69 שקלים. ציון: 7.5