כשמדובר בנזילות, אפילו הטפטוף הקטן ביותר עשוי לגרום לצרות גדולות. כשאנו נתקלים בנזילה, יש חשיבות רבה לזמן שעובר עד שמתחילים לטפל בה, אך הבעיה הגדולה מכל היא שלפעמים אנחנו לא יודעים מהו מקור הבעיה ומהיכן הנזילה מגיעה. כיום ישנן כמה שיטות מתקדמות המצליחות לחסוך מאתנו את הצורך לשבור קירות או להרים מרצפות, אך בשביל להשתמש בשיטות אלה – אנו מוכרחים להזמין איש מקצוע המתמחה באיתור נזילות. לשם הכנת הכתבה ביקשנו לדבר עם יוני קוזי, הבעלים של "יוני אינסטלטור", מאתר נזילות מומחה כבר מעל 15 שנה ומתמחה באיתור כל סוגי הנזילות, על מנת שיספר לנו כיצד ניתן לזהות נזילות ומה הדבר הנכון לעשות.

אז מהם הגורמים לנזילות
ישנם שני גורמים עיקריים לנזילות:

  • בעיות איטום – בעיות איטום נגרמות כאשר עבודת האיטום שהתבצעה בדירתנו לא נעשתה באופן איכותי ועם הזמן האיטום נפגם. כאשר ישנה בעיית איטום בקיר מסוים בבית או ברצפה, אנו עלולים להיות חשופים לנזילות הנגרמות מתנאי מזג האוויר או מהצטברות נוזלים בגג הדירה או חלילה גם לייצר נזילה אצל השכן מתחתינו.
  • נזילה מהצנרת – מרבית הצנרת בדירתנו נמצאת מאחורי קירות או מתחת לרצפות ולכן אנו לא רואים אותה ולא יכולים לדעת מה מצבה. עם הזמן, הצנרת עלולה לצבור חלודה, להתבלות ולהפוך פגיעה יותר. בנוסף, הצנרת עלולה להיפגע כתוצאה מבעיה בתרמוסטט, שעלולה לגרום למים להיות חמים מידי, או כתוצאה מעבודת ריצוף לא טובה ולא יסודית.

מהם הסימנים המעידים על נזילה?
ישנם כמה סימנים חיצוניים שיכולים להעיד על היווצרות נזילות: טפטוף שיוצא מהקיר, סימני עובש וקילופי צבע בקיר, רטיבות, ירקת על הקיר, שינוי בצבע של הרצפות ועוד. סימן נוסף שיכול להעיד על הימצאות נזילה בדירה הוא חשבון מים שגבוה מהרגיל. אם חשבון המים שלנו גבוה מהנורמה, כל עוד תדירות השימוש במים בדירה לא השתנתה, ישנו סיכוי גדול מאוד שהסיבה לכך היא נזילה סמויה.

איתור נזילות – איך זה עובד
השלב הראשון בתהליך איתור הנזילות הוא לחפש היכן האזור הפגוע. כיום באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת, איש מקצוע יכול לעשות זאת בקלות על ידי שימוש במצלמה טרמית החושפת בפנינו את מקור הבעיה. אחרי שבעל המקצוע מצא את המיקום המדויק של הבעיה, הוא ישתמש במצלמה הטרמית על מנת להבין מדוע ישנה נזילה, האם זה מכיוון שהצינור התנתק, האם נוצר בו חור או שהוא נקרע. שיטה זו היא שיטה יעילה במיוחד החוסכת עבודה מסובכת ומרוכבת שעלולה לגרום נזק לקירות הבית.

אחרי הבדיקה באמצעות המצלמה הטרמית, כשבעל המקצוע מודע למיקום המדויק של הנזילה, ובנוסף, הוא יודע מהי הבעיה הגורמת לנזילה, הוא ייגש למלאכת תיקון הבעיה. ברוב המקרים, תיקון הנזילה יכול להתבצע ללא כל הרס ונזק לקירות הבית או לרצפות, זאת באמצעות השימוש בטכנולוגיה מתקדמת. אך עם זאת, ישנם מקרים בהם לא תהיה ברירה ובעל המקצוע יאלץ לפרק את האזור הנקודתי בו זוהתה הנזילה. בסיום תהליך תיקון הנזילה יש צורך בשחזור האזור הנקודתי בו בוצע התיקון.

עבודה של איש מקצוע
איתור נזילות היא פעולה הדורשת מיומנות, ניסיון ומכשור מתקדם. איתור נזילות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת יכול לחסוך לנו זמן וכסף רב מכיוון שבעת השימוש במכשירים אלו, הנזק הנגרם לדירה הוא כמעט אפסי והנזילה מתוקנת בזמן מהיר מהרגיל. רק איש מקצוע מוסמך ידע למצוא את הנזילה בדרך המהירה והיעילה ביותר ולספק פתרונות לכל הבעיות העלולות לצוץ בדרך. שימו לב, בעל המקצוע הנדרש לאיתור שכזה נקרא "מאתר נזילות" וחשוב שנחפש מאתר נזילות ולא אינסטלטור מפני שאינסטלטור אינו מתמחה באיתור נזילות ובדרך כלל אין לו את הכלים המתאימים והניסיון לעשות זאת, משמע לא כל אינסטלטור הוא גם מאתר נזילות מקצועי.

גם איתור וגם תיקון
כשמזמינים מאתר נזילות, מומלץ מאוד לבחור באינסטלטור מקצועי אשר ידע גם לאתר את הנזילה וגם לתקן אותה. כשמזמינים אינסטלטור שאחראי גם על האיתור וגם על התיקון, אנחנו מרוויחים שירות מלא שייתן את המענה הטוב ביותר לבעיה שלנו. במקום להזמין שני בעלי מקצוע, ולשלם לכל אחד מהם בנפרד, ניתן בקלות למצוא מאתר נזילות שיודע לבצע גם את עבודת התיקון ולא רק את האיתור. 

אנו מקווים שעכשיו כבר כולנו מבינים שלא כל אינסטלטור הוא מאתר נזילות מומחה וכשיש לנו נזילה, חשוב שנקרא למאתר נזילות. אתם מוזמנים לקרוא עוד מגוון מאמרים וכתבות נוספות בנושאי צרכנות לקבל טיפים נוספים מהמומחים שלנו בתחומים שונים.